میانبری برای دسترسی سریع به نقشه های گوگل از طریق مرورگر فایرفاکس و کروم

میانبری برای دسترسی سریع به نقشه های گوگل از طریق مرورگر فایرفاکس و کروم
  • 1391/7/29
  • سعيد
  • 3

471717

نقشه های گوگل (Google Maps ) بی شک یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به مکان های مختلف و دریافت دقیق جهات برای ناوبری است. نقشه های آنلاین مخصوص استفاده در تلفن همراه , تبلت و یا یک راهیاب نیست, بلکه در یک رایانه نیز به همان خوبی عمل و استفاده می شود.

دسترسی به نقشه سریع (Quick Maps) در مروگر کروم با اضافه کردن (extension) و در مروگر فایرفاکس با نصب (add-on) به راحتی میسر است و می توانید نقشه گوگل را در یک صفحه وب مخصوص ببینید. نمایش نقشه ها در یک پنجره کوچک پاپ-آپ (pop-up) صورت می گیرد و اماکن حرکت به اطراف و جستجو منطقه خاص و یا بزرگ و کوچک کردن (zoom in/out) نیز مهیا است. اگر یک جمله مربوط به مکان در یک صفحه وب وجود داشته باشد به راحتی می توانید آن را با اطلاعات اضافی در Quick Maps مشاهده کنید. همچنین با انتخاب گزینه Full-size Map  امکان دیدن نقشه کامل منطقه , در یک پنجره جدید وجود دارد.

117777

در یک صفحه وب هستید و نام یک مکان در مقالات آن بکار رفته است؟ دوست دارید بدانید  آن دقیقا کجا است ؟ کافی است پس از نصب نسخه مربوط به مرورگر خود , در هر صفحه وب که هستید کلمه را انتخاب کنید و با راست کلیک گزینه Search with Quick Maps را انتخاب کنید , خیلی سریع مکان آن بر روی نقشه نمایش داده می شود.
quick-maps_thumb1

برنامه ای دیگر هم هست که این امکان را برای ما فرهم کند, اما آنها نقشه را در یک تب جدید و با سرعتی کند تر انجام می دهند. در Quick Maps نقشه مختص منطقه انتخابی است و در پنجره پاپ آپ به سرعت نمایش میابد. اگر مسیر و یا نام منطقه ای به صورت لینک باشد دیگر کار بسیار اسان است. فقط کافی است ماوس خود را چند لحظه بر روی لینک نگه دارید تا نقشه برای شما بارگذاری (Load) شود. همچنین نوار جستجو (search bar) برای دسترسی و جستجو سریع منطقه خاص در دسترس است و میتوانید نام منطقه دلخواه را در آن وارد کنید تا بلا فاصله نقشه برای شما نمایش یابد.

Untitled4747

 firefox-add-on

نصب Quick Maps برای مرورگر فایرفاکس به صورت Add-on

chrome-extension

نصب Quick Maps برای مرورگر کروم گوگل به صورت extension

همچنین بعد از نصب برنامه بر روی مروگر خود برای انجام تست می توانید اینجا را ببینید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *