کاندیدای جانشینی مایکروسافت، Stephan Elop به فکر حذف Bing و فروش Xbox است.

کاندیدای جانشینی مایکروسافت، Stephan Elop به فکر حذف Bing و فروش Xbox است.
  • 1392/8/18
  • بهرام مرتاضی
  • 0

همانطور که همه ما می دانیم، مایکروسافت به دنبال جانشینی برای ریاست این شرکت است. در حالی که به رسیدن دوره بازنشستگی Ballmer ده ماه بیشتر نمانده است. اسامی زیادی در این بین مطرح می شود. دو مورد از آن ها شامل مدیرعامل Ford آقای Alan Mullay و مدیرعامل اسبق نوکیا Stephan Elop هستند. در حالی که خبر خاصی از Mullay منتشر نشده به غیر از اینکه وی تمایلی به رهبری Ford ندارد، در طرف دیگر به نظر می رسد Stephan Elop از پیش برنامه هایی برای آینده Microsft دارد، البته اگر وی به صندلی ریاست این شرکت برسد.

2013-11-08-image-5

طبق یک مصاحبه منتشر شده از سوی مایکروسافت، Elop آماده ساخت استراتژی جدیدی برای شرکت است، استراتژی که در آن بر قرار دادن Office بر روی پلتفرم تلفن های هوشمند تاکید شده است. وی همچین به دنبال قطع کردن بعضی از شاخه هایی هست که به نظر وی دست و پای مایکروسافت را گرفته است. موتور جستجوی مایکروسافت و کنسول بازی Xbox دو موردی هستند که به قول وی دست و پا بند کن مایکروسافت نامیده شده اند.

در حالی که Office بر روی پلتفرم های Android و iOS در دسترس است، Elop به دنبال مسیری است که از طریق آن فروش نرم افزارهای موبایل را افزایش دهد تا اینکه فروش سخت افزارهای ویندوز افزایش پیدا کند.

طبق گزارشات Elop ترجیح می دهد تا موتورجستجوی Bing حذف گردد و تجارت Xbox به کلی فروخته شود. چیزی که طی چندین سال انجام خواهد شد. Paul Allen یکی از بنیانگذاران مایکروسافت هم با استراتژی Elop هم عقیده است.

البته بعید به نظر می رسد مایکروسافت چنین مسیری را انتخاب کند، خصوصاً با تصمیماتی که درباره Bing و Xbox اتخاذ شده است. کنسول بازی این شرکت تازه در ابتدای مسیر قرار دارد و ما شاهد این هستیم که شرکت توسعه های زیادی را برای Bing در نظر گرفته است. Bing به صورت مستقیم در ویندوز 8.1 قرار گرفته شده است و بسیاری از نرم افزارهای نصب شده بر روی ویندوز به وسیله Xbox کار می کنند.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *