مایکروسافت برای رقابت با Gmail، سرویس Outlook.com را با امکاناتی جالب عرضه کرد

مایکروسافت برای رقابت با Gmail، سرویس Outlook.com را با امکاناتی جالب عرضه کرد
  • 1391/5/12
  • عليرضا شیری
  • 4

مایکروسافت برای رقابت با Gmail اقدام به راه‌اندازی Outbook.com کرد. این سرویس ایمیل ابری، برای گفت‌و‌گوی ویدیویی از Skype بهره می‌برد و همچنین شبکه‌های اجتماعی در آن گنجانده شده است. بله، بسیار جالب و کامل است، سرویسی که احتمالاً جایگزین Hotmail خواهد شد.

به کمک Outbook.com می‌توان به راحتی اسلایدشویی از تصاویر اتچ شده را مشاهده کرد، مجموعه‌ی آفیس و سرویس ذخیره‌سازی SkyDrive نیز با آن یکپارچه شده است، چت Facebook نیز جزء امکانات جالب آن است.

 

یکی از امکانات پرکاربرد یک سرویس ایمیل این است که قابلیت باز کردن، ویرایش و به اشتراک گذاشتن اسناد Word، Excel و Powerpoint را داشته باشد، این امکانات در سرویس ایمیل جدید مایکروسافت پیش بینی شده است و به راحتی از طریق ایمیل خود می‌‌توانید چنین اعمالی را انجام دهید. فهرست تماس‌های Facebook و LinkedIn به صورت خودکار توسط Outlook.com همگام‌سازی می‌شود.

در حال حاضر Skype به صورت یکپارچه فعال نشده است و مایکروسافت فعلاً پیش‌نمایش آن را ارائه کرده اما وقتی فعال شود، گفت‌وگوی ویدیویی با کاربران Skype و Outlook به راحتی صورت می‌گیرد. مهم‌ترین مسأله این است که نیازی به نصب Skype روی کامپیوتر نیست بلکه می‌توان گفت‌وگوی ویدیویی را در محیط مرورگر انجام داد.

 

محتوای Facebook، Twitter و LinkedIn در نوار کناری قرار داده می‌شود. می‌توان از دسته‌ها، پوشه‌ها و قواعد برای مرتب کردن نوار کناری استفاده کرد. در مورد وسایل همراه از قابلیت ActiveSync یا همگام‌سازی فعال نیز می‌توان استفاده کرد.

برای دیدن معرفی Outlook.com به صورت ویدیویی به دو صفحه‌ی YouTube و YouTube مراجعه فرمائید.

کاربران Hotmail اگر بخواهند از Outbook.com استفاده کنند، کافی است در بخش تنظیمات (Options) گزینه‌ی Upgrade را انتخاب نمایند. به این ترتیب تماس‌ها، آدرس ایمیل، کلمه‌ی عبور، ایمیل‌های قدیمی و قواعد همگی بدون تغییر می‌مانند.

فرستادن ایمیل از طریق آدرس‌های قبلی‌شان یعنی @hotmail.com یا @live.com و همچنین @msn.com امکان‌پذیر است و علاوه بر این می‌توانند یک آدرس جدید در @outlook.com برای خود ایجاد کنند و از آن استفاده نمایند.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. چرا ما همیشه به گوگل میچسبیم و بیشتر کارهای که میخوام تو نت انجام بدیم از گوگل استفاده میکنیم ؟چرا نمیایم از رقیبای گوگل که واقعا خوب دارن پیشرفت میکنن استفاده نمیکنیم ؟به نظر من واقعا ماکروسافت ترکونده و ارزش حمایت رو داره به همتون این سرویس رو پیشنهاد میکنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *