سه نسخه ابونتو که بعد از ماه می دیگر پشتیبانی نخواهند شد

سه نسخه ابونتو که بعد از ماه می دیگر پشتیبانی نخواهند شد
  • 1392/1/27
  • علیرضا
  • 0

ubutnu-10-04-lucid-lynx-wallpaper-16x12-1024x768

ظاهرا برخی نسخه های توزیع ابونتو دارند به پایان عمر خود نزدیک می شوند . اگر با طرز کار شرکت کنونیکال آشنا باشید ، زیاد از خواندن این خبر تعجب نخواهید کرد . شرکت کنونیکال که توسعه دهنده توزیع محبوب و پرطرفدار ابونتو می باشد ، هر شش ماه یک نسخه جدید از توزیع خود را به کاربران ارائه می دهد . این نسخه ها به صورت معمولی دارای پشتیبانی هجده ماهه و در صورتی که نسخه پشتیبانی بلند مدت ( LTS ) ارائه شود ، 3 سال برای نسخه های دسکتاپ و 5 سال برای نسخه های سرور پشتیبانی خواهند شد .

از ماه می سال جاری ، سه نسخه ابونتو دیگر توسط کنونیکال پشتیبانی نخواهند شد . در ادامه به معرفی این سه نسخه خواهیم پرداخت . پس با گویا آی تی همراه باشید …..

Ubuntu 8.04 LTS – Hardy Heron ( نسخه سرور )

این نسخه در 24 آوریل سال 2008 ارائه شد . Hardy Heron چندین سال خوب را در بین کاربران ابونتو سپری کرد ولی اکنون دیگر زمان رفتن است . البته این نسخه با توجه به اینکه با پشتیبانی بلند مدت عرضه شد ، 3 سال بین کاربران دسکتاپی بود و در ماه می سال 2011 بازنشسته شد . اما حالا پس از گذشت دو سال و در ماه می سال 2013 ، نسخه سروری Hardy Heron نیز باید بازنشسته شود و افرادی که از این توزیع روی سرورهای خود استفاده می کنند باید هرچه سریع تر به فکر ارتقای سیستم عامل خود باشند . بازنشستگی Hardy Heron سروری از 9 می سال جاری رسمی خواهد شد .

 

Ubuntu 10.04 – Lucid Lynx ( نسخه دسکتاپ )

سیاه گوش درخشان در تاریخ 29 آوریل 2010 ارائه شد و دارای پشتیبانی بلند مدت بود . البته پشتیبانی نسخه دسکتاپی در آوریل سال جاری به پایان می رسد و باید ابونتوی خود را به نسخه های بالاتر ارتقا دهید . البته نسخه سروری لوسید لینکس هنوز 2 سال دیگر وقت دارد و پشتیبانی کنونیکال از آن بدون هیچ وقفه ای ادامه پیدا خواهد کرد .

 

Ubuntu 11.10 – Oneric Ocelot ( نسخه های دسکتاپ و سرور )

این نسخه نیز در تاریخ 13 اکتبر سال 2011 ارائه شد و به دلیل اینکه جزو نسخه های LTS یا همان پشتیبانی بلند مدت نبود ، مجبور است مسیر 18 ماهه خود را همینجا به پایان برساند . تفاوتی ندارد که از نسخه ی دسکتاپی استفاده می کنید یا از نسخه ی سروری . این پلنگ راه راه دیگر نمی تواند شما را همراهی کند .

به چه نسخه ای ارتقا دهیم ؟ 

پاسخ به این سوال زیاد ساده نیست و باید نیازهای خود را بسنجید و شاید نیاز به تست کردن هر کدام از توزیع هایی که هنوز تاریخ انقضا دارند نیز باشد . اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که نسخه های قدیمی ابونتو را به نسخه ی 12.04 یا همان Precise Pangolin ارتقا دهید تا خیال تان از بابت پشتیبانی تا سال 2017 راحت باشد . چون این نسخه با پشتیبانی بلند مدت عرضه شده است و برای هر دو نسخه دسکتاپ و سرور پشتیبانی پنج ساله فراهم شده است .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *