نکاتی درباره پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس

نکاتی درباره پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس
  • 1391/2/21
  • omid.kamangar
  • 0

اگر از کاربران مرورگر فایرفاکس باشید می دانید که این نرم افزار نام کاربری و رمزهای عبور شما که در وبسایتهای مختلف استفاده کرده اید را میتواند ذخیره کند و بار دیگر که بخواهید وارد محیط کاربریتان در آن وبسایت شوید نام کاربری و رمز عبور شما را که بار قبل ذخیره کرده بود را اتوماتیک وارد میکند.
اگر میخواهید لیست این رمزها را ببینید و یا بخواهید به دلایل امنیتی آنها را حذف کنید و یا فایرفاکس این لیست را به هرکسی نشان ندهد بقیه متن را دنبال کنید…

ابتدا به منوی فایرفاکس و سپس Option رفته

حال به تب Security رفته و سپس Saved Passwords را بزنید

تا وارد کادری شوید که لیست نام کاربری و رمزهای عبوری را که در سایتهای مختلف ذخیره کرده اید را نمایش دهد…

همانطور که میبینید در ابتدا تنها آدرس سایت و نام کاربریتان دیده می شود. اما اگر بخواهید رمز عبور را نیز ببینید بر روی Show Passwords کلیک کنید…

بعد از کلیک یک سوال از شما پرسیده خواهد شد که “آیا مطمانید که میخواهید رمزها نشان داده شود؟” که باید با Yes جواب داده شود تا رمزها نیز نشان داده شوند.

بعد از عملیات بالا لیست سایتها، نام کاربری و همچنین رمزهای عبورتان در کادر دیده می شود.

شاید شما بخواهید یکی از رمزهای ذخیره شده را در لیست حذف کنید… که برای این کار باید گزینه مورد نظر را پیدا کرده و آن را انتخاب سپس در کادر دکمه Remove را بزنید.

مهم…

اگر دقت کرده باشید برای دیدن لیست رمزهای شما هیچ امنیتی وجود نداشت و هرکس با اجرای فایرفاکس شما میتواند رمزهای شما که میتوانند بسیار مهم باشند را ببیند.

برای مقابله با این کار بهتان پیشنهاد میکنیم از مستر پسورد فایرفاکس استفاده کنید تا با این کار برای نمایش لیست رمزها از شما درخواست رمز مستر کند.

برای فعال کردن مستر پسورد از تب Security گزینه Use a master password را فعال کنید

که بعد از چک کردن آن کادری برای وارد کردن مستر پسورد باز خواهد شد که باید در هردو کادر رمزتان را وارد کنید و سپس OK را بزنید.

و بعد از آن پیامی مبنی بر با موفقیت به پایان رسیدن عملیات نشان داده خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *