بازی خوب : Mittens برای iOS

بازی خوب : Mittens برای iOS
  • 1392/1/25
  • امیر امام جمعه
  • 0

Disney یکی از شرکت هایی است که کاربران در زمینه بازی های ویدیویی با نام آن آشنایی دارند. در چندین سال گذشته شاهد بازی های گوناگونی از این شرکت بوده ایم که برای پلتفرم های مختلف عرضه شدند. از عنوان های محبوب و موفق این شرکت میتوان مواردی چون  Where’s My Water و Where’s My Perry را نام برد که هم چنین در این اواخر Temple Run: Oz نیز به این لیست اضافه شد. اما یکی دیگر از این بازی ها Mittens نام دارد و بر روی سیستم عامل iOS کار میکند. حجم آن حدود  مگابایت است و اگر قصد خرید آن را داشته باشید با توجه به نسخه مربوطه باید 1 یا 2 دلار پرداخت کنید.1

در بازی شما در نقش گربه ای به نام Mittens حضور دارید که قصد دارد از معشوقه خود Mia دلربایی کند. برای این کار گربه داستان ما باید اشیایی را به دست بیاورد که Mia به آنها علاقه مند است و در این راه شما باید به او کمک کنید تا مرحله های گوناگون را با موفقیت به پایان برساند. برای به پایان رساندن هر مرحله کافی است که از نقطه شروع به پایان بروید اما اگر دوست دارید که لذت بازی را بیشتر کنید میتوانید سه الماس موجود در هر مرحله را نیز جمع آوری نمایید.

2

شما به طور مستفیم نمیتوانید کنترل گربه را بدست بگیرید اما به انجام تغییراتی در محیط اطراف او نقش خود را بازی میکنید. از قبیل این کارها پاره کردن طناب ها ، قطع کردن سیم ها ، باز کردن پنجره ها و گرفتن پرنده ها میباشد. مکانیک های زیادی همانند مواردی که ذکر کردیم در بازی وجود دارد و از تکراری شدن جو بازی جلوگیری می نماید.

در مراحل ابتدایی بازی شاید فکر کنید که Mittens بیش از حد آسان است اما پس از نیم ساعت بازی کردن به این نتیجه میرسید که بازی واقعا دشواری است. در ادامه بازی زمان که یکی از مهم ترین عوامل موجود در بازی است باعث ایجاد آزار و اذیت بیشتر برای بازیکن خواهد شد. کافی است که فقط در یک جای کوچک دچار اشتباه شوید تا مرحله را ببازید. در این مراحل عناصر موجود در بازی پیچیده تر خواهند شد و نجات دادن گربه به امری دشوار تبدیل خواهد شد. اگر قصد داشته باشید که با دریافت هر سه الماس مراحل را به پایان برسانید ممکن است مجبور شوید هر مرحله را چندین بار طی کنید.

3

مرحله های بازی در سه بسته گوناگون دسته بندی شده است. مراحل موجود در هر یک از دسته ها دارای دشواری های مخصوص به خود میباشند و مکانیک های خاصی در هریک گنجانده شده است. متاسفانه همه این مراحل رایگان نیستند و برای برخی از آنها مجبور به پرداخت هزینه اضافی میشوید. این مسئله برای یک بازی غیر رایگان کمی عجیب است زیرا در بیشتری بازی های این چنینی با پرداخت مبلغ اولیه همه مراحل در اختیار قرار میگیرند. البته یک دلار هزینه بسیار زیادی برای چنین بازی لذت بخشی به حساب نمی آید.

4

همان طور که در قبل اشاره کردیم بازی کاربر را به چالش میکشد و برای پشت سر گذاشتن آنها به دقت فراوانی نیاز است. تجربه ای که در این بازی به دست می آورید شباهت بسیاری به Cut The Rope دارد با این تفاوت که عناصر و مکانیک های بسیار کمتری در Mittens شاهد هستیم. بهتر است که در مواقع لازم به درستی نحوه استفاده از وسایل مختلف را در ذهن داشته باشید و در کنار این مسئله میتوانید به تمرین برای برخی از آنها نیز بپردازید. اگر در بازی خبره شوید ، لذت بسیاری را احساس خواهید کرد و این بازی واقعا از تصاویری که در این مطلب قرار داده ایم بهتر و متفاوت تر است.

گرافیک موجود در بازی شباهت بسیاری به نسخه های کلاسیک شرکت Disney دارد که جلوه های مدرن انیمیشنی را به همان حالات دو بعدی گذشته بر می گرداند. این جلوه ها به طوری هستند که کاربر را به یاد انیمیشن های قدیمی می اندازد و در این میان طراحی تاثیر برانگیز شخصیت های بازی خودنمایی میکند. شاید فکر کنید که به علت گرافیک بازی ، این محصول برای کودکان در نظر گرفته شده است ولی با امتحان کردن آن متوجه میشوید که بزرگ سالان نیز میتوانند از آن لذت ببرند.

5

جلوه های صوتی موجود در بازی حرف زیادی برای گفتن ندارد. فقط در ابتدای بازی شاهد موسیقی مناسبی هستیم و در ادامه این صداها بسیار ضعیف به نظر میرسند و به چندین نوع معمولی محدود میشوند. به طور کلی بازی ساز میتوانست در این قسمت کمی بهتر عمل کند که متاسفانه به این مسئله توجه زیادی نشده است.

مزیت ها : محیط مفرح ، گیم پلی چالش برانگیز و سبک انیمیشنی دلنشین.

معایب : مراحل اضافی نیازمند پرداخت مبلغ بیشتری هستند.

لینک رسمی بازی : iPhone | iPad

منبع : GSMArena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *