پرتابل آپدیت: جستجو، دانلود و نصب تمامی آپدیت های ویندوز

پرتابل آپدیت: جستجو، دانلود و نصب تمامی آپدیت های ویندوز
  • 1392/4/10
  • علیرضا
  • 2

نمی دانم تا چه حد حواس تان به آپدیت کردن ویندوزتان هست. سیستم عاملی که بیشترین حملات و بدافزارها برای آن طراحی می شوند. چون هم بازار فوق العاده بزرگی را پوشش می دهد و هم مشکلات و آسیب پذیری های امنیتی زیادی دارد. بهترین راه حل هم برای محافظت از آن، نصب آپدیت های ارایه شده و در کنار آن استفاده از برنامه های امنیتی مثل آنتی ویروس ها و فایروال ها است.

اکثر کاربران ویندوز که حداقل آن را آپدیت می کنند، از همان برنامه پیشفرض ویندوز یعنی Windows Update استفاده می کنند. چون راحت ترین و بی دردسرترین روش ممکن است. خیلی راحت و با چند کلیک می توان آپدیت ها را نصب کرد. اما این روش نمی تواند بهترین روش موجود باشد. مثلا اگر ارتباط اینترنتی خوبی نداشته باشید، نصب آپدیت های مصیبت بزرگی است. البته اگر مدیر سیستم نیز دسترسی شما به این بخش را مسدود کرده باشد، دیگر باید قید آپدیت کردن از طریق آن را بزنید. همچنین اگر بخواهید فایل های آپدیت را به سایر کامپیوترهای تان انتقال دهید، با مشکل مواجه می شوید و باید به چندین برنامه مختلف متوسل شوید.

اما روش های جایگزین مناسبی هم هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا برنامه ای را به شما معرفی کنیم که دقیقا مخصوص همین کار ساخته شده است. جستجو، دانلود و نصب تمامی آپدیت های ویندوز. با گویا آی تی همراه باشید….

Portable Update برنامه‌ی جدیدی است که مانند اکثر نرم افزاری های دانلود کننده آپدیت ها عمل می کند. این برنامه جستجویی در مخازن آپدیت مایکروسافت انجام می دهد و لیستی از آپدیت هایی که قبلا آن ها را دریافت نکرده اید، در اختیارتان می گذارد و شما هم با چند کلیک کار را تمام خواهید کرد.

برای شروع کافیست که این برنامه را از لینک قرار داده شده در پایان مطلب دانلود کنید. پس از اجرا آن، یک نوار پیشرفت ظاهر شده و فایل هایی از سرورهای مایکروسافت دانلود می شوند. این فایل ها اطلاعات مربوط به آپدیت ها هستند. سپس می توانید محیط اصلی برنامه را مشاهده کنید.

portable-update

صفحه اصلی برنامه شامل چند سربرگ می شود که در ادامه به صورت خلاصه به همه آنها اشاره خواهیم کرد.

History: در این سربرگ می توانید تاریخچه آپدیت های ویندوز را مشاهده کنید. در واقع کل آپدیت های نصب شده آپدیت هایی که روند نصب شان با خطا مواجه شده است.

Search: در اینجا می توانید سرورهای مایکروسافت به منظور دریافت آخرین آپدیت ها جستجو کنید. البته نتایج بر حسب سیستم عاملی که انتخاب کرده اید نمایش داده می شوند.

Download: در این بخش می توانید آپدیت های گم شده و دیگر موارد را پیدا کرده و نصب کنید.

Install: در این قسمت نیز به شما پیشنهاد می شود که تمامی آپدیت های گم شده را نصب کنید.

Services: این قسمت هم مسئول آپدیت کردن سرویس هایی است که برنامه های مختلف از آنها استفاده می کنند.

Settings: در این بخش هم می توانید تنظیمات مربوط به آپدیت ها را انجام دهید. همچنین اطلاعاتی درباره نسخه API آپدیتر این برنامه، نسخه سیستم عامل و معماری آن وجود دارد.

Log: در این بخش نیز تمامی فعالیت های انجام شده توسط این برنامه به صورت گزارش در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

برای شروع کار می توانید به سربرگ Search رفته و روی دکمه Start کلیک کنید تا جستجو برای آپدیت هایی که تاکنون نصب نشده اند شروع شود. هنگامی که جستجو به پایان رسید، به سربرگ Download بروید تا همه آپدیت ها را مشاهده کنید. آپدیت های گم شده به صورت اتوماتیک انتخاب می شوند. اما شما هم می توانید دیگر آپدیت هایی که مورد نظرتان هست را انتخاب کرده و یا حذف کنید.

با یک کلیک روی دکمه Start تمامی آپدیت ها دانلود خواهند شد. سپس همه آنها در فولدر موقت این برنامه ذخیره می شوند. این کار آزادی عمل خوبی را به شما خواهد داد.

اکنون می توانید به سربرگ Install بروید و تمامی آپدیت ها را روی سیستم تان نصب کنید. و یا اینکه به فولدر موقت این برنامه رفته و همه‌ی فایل های آپدیت را کپی کرده و به دیگر کامپیوترها منتقل کنید و آنها را آنجا هم نصب کنید.

برنامه پرتابل آپدیت، برنامه‌ی بسیار مفیدی برای کاربران ویندوز است که نمی خواهند از برنامه پیشفرض Windows Update برای بروزرسانی استفاده کنند. همچنین اگر قصد دارید تا همه کامپیوترهای ویندوزی خود را بدون هدر دادن ترافیک اینترنتی خود آپدیت کنید، استفاده از این برنامه به شدت توصیه می شود. لازم به ذکر است که این برنامه از همه نسخه های ویندوز ( حتی ویندوز ۸ ) نیز پشتیبانی می کند.

صفحه دریافت Portable Update ( پس از ورود به این صفحه، روی لینک Click here to download کلیک کنید )

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. علیرضا جان این برنامه آپدیت های نصب نشده رو سیستم رو برات سرچ و دانلود میکنه؟؟؟
    یعنی مثلا اگه ویندوزی دوماه آپدیت نشده باشه آپدیت های دوماه اخیر رو برات سرچ میکنه و دانلود میده؟؟؟ درست فهمیدم؟؟؟
    من دنبال همچین نرم افزاریم که بتونه تشخیص بده چه آپدیت هایی هنوز نصب نشدن و همون اپدیت ها رو برام سرچ و دانلود بده.
    بفیه برنامه ها هر چی دیدم همه آپدیت ها رو کلهم از ماکروسافت برای دانلود لیست میکنن و اصن کاری ندارن که ببین رو ویندوز چه آپدیت هایی نصب هست و نصب نیس.

  2. باسلام لطفامیشه بگین که برای همه ویندوزها هم قابل اجرااست یانه منظورم ویندوزهای کرکشده و….میباشد متشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *