تجربه کار با استارت اسکرین ویندوز 8 در ویندوز 7

تجربه کار با استارت اسکرین ویندوز 8 در ویندوز 7
  • 1391/8/18
  • علیرضا
  • 1

شاید ویندوز 8 قابلیت های بسیار زیادی را برای کاربران خود تدارک دیده باشد ، اما تنها چیزی که برای کاربران تازگی دارد ، صفحه شروع یا همان Start Screen ویندوز 8 است . چیزی که تا به حال در هیچ یک از نسخه های ویندوز از آغاز تا ویندوز 7 ندیده بودیم . یک صفحه با مربع های ساده اما خوش آب و رنگ که به کاشی های ویندوز معروف شده اند . کاشی هایی که به صورت پویا عمل می کنند و در لحظه اطلاعات مورد نظر شما را نمایش می هند . مثل نمایش آخرین اخبار ، وضعیت آب و هوا ، ایمیل ها ، چت ها و بسیار از موارد دیگر .

با نبود دکمه استارت در گوشه پایینی ویندوز شاید کاربران کمی شده باشند . شاید شما هم مثل من از همان دسته از افرادی باشید که برای باز کردن خیلی از برنامه ها به سراغ باکس جستجوی منوی استارت در ویندوز 7 می رفتند و با تایپ Goog و زدن کلید اینتر ، گوگل کروم را باز می کردند .

اما همین حالا هم زیاد فرقی نکرده است . می توانید با زدن دکمه Start روی صفحه کلیدتان به سرعت وارد استارت اسکرین شده و با تایپ همان Goog دوباره به گوگل کروم برسید و با یک اینتر زدن آن را باز کنید . نظر شما را نمیدانم ؛ اما به نظر من کار کردن با استارت اسکرین ویندوز 8 بسیار جذاب است . ضمن اینکه اطلاعات مورد نظرتان را به صورت لحظه ای مشاهده می کنید ، با تایپ ابتدای نام برنامه ها می توانید به آنها دسترسی حاصل کنید .

شاید کاربران ویندوز 7 که هنوز تجربه استفاده از ویندوز 8 را نداشته اند ، با این حرف های من مایل به استفاده از ویندوز 8 شده باشند . اما حتی اگر نمی خواهید از ویندوز 8 استفاده کنید و تنها قصد تجربه کردن استارت اسکرین با استایل مترو را دارید ، پس تا پایان این مطلب با گویا آی تی همراه باشید . چون می خواهیم استارت اسکرین را به ویندوز 7 بیاوریم . اما قبل از شروع بهتر است که نکته را به شما گوشزد کنیم . این استارت اسکرین نمی تواند تمامی قابلیت های استارت اسکرین اصلی ویندوز 8 را به شما ارائه دهد .


برای شروع باید برنامه ی WinMetro را از پایان همین مطلب دریافت کنید . پس از نصب این برنامه روی ویندوز 7 می توانید آن را مشاهده کنید .

یکی دیگر از قابلیت های ویندوز 8 که این برنامه ی WinMetro سعی در پیاده سازی آن داشته است ، Charms bar می باشد . در واقع Charms bar به پنلی گفته می شود که با بردن نشانگر موس به گوشه بالا و سمت چپ ظاهر می شود و دارای قسمت هایی نظیر Search ، Start ، Share ، Device و Settings است . البته در نسخه شبیه سازی شده توسط برنامه WinMetro شما تنها به سه گزینه Search ، Start و Settings دسترسی خواهید داشت .

البته همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، این Charms bar کل قسمت کناری سمت راست صفحه را پوشش نمی دهد که کمی نامرتب به نظر می رسد . البته با توجه به اینکه این برنامه به تازگی منتشر شده است ، امری طبیعی می باشد .

همانطور که در بالا هم گفتیم ، از قسمت Search می توانید به جستجوی برنامه ها و فایل های مورد نظرتان بپردازید .

در قسمت Settings نیز تنظیمات مورد نظرتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت . تنظیماتی مثل کاهش یا افزایش صدای سیستم ، تنظیمات شبکه و خاموش کردن سیستم .

اگر به تصویر بالا دقت کنید ، زیر سه گزینه ی موجود ، عبارت WinMetro Settings نوشته شده است . با کلیک بر روی این عبارت به بخش تنظیمات برنامه WinMetro خواهید رفت . این بخش را در ادامه بررسی خواهیم کرد . اما در ویندوز 8 به جای این گزینه ، گزینه ای با عنوان Change PC Settings قرار دارد که به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات سیستم را به صورت کامل تغییر دهید .

اما بخش تنظیمات برنامه WinMetro نیز بسیار ساده طراحی شده است که به همین دلیل به شما امکان شخصی زیادی نخواهد داد . تنها سه گزینه در این بخش موجود است .

1- Run automatically at windows startup : این گزینه باعث اجرا این برنامه در هنگام راه اندازی ویندوز 7 خواهد شد .

2- open Start desktop automatically : در صورتی که این گزینه فعال باشد ، با کلیک روی دکمه Start ویندوز 7 ، با صفحه استارت اسکرین مواجه خواهید شد .

3- Run the program in background when it is closed : این گزینه نیز باعث اجرای این برنامه در حالت پس زمینه و هنگامی خواهد شد . حتی اگر این برنامه را ببندید .


در پایان لازم به ذکر است که برنامه WinMetro در هر دو نسخه 32 و 64 بیتی ویندوز 7 قابل استفاده است .

دانلود برنامه WinMetro از سایت سازنده

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. حداقل یکی از قابلیتای جذاب محیط مترو اینه که میتونی کاشی ها رو جابجا کرد و اپلیکیشن ها رو دسته بندی کرد.
    این همه کاشیا جاشون که ثابته و اصلا نمیشه حرکتشون داد.
    اگه این برنامه تو ورژنای بعدش این قابلیت رو داشته باشه شاید رقبت کنم که نصبش کنم!!!!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *