چگونگی پشتیبان گیری از فیدهای RSS از گوگل ریدر

چگونگی پشتیبان گیری از فیدهای RSS از گوگل ریدر
  • 1392/3/18
  • مژگان فنائی
  • 2

چندی پیش گوگل با مطرح کردن اظهار نظر خود در مورد بستن گوگل ریدر (Google Reader)، جهان آنلاین را شگفت زده کرد. به عنوان بخشی از “خانه تکانی بهاره” شان گوگل ریدر یک فید RSS مبتنی بر وب در 1 جولای 2013 دست از کار خواهد کشید، این تنها بدین معنا است که ما کمتر از یک ماه فرصت داریم تا تمامی اشتراک های گوگل ریدر مان را به یک RSS خوان جدید مورد نظرمان منتقل کنیم.

البته، شماری RSS خوان در اینجا وجود دارند. من خودم دوست دارم تا آیفونم را با خبرهایی از طریق پالس (Pulse)، یک برنامه عالی برای به روز رسانی اخبار، به روز نگهدارم. اما عملکرد آن بیشتر شبیه روزنامه خواندن است تا سر و سامان دادن به وبلاگم. برنامه دیگر Flipboard است، تلاش کردم تا از آن برای یک سال استفاده نمایم اما به روز رسانی اخبار آن پایدار نبود بنابراین استفاده از آن را متوقف کردم.

به هر حال، یک مورد خوب در مورد RSS خوان ها  این است که آنها می توانند پشتیبان فید های RSS را در قالب zip. وارد یا منتقل کنند. پس چنانچه شما کاربر همیشگی گوگل ریدر هستید، می توانید از فیدهای اشتراک تان پشتیبان بگیرید و آنها را به هر RSS خوان مبتنی بر وب یا میزکار (دسکتاپ) مورد نظرتان وارد کنید. برای این کار، سریع ترین شیوه ویژگی بیرون بر گوگل (Google’s Take Out) است.

در پایین برخی جزئیات در مورد چگونگی پشتیبان گیری از فید های RSS از گوگل ریدر آمده است.

1. نخست، از پنجره تنظیمات Reader بازدید کنید.

http://www.google.com/reader/view/

Google Reader Settings

2. سپس در آنجا برگه ورود/ صدور (Import/Export) را می یابید، دانلود داده ها از طریق Takeout را انتخاب و روی آنها کلیک کنید.

Google Reader- Import&Export tab

3. صبر کنید تا فشرده سازی به پایان رسد.

Google Reader-Compression Finished

4. سپس فایل zip. را دانلود کنید.

Google Reader-Download The .zip File

و پس از آن فایل xml. را به ریدر جدید مورد نظر وارد یا منتقل کنید. در نهایت، باید قدردان این واقعیت باشید که توانستید تمامی فید ها و اشتراک هایتان را که مدت زمانی دراز در سراسر وب گردآوری و نگهداری کردید را حفظ کنید.

گوگل ریدر در حال بسته شدن است اما جایگرین های بسیاری وجود دارند که تنها کافی است ریدر مورد نظر تان را انتخاب کنید و فید های RSS تان از گورستان فضای مجازی (necropolis of cyberspace) را گردآوری و ذخیره کنید.

نوشته ای از Iryna Ostapets

منبع: TipsOTricks

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. مال ما که زیر ۴۰۰ مگابایت فایل نمی‌ده، تازه اونم فقط باری Reader، چجوری می‌شه بجای این حجم بالا که شامل ستاره‌دارها و … می‌شه، فقط یه فایل کم حجم چند کیلوبایتی یا حداکثر چند مگابایتی گرفت.
    سایتی نیست که یه راست اکانت گوگل رو بهش بدی و این فایل xml رو برات در بیاره؟ یا راهی که بشه ستاره‌دارها رو یکجا حذف کرد که حجم این فایل پشتیبان کم بشه.
    ممنون

  2. خیلی ممنون اما… موقع دانلودش میگه:
    We’re sorry, but this service is not available in your country

    یعنی اصن ملت توی دیوارن!!! این گوگل چی فکر میکنه خداوکیلی… مسخره… این شرکتا فک میکنن کین…
    ( ویرایش توسط : علیرضا زارع . سینا جان معذرت میخوام. ولی مجبور شدم قسمت آخر کامنتت رو ویرایش کنم. به خاطر اینکه صورت خوبی نداشت 🙂 . امیدوارم ناراحت نشده باشی 🙂 )

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *