فیس بوک عامل طلاق

فیس بوک عامل طلاق
  • 1391/3/4
  • آزاد
  • 0

مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک، روز شنبه ( ۳۰ اردیبهشت ) طی مراسمی ازدواج کرد و به زندگی مجردی خود پایان داد. به این مناسبت بیش از یک میلیون “لایک ” از دنبال کننده هایش  در صفحه فیس بوک خود دریافت کرد.

ازدواج زوکربرگ

اما بر اساس تحقیقات انجام شده،  سایتی که او در طی این چند سال ایجاد کرده یکی از عوامل اصلی  افزایش طلاق و ناموفق بودن ازدواج افراد است . به طوری که در بین  شبکه های اجتماعی، فیس بوک به عنوان پرطرفدارترین شبکه  اجتماعی بیشترین سند را در اختیار وکلا برای دادخواست طلاق قرار داده است. سهم منفی فیس بوک در این امر ۶۶ درصد، مای اسپیس ۱۵ درصد و توییتر پنج درصد است. سایر شبکه ها جمعا ۱۴ درصد در وقوع حادثه تلخ طلاق نقش دارند.

فیس بوک عامل طلاق

نتایج یک تحقیق که در انگلستان توسط سایت طلاق آنلاین انجام شده است نشان داده که شبکه اجتماعی فیس بوک عامل یک سوم طلاق ها در این کشور است. در این تحقیق 5000 درخواست طلاق بررسی شدند که از میان آنها حدود ۳۳درصد عامل اصلی درخواست طلاق را  فیس بوک اعلام کرده اند  (این رقم در سال ۲۰۰۹ برابر با ۲۰ درصد بود).

فیس بوک عامل طلاق

درحقیقت پستهایی که افراد روی پروفایلهای خود می نویسند می تواند زندگی زناشویی آنها را به خطر بیندازند. همچنین دادگاه نیز قصد دارد از این پستها به عنوان یک منبع مستند دلیل طلاق استفاده کند.”

روابط بر روی این شبکه اجتماعی با یک پیام معمولی آغاز می شود اما در دراز مدت می تواند به ماجرایی تبدیل شود که ازدواج فرد را در یک موقعیت مخاطره آمیز جدی قرار می دهد.

همچنین تحقیقات منتشر شده درباره پیامدهای اجتماعی فیس بوک نشان می دهد که پیام ها و عکس های غیراخلاقی که در سایت فیس بوک از سوی کاربران منتشر می شوند باعث بالا رفتن آمار طلاق در کشور آمریکا شده است.

فیس بوک عامل طلاق

تحقیقات جدیدی که توسط دانشکده حقوق مارتی مونیال آمریکا صورت گرفته است نشان می دهد که ۸۰ درصد درخواست های طلاق به استناد موارد غیراخلاقی که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود بوده است. این تحقیقات هم چنین نشان می دهد که تنها در کشور آمریکا از هر پنج نفر که طلاق می گیرند ۱ نفر به علت عکس ها و پیام های غیر اخلاقی در فیس بوک بوده است.

هم چنین تحقیقات حاکی از آن است که محیط های اجتماعی متاسفانه باعث تغییرات اخلاقی بسیاری شده و آن ها را به سوی کارهای نامناسبی که پیش از ارتباط با این شبکه ها انجام نمی دادند، کشانده است. رابطه با چندین نفر در عین داشتن خانواده و دور شدن از توجه به همسر و یا شوهر و فرزندان چه از سوی مردان و چه از سوی زنان نمونه هایی از این تغییرات است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *