چگونه نقطه های گوگل مپ را در فایر فاکس به اشتراک بزاریم؟

چگونه نقطه های گوگل مپ را در فایر فاکس به اشتراک بزاریم؟
  • 1391/7/1
  • مهيار سوري
  • 0

بسیار پیش می آید زمان هایی که نقطه ای را در نقشه های گوگل مشخص می کنیم و می خواهیم آن را به کسی بدهیم تا به آن نقطه مراجعه کند یا می خواهید تا بعدا با گوشی همراهتان به آن رفته و به مکان آن برسید؟

برای مشخص کردن یک نقطه در گوگل نیاز به ورود در حساب کاربریتان دارید تا نقشه را ذخیره کرده و مخصوصا به مرورگر فایرفاکستان منتقل کنید.

اگر برای انجام این کار علاقه ای به ورود در حساب کاربری تان ندارید یا می خواهید تنها زمانی که به آن جا رسیدید به آن ها دسترسی داشته باشید، باز هم مشکلی ندارد چرا که افزونه  Google Maps Saved Locations این کار را برایتان انجام می دهد.

این ادون (افزونه) فایرفاکس یک ویژگی خاص دارد؛ به شما امکان می دهد تا 100 نفطه در دنیا را به طور سفارشی (بدون نیاز به ورود در حساب کاربری) برای خود علامت گذاری کنید. همچنین علاوه بر علامت گزاری، شما قادرید تا برای هر نقطه مشخص شده، لیبل مشخص کردن و شورتکات قرار دهید تا به هیچ وجه آن را گم نکنید. این ویژگی الان دقیقا به درد کسی می خورد که می خواهید به آدرس مشخصی بیاید. نحوه کار هم اینگونه است که فقط آن لیبل خاصی که قرار داده اید را در تبلت یا تلفن همراهش جستجو می کند تا مستقیما به نقطه خاص مورد نظر شما برود. همچنین امکان مشخص کردن نقاط به صورت دستی با استفاده از فایل KML هم وجود دارد. پس از این که نقشه را ساختید و به طور آنلاین در گوگل قرار دادید، این امکان را دارید تا نقشه را در رایانه یا مرورگر فایرفاکس خود ذخیره کنید. گزینه آخر می تواند جالب باشد؛ می توانید فایل را به KML. تبدیل کنید تا آن را در برنامه یا رایانه دیگری که به آن دسترسی دارید، بارگزاری کنید.

خود برنامه، شامل توانایی ای می شود که نقاطی را که مشخص کرده اید را با جستجو در آن به راحتی پیدا می کنید و زیادی سردرگم نمی شوید.

لازم است به یاد داشته باشید این برنامه با افزونه NoScript همخوانی نداشته و در اجرای هر دوشان با هم با خطا مواجه می شویم. پس حتما زمانی که از این برنامه استفاده می کنید (اگر افزونه نو اسکریپت را دارید)، نو اسکریپت را غیر فعال کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

گر چه من پیشنهاد می کنم تا به حساب کاربری خود بروید و از خود گوگل اقدام به علامت گزاری کنید، این طوری هم امن تر است و هم سریع تر به مقصودتان می رسید.

منبع: GHacks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *