بازیابی نوشته‌های از بین رفته در MS Office 2010

بازیابی نوشته‌های از بین رفته در MS Office 2010
  • 1392/4/29
  • روزبه رضوی
  • 14

حتما برایتان پیش آمده که در حال کار بر روی یک فایل Word هستید و به هر دلیلی بدون ذخیره کردن نوشته‌هایتان برنامه را بسته‌اید و حسرت زحمتی که کشیده‌اید و به باد رفته را خورده‌اید، و يك‌باره چندين صفحه مطلب تايپ شده خود را از دست داده ايد كه اين در بعضي موارد مي‌تواند يك فاجعه باشد مثلاً اگر اين گزارشي كاري بود كه بايد تا يك ساعت ديگر تحويل كسي مي‌شد. شما بوديد چه مي‌كرديد؟ حتما سريعاً دوباره شروع ميكرديد اما نگران نباشيد نرفندي به شما معرفي مي‌كنم تا بتواند متن حذف شده در فايل‌هاي آفيس را به شما برگرداند.

با تمهیداتی که مایکروسافت در آفیس ۲۰۱۰ دیده، دیگر کمتر حسرت خواهید خورد. می‌گویید چرا؟‌ برای یافتن دلیل و راه حل این مشکل بزرگ و غم‌انگیز با ما همراه باشید …

در زیر متنی را می‌بینید که بنده در MS Word 2010 نگاشته‌ام و عمداً (!) به باد فنا می‌برمش … (خدایش بیامرزد!!!)

recovermsword

حالا می‌خواهیم آن مرحوم را دوباره برگردانیم. آنقدرها هم سخت نیست. کافیست روی لبه‌ی فایل کلیک کنید، به بخش Info بروید و روی دکمه‌ی مربع شکل Manage Versions کلیک کنید.

حالا منویی باز می‌شود که شما می‌بایست در آن اولین گزینه یعنی Recover Unsaved Documents را انتخاب کنید. البته اگر در نرم‌افزار Excel هستید باید Recover Unsaved Workbooks و در نرم‌افزار PowerPoint باید Recover Unsaved Presentations را انتخاب کنید.

recovermsword2

حالا قاعدتا باید لیستی از اجساد نوشته‌های پیشینتان را ببینید. آن بیچاره‌ای را که می‌خواهید بازگردانیش کنید انتخاب و روی Open کلیک نمایید. حالا او دوباره زنده شده و شما باید آن را بطور عادی ذخیره کنید.

لازم به ذکر است فرایند بازیابی فقط بعد از ۴ روز از درگذشت نوشته‌هایتان امکان‌پذیر است و بعد از آن، اجساد بطور خودکار برای همیشه دفن خواهند شد.

Microsoft Office‌ به طور خودکار هر چند دقیقه یکبار اسناد و نوشته‌های شما را به طور موقت ذخیره می‌کند تا در صورت بروز مشکل احتمالی بتوانید آن را بازگردانی کنید. اگر می‌خواهید فاصله زمانی بین ذخیره‌سازی‌‌های خودکار را تغییر دهید باید مسیر File – Options – Save را طی کنید. بصورت پیش‌فرض هر ۱۰ دقیقه ذخیره‌ی خودکار صورت می‌گیرد. شما می‌توانید این مقدار را در بخش Save AutoRecover Information تغییر دهید. پیشنهاد من به شما ۳ تا ۵ دقیقه است.

recovermsword3

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 14 دیدگاه
  1. با عرض سلام و احترام
    بنده در word 2010 اطلاعات مهمی رو ذخیره کردم
    بعد ها اومدم و تغییراتی در اون دادم و ذخیره کردم و بعدword را بستم
    بعد از چند دقیقه متوجه شدم که تمام اطلاعاتی که وارد کردم اشتباه بود
    حال راهی برای برگشت اطلاعات قبل وجود دارد؟
    با تشکر از اطلاعاتی که در این سایت دارین

  2. سلام خسته نباشید. من نویسنده هستم، چند وقت پیش داشتم یه داستانی رو مینوشتم همیشه هم ذخیره اش میکردم. بعد چند روز که لپ تاپمو باز کردم دیدم حاصل نوشتن چهار روزم از بین رفته. اصلا نمیدونم چطوری ممکنه. اینکاری هم که شما میگین انجام دادم اما تو اون فولدر هیچ فایلی نیست. چیکار کنم من؟

    1. سلام امیدوارم مشکلتون حل شده باشه. منم دقیقا همین مشکل رو دارم. خواهشا اگه راه حلشو پیدا کردید من رو هم راهنمایی بفرمایید. با تشکر

  3. سلام
    من روی فایل ووردم به اشتباه بخشی رو دستم خورده و دیلیت کردم و نهایتا موقع بستن فایل، سیو کردم و بستم.
    یعنی هیچ راهی نداره که برگرده؟

  4. ممنون، کلی دعات کردم. چون زحمات صبح تا الانم با یه Cntl+s بجای Cntrl+z به فنا رفته بود. ایشالا بههرچی میخوای برسی مهندس

  5. سلام
    من روی فایل ووردم به اشتباه بخشی رو دیلیت کردم و سیو کردم و بستم.
    یعنی هیچ راهی نداره که برگرده؟

    1. سلام شما تونستید متن تون و برگردونید؟ اگه شده لطفا به منم بگید😭

  6. سلام
    خسته نباشید
    من دارم پایانامه می نویسم. فصل دوم ام کلا پاک شده و مطمینم دیروز این اتفاق افتاده.من هر بار در پایان نوشته م سیو زدم.
    الان چیکار کنم
    لطفا یه راهی به من نشون بدید

  7. این کاری که شما گفتید رو انجام دادم ولی هیچی اونجا نبود که بازیابی بشه

  8. سلام
    من یه فایل ورد را در آفیس ۲۰۱۰، تغییراتی روش انجام داده‌ام و‌مطمئنم که ذخیره اش کردم. نایمر نرم‌افزار ورد هم روی ذخیره اتوماتیک ۲ دقیقه هست. حالا بعد لز یک ماه که نیاز به فایل دارم، اصلا نیستش. نمیدونم چجوری حذف شده. با نرم‌افزارهای بازیابی، بازیابیش کردم ولی نسخه بازیابی شده، نسخه قبل از تغییرات هست. روش شما را هم امتحان کردم، چیزی پیدا نشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *