نرم افزاری برای تهیه ی نسخه ی پشتیبان (backup) قبل از روت کردن اندروئیدی ها

نرم افزاری برای تهیه ی نسخه ی پشتیبان (backup) قبل از روت کردن اندروئیدی ها
  • 1391/7/2
  • عليرضا شیری
  • 0

آنلاک کردن بوت لودر وسایل اندروئیدی و به دنبال آن روت کردن وسیله و نصب رام جدید و شاید آزمایشی به معنی از دست دادن نرم افزارها و اطلاعات مختلف است. شاید شما یک کاربر حرفه‌ای باشید و ظرف مدت کوتاهی تمام نرم‌افزارها را مجدداً نصب نمائید اما اگر تنظیمات و اطلاعات مهم زیادی داشته باشید چه می‌شود؟ ممکن است رام آزمایشی خوب نباشد و بعداً مجبور به نصب سیستم عامل اصلی شوید. در این صورت زمان زیادی از دست خواهید داد.

با تمام مشکلات فرض کنید که می‌خواهید اندروئیدی خودتان را روت کنید و راه بازگشتی هم ندارید! در این صورت شاید متخصصین فروم‌های XDA-Developer راه حلی داشته باشند! یکی از اعضا به نام Gigadroid نرم‌افزاری برای ویندوز آماده کرده که اجازه می‌دهد تمام اطلاعات اندروئیدی را روی کامپیوتر ذخیره کنید و به عبارتی یک نسخه‌ی پشتیبان داشته باشید.

نرم افزار مذکور Ultimat Backup Tool نام دارد. یک نرم افزار برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از اندروئیدی و برگرداندن آن در صورت نیاز، چیزی که برای روت کردن با خیال راحت بسیار مفید است. ویژگی مهم این نرم افزار این است که می‌توان بدون روت کردن هم نسخه‌ی پشتیبان تهیه کرد. این نرم افزار روی Galaxy Nexus تست شده و گفته می‌شود که در مورد اندروئید نسخه‌ی 4 به بالا کار می‌کند.

البته نرم افزار روی Galexy S II روت شده با سیستم عامل اندروئید 4.1 هم تست شده و درست کار کرده است. در مورد وسایلی با بوت لودر قفل شده نمی‌توان قول مثبتی دارد. با این نرم افزار می‌توان نسخه‌ی پشتیبان را به 5 روش تهیه کرد:

  • پشتیبان گیری کامل بدون نرم‌افزارهای سیستمی
  • پشتیبان گیری کامل به همراه نرم افزارهای سیستمی
  • پشتیبان گیری از نرم افزارها و اطلاعات وسیله‌ی اندروئیدی
  • پشتیبان گیری از نرم افزارها
  • پشتیبان گیری از اطلاعاتی که در فضای ذخیره سازی مشترک یا کارت حافظه قرار دارند

قبل از شروع کار ابتدا یک رمز عبور برای پشتیبان گیری اطلاعات روی دستاپ انتخاب کنید. برای این کار به Developer Options در تنظیمات اندروئیدی خود مراجعه کنید. این رمز عبور برای جلوگیری از بروز مشکلات هنگام تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان می‌باشد و البته توصیه‌ای است که سازنده‌ی نرم‌افزار کرده. تصویر فوق مسیر انتخاب پسورد را نشان می‌دهد.

 

وقتی پشتیبان گیری شروع شود، صفحه‌ای مثل شکل فوق در اندروئیدی خود می‌بینید. در این صفحه می‌توانید اجازه‌ی ادامه‌ی کار را بدهید. اگر رمز عبور نیز انتخاب نکرده باشید، در این صفحه می‌توانید این کار را انجام دهید.

پس از پایان مراحل گزینه‌ی ششم را انتخاب کنید.

برای دانلود نرم افزار به آدرس dropbox مراجعه نمائید. اگر سوالی دارید و می‌خواهید از آخرین اطلاعات و آپدیت‌های این نرم‌افزار مطلع شوید به تاپیک مربوطه در XDA-Developer سری بزنید.

منبع: Addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *