آموزش ایجاد یک تصویر سورئال زندگی با فتوشاپ

آموزش ایجاد یک تصویر سورئال زندگی با فتوشاپ
  • 1392/10/18
  • مبين
  • 3

image

امروز در گویا آی تی تصمیم به ارائه آموزش طراحی یک تصویر سورئال را داریم. بهتر است قبل از شروع کار درباره سورئال توضیحاتی بدهیم سورئال در واقع بیان احساس و تفکر از طریق ترکیب تصاویر نیز می باشد که مفهوم آن بسته به تفکر طراح آن است. در این آموزش تک تک مراحل با تصویر توضیح داده شده است و چنانچه متن برای شما گویا نبود تصاویر مراحل را به خوبی توضیح میدهد.

منابع استفاده شده در این آموزش:

مرحله 1

با استفاده از کلیدهای میانبر ctrl+n و با اندازه های Width 2500px ,Height 1700px ,Resolution 300px/in یک سند جدید ایجاد کنید Color Mode آن را RGB Color – 8 bit قرار دهید.

step-001

مرحله 2

میخواهیم یک پس زمینه به سندمان اضافه کنیم. تصویر Ocean (اقیانوس) را دانلود کنید و آن را در نرم افزار فتوشاپ باز کنید کلید هیا میانبر Ctrl + A را بزنید تا تصویر انتخاب شود سپس با کلید های Ctrl+C آن را کپی و در پروژه اصلی با کلیدهای Ctrl+Vهمانند تصویر زیر paste کنید.

step-002a

step-002b

اگر توجه کنید تصویری را که به پروژه اضافه کرده اید بسیار بزرگ است حال قصد داریم که این تصویر را کوچک کنیم برای این کار می توانید به منوی Go to Edit > Free Transform بروید یا از کلیدهای میانبر Ctrl+T استفاده کنید.

step-002c

حال کلیدهای Ctrl+0 را برای دیدن کل منطقه انتخاب شده فضار دهید در حالی که کلید Shift را  نگه داشته اید روی گوشی فلش کلیک کرده و آن را به گوشه پایین سمت راست بکشید.

step-002d

حال تصویر مان روی  بوم یا تصویر اصلی جایگذاری شده است.

step-002e

تصویر شما باید به شکل تصویر زیر باشد.

step-002f

اکنون میخواهیم لگوی گوشیه پایینی سمت راست تصویر را پاک کنید با استفاده از کلید میانبر W ابزار Quick Selection را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر گوشه مورد نظر را انتخاب نمایید همچنین برای انتخاب ابزار Quick Selection می توانید از جعبه ابزار استفاده کنید.

step-002gحال فتوشاپ کار سخت این مرحله را برای شما انجام می دهد کلیدهای میانبر Shift + F5 را بزنید در پنجره باز شده در بخش Contents که در تصویر زیر نشان داده شده است از منوی Use گزینه  Content-Aware را انتخاب کرده و روی Ok کلیک کنید.

step-002h

step-002i (1)

حال برای پاک کردن لوگوی بالای تصویر از ابزار  Clone Stamp استفاده می کنیم برای انتخاب آن می توانید از کلید میانبر S استفاده کنید. پس از انتخاب ابزار روی گوشیه از از تصویر کلیک راست کرده در پنجره باز شده مقدار Size را برابر 500 و مقدار  hardness را 0% انتخاب کنید.

step-002j

step-002k

ابزار Clone Stamp از هر قسمتی از تصویر که شما بخواهید کپی گرفته و در مکان مورد نظر شما Paste  می کند. کلید ALT را بگیرید روی قسمتی که در تصویر زیر نشان داده شده است کلیک کرده سپس ALT را رها کنید و لوگو کلیک کنید تا پاک شود.

step-002l

تصویر شما باید مشابه تصویر زیر باشد.

step-002m

اکونو باید در تصویر پس زمینه برخی اصلاحات را انجام دهیدم برای این کار به منوی Filter > Lens Correction بروید در پنجره باز شده دو تب دیده میشود روی تب Custom کلیک کنید و مقادیر را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

step-002n (1)

step-002oدر این مرحله تصویر شما باید مشابه تصویر زیر باشد.

step-002p

مرحله 3

در این مرحله میخواهیم رنگ پس زمینه را تغییر دهیم. به بخض لایه ها بروید و گزینه “Create new fill or adjustment layer” را همانند تصویر زیر انتخاب کنید.

step-003a

حال میخواهیم یک لایه نور منحنی به تصویر اضافه کنیم به منوی ‘Create new fill or adjustment layer’ > Curves بروید ودر منوی باز شده مقادیر را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

step-003b

step-003c

ما نمیخواهیم که آسمان زیاد روشن باشد پس به مقداری تغییر در بخش لایه ماسک نیاز داریم لایه ماسک را می توانید از بخش Curves adjustment layer انتخاب کنید بک براش نرم با رنگ مشکی انتخاب کنید.

راهنمایی این مرحله:

  • کلید D را برای انتخاب رنگ مشکی فشار دهید
  • هنگامی که از روش لایه ماسک برای رنگامیزی استفاده می کنید مشکی لایه را پنهان و سفید آن را نهان می سازد
  • اگر مرتکب اشتباه شدید می توانید برا بازگشت به حات قبل زا رنگ سفید استفاده کنید
  • با فشردن کلید X می توانید رنگ  پس زمینه و پیش زمینه را باهم به سرعت عوض کنید
  • برای پنهان کردن موقت لایه ماسک می توانید کلید Shift را نگه دارید و روی لایه ماسک کلیک کنید

step-003d

تصویر شما باید مشابه تصویر زیر باشد.

step-003e

حال میخواهیم آسمان را مقداری تغییر دهیم گزینه Exposure را از منوی Adjustment Laye انتخاب کنید سپس مقادیر را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

step-003f

step-003g

باز هم میخواهیم از تکنیک لایه ماسک روی Exposure Adjustment Layer استفاده کنیم.

step-003h

تصویر شما تا به این مرحله باید مشابه تصویر زیر باشد.

step-003i

حال میخواهیم از چند تنظیم غیر مخرب برای آسمان استفاده کنیم از منوی Adjustment Layer گزینه ر را انتخاب کنید مقدار Brightness را به +10 و پس از آن اقیانوس را با لایه ماسک رنگامیزی کنید

step-003j

step-003kبه قسمت شیرین این مرحله رسیدیم  Gradient Map یکی از تنظیمات بسیار جالب در فتوشاپ است که تغییرات زیاد و زیبایی را در تصویر شما به وجود می آورد. ر را از منوی  Adjustment Layer در بخش لایه ها انتخاب کنید. سپس تنظیمات را به دقت همانند تصویر زیر انجام دهید توجه داشته باشید که Opacity  لایه باید 35% باشد.

step-003l

step-003m

step-003nحال باید یک Photo Filter به تصویرمان اضافه کنیم می توانید ر را از منوی adjustment layer انتخاب کنید blend mode را به Color تغییر داده  سپس opacity آن را به 30% کاهش دهید. دوباره از تکنیک لایه ماسک برای رنگامیزی اقیانوس استفاده کنید.

step-003o

step-003p

اگر شما مراحل را به درستی انجام داده باشید و هر سه بار از لایه ماسک برای اقیانوس استفاده کرده باشید بایید تصویر شما باید مشابه تصویر زیر باشد.

step-003q

کار با پس زمینه تقریبا تمام شده است حال قبل از اینکه به مرحله بعدی برویم تمام لایه ها را انتخاب کنید و کلیدهای میانبر Ctrl/Command + G را بزنید تا لایه ها در یک پوشه قرار گیرند یا اصطلاحا گروه بشوند. برای انتخاب لایه ها می توانید کلید Ctrl را گرفته و روی تک تک لایه ها کلیک کنید تا انتخاب شوند.

step-003r

مرحله 4

در این مرحله می خواهیم که یک لاک پشت به تصویر پروژه اصلی اضافه کنیم و آن را در اقیانوس قرار دهیم. تصویر لاک پشت را در نرم افزار فتوشاپ باز کنید و ابزار Quick Selection را انتخاب کنید همانند تصویر زیر لاک پشت را انتخاب کنید. نگران قسمت پایینی لاک پشت نباشید چون قسمت زیرین لاک پشت با آب اقیانوس پنهان می شود.

step-004a

تصویر را کپی و در تصویر اصلی paste کنید کلیدهای Ctrl+T را برای تغییر اندازه فشار دهید آن را هم اندازه تصویر زیر بکنید و سپس با ابزار Move که کلید میانبر آن V است موقعیت آن را تعیین کنید.

step-004b

step-004c

به قسمت جالب این مرحله رسیدیم یک لایه ماسک  ایجاد کنید و قسمت زیرین لاک پشت را همانند تصاویر زیر با براش مشکی رنگامیزی کنید.

step-004d

step-004e

اگر توجه کرده باشید لبه لاک پشت با لبه اقیانوس همخوانی زیادی ندارد یک براش انتخاب کنید و opacity آن را به 30% کاهش دهید سپس آن را با رنگ های سفید و یا مشکی متناسب با کارتان رنگامیزی کنید تا لبه اقیانوس پوشانده شود توجه داشته باشید که تنظیمات براش همانند تصویر زیر باشد.

step-004f

تصویر شما تا به این مرحله همانند تصویر زیر خواهد شد اما باید وقت بیشتری را برای طبیعی به نظر رسیدن لاک پشت صرف کنیم.

step-004gنوبت به تنظیم رنگ رسید. یک  Gradient Map از Adjustment Layer ایجاد کنید دومین گرادینت را انتخاب کنید و همانند تصاویر زیر عمل کنید. Blend Mode لایه باید روی Color باشد و Opacity آن 15%.

step-004h

step-004i

لاک پشت شما اینگونه خواهد شد.

step-004j

Curves زا از منوی  Adjustment Layer انتخاب کنید تنظیمات را همانند تصاویر زیر انجام دهید سپس قسمت های مشخص شده را با براش و تکنیک لایه ماسک رنگامیزی کنید.

step-004k

step-004lتصویر شما باید همانند تصویر زیر باشد.

step-004m

Color Balance را از منوی Adjustment Layer انتخاب کنید (تصویر زیر مقادیر ورودی را نشان میدهد) پس از اعمال تنظیمات زیر روی همان لایه ایجاد شده Color Balance با استفاده از تکنیک لایه ماسک و براش نرم لاک , لاک پشت را همانند تصویر زیر رنگامیزی کنید.

step-004n

step-004o

تصویر شما تا به این لحظه باید اینگونه باشد.

step-004p

به پایان این مرحله رسیدیم حال میخواهیم یک لایه های لاک پشت راد یک پوشه جایگذاری کنیم تمام لایه های لاک پشت را انتخاب کنید و سپس کلید های میانبر Ctrl/Command+G را فضار دهید نام پوشه را Turtle بگذارید همچنین می توانید از کلمات فارسی برای نام گذاری پوشه استفاده کنید.

step-004q

مرحله 5

در این مرحله قصد داریمکه عناصر کوچک تر را به تصویر اصلی اضافه کنیم ابتدا میخواهیم یک قاپ عکس آویزان به تصویر اضافه کنیم. قاپ عکس را در فتوشاپ باز کنید سپس با ابزار های Quick Selection و Pen آن را همانند تصویر زیر انتخاب کنید.

step-005a

قاپ عکس را تصویر اصلی اضافه یا اصطلاحا Paste کنید کلید های Ctrl+T را زده و آن را کوچک کنید.

step-005b

قبل از اینکه تغییرات را ذخیره کنید آن را 90 درجه بچرخانید و قاپ را در گوشه سمت راست بالایی تصویر اصلی جایگذاری کنید.

step-005cمرحله6

حال میخواهیم یک تصویر به داخل قاب خالی اضافه کنیم. تصویر پیرمرد را باز کنید و کلید های Ctrl + A را بزنید تا انتخاب شود آن را کپی و در پروژه اصلی Paste کنید.

step-006aنوبت به تغییر اندازه رسیده است کلید های Shift + Alt را بزنید و با استفاده از ابزار  Free Transform  تصویر پیر مرد را متناسب با قاب بسازید پس از آن مطمئن شوید که لایه قاب عکس بالاتز از لایه تصویر پیر مرد است.

step-006b

step-006cمیخواهیم دوباره تصویر پیرمرد را کوچک تر کنیم برای یان کار از کلید هیا Ctrl+T استفاده کنید مطمئن شوید که تصویر به گونه ای دیده می شود که تصویر پیرمرد داخل قاب عکس است.

step-006d

آخرین عملی که نیاز است این است که زاویه دید تصویر را به افقی تبدیل کنیم برای این کار می توانید به منوی  Edit > Transform > Flip Horizontal بروید.

step-006eتصویر شما این گونه خواهد شد.

step-006fمرحله 7

در این مرحله میخواهیم یک طناب به قاب عکس مان وصل کنیم. تصویر طناب را داخل فتوشاپ باز کنید کلید میانبر Ctrl را گرفته و سپس روی تصویر کوچک در کنار پنجره لایه ها همانند تصویر زیر کلیک کنید تا انتخاب شود آن را وارد تصویر اصلی کنید.

step-007aتصویر طناب در پروژه اصلی بسیار بزرگ است باید آن را مقداری کوچک کنید. از ابتدای این آموزش چند تکنیک برای کوچک کردن تصویر یاد گرفته اید از یکی از آن ها برای کوچک کردن اندازه طناب استفاده کنید.

step-007b

حال طناب را به گوشه سمت چپ قاب عکس انتقال دهید تصویر طناب باید به گونه ای باشد که پشت قاب عکس قرار گیرد.

step-007c (1)

از لایه طناب یک کپی بگرید برای کپی گرفتن می توانید روی لایه طناب کلیک راست کرده و Duplicate را در منوی باز شده انتخاب کنید همچنین می توانید از کلید های میانبر Ctrl+J برای این کار استفاده کنید سپس تصویر طناب را به سمت راست بالای قاب عکس همانند تصویر زیر انتقال دهید.

step-007d

تصویر شما باید همانند تصویر زیر باشد.

step-007e

مرحله 8

حال میخواهیم تصویر یک کبوتر را به پروژه اصلی اضافه کنیم و آن را در بالای قاب عکس قرار دهیم. تصویر کبوتر را باز کنید با ابزار Quick Selection آن را انتخاب کنید.

step-008aآن را به پروژه اصلی اضافه کنید اندازه آن را کوچک کنید به یاد داشته باشید که در هنگام تغییر اندازه کلید Shift را نگه دارید این کار باعث می شود که تصویر به صورت یک نواخت کوچک شود.

step-008b

مکان کبوتر را به بالای قاب عکس تغییر دهید و لایه کبوتر را در بالاترین لایه قرار دهید.

step-008c

اکنون قصد اضافه کردن یک سایه به کبوتر را داریم. یک لایه جدید با کلیک کردن روی ‘Create a new layer’ ایجاد کنید همچنین می توانید از کلید های میانبر Ctrl+Alt+Shift+N استفاده کنید نام لایه جدید را ‘Shadow’ یا سایه بگذارید و آن را زیر لایه کبوتر قرار دهید.

step-008d

step-008e

قسمت های مشخص شده را رنگامیزی کنید تنظیمات براش در تصاویر زیر مشخص شده است.

step-008f

step-008g (1)

تصویر شما باید مشابه تصویر زیر باشد.

step-008h

مرحله 9

بهتر است که مقداری دود به تصویر اضافه کنیم. تصویر دود را در فتوشاپ باز کنید و قبل از اینکه آن را در پروژه اصلی کپی کنیم میخواهیم کمی تغییر در آن ایجاد کنیم. کلید هیا میانبر ر را بزنید و سپس کل تصویر را به داخل پروژه فرا بخوانید.

step-009aکلیدهای Ctrl +T را زده و آن را کوچک کنید سپس تصویر را به نزدیکی قاب عکس انتقال دهید.

step-009b

step-009cاکنون blend mode لایه را به Screen تغییر دهید. به یاد داشته باشید که ما میخواهیم تصویر دود به گونه ای دیده شود که از دهان پیر مرد خارج شده است پس آن را در جای مناسب قرار دهید.

step-009dتصویر شما تا به این لحظه اینگونه خواهد شد.

step-009e

اکنون میخواهیم تمام لایه های ایجاد شده را در یک پوشه قرار دهیم یا اصلاحا آن ها را به یک گروه تبدیل کنیم. کلید Ctrl را گرفته و تمام لایهها را انتخاب کنید و پس از آن کلید Ctrl+G بزنید و نام پوشه را picture بگذارید.

step-009f (1)

مرحله 10

حال میخواهیم تصویر دخترکی را به پروژه اصلی اضافه کنیم. تصویر Girl 1 را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار Quick Selection یا Pen آن را انتخاب کنید.

step-010a

تصویر دختر را به داخل پروژه فرا بخوانید و سپس با Ctrl+T آن را به اندازه مناسب در بیاورید و پس از آن به منوی Edit > Transform > Flip Horizontal بروید تا زاویه دید تصویر به حالت افقی تغییر کنید. تصویر دختر را همانند تصویر زیر در بالای سر لاک پشت قرار دهید.

step-010b

حال باید مقداری سایه برای دختر روی لاک پشت اضافه کنیم یک لایه جدید با کلیدهای Ctrl+Alt+Shift+N ایجاد کرده نام لایه را  Shadow بگذارید و آن را زیر لایه تصویر دختر قرار دهید.

step-010c

step-010d

اکنون از یک براش سخت برای رنگامیزی جاهای مشخص شده استفاده کنید.

step-010eحال قصد داریم از تکنیک Gaussian Blur برای واقعی داده شدن سایه استفاده کنیم به منوی Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و سپس در پنجره باز شده مقدار  Radius را به 3.5px تغییر دهید.

step-010f

step-010g

تصویر شما باید مشابه تصویر زیر باشد.

step-010hنوبت تغییر دادن موهای دختر شده است ابزار Smudge را انتخاب کنید و موهای دختر را به اطراف بکشید.

step-010iنیازی نیست که دقیقا حالت موی سر شبیه به آموزش باشد پس نگران نباشید.

step-010j

step-010k (1)

قبل از اینکه به مرحله بعد برویم بهتر است که لایه های مربوط به دختر بالای سر لاک پشت را در یک پوشه برییزیم. تمام لایه ها را انتخاب کنید و سپس کلید هیا Ctrl+G را بزنید نام پوشه را  Right Girl بگذارید.

step-010k (1)

مرحله11

اکنون قصد اضافه کردن چند بالن را به پروژه داریم. هر سه تصویر بالن را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار Quick Selection آن ها را انتخاب کنید.

step-011a

step-011b

step-011c

تصاویر بالن ها را به داخل پروژه اصلی کپی کنید آن ها را تغییر اندازه دهید و همانند تصویر زیر آن ها را در جاهای مشخص شده قرار دهید.

step-011dاکنون میخواهیم تصویر دوم و سوم بالن را کمی چرخش بدهیم کلید های Ctrl+T را زده و سپس همانند تصویر زیر عمل کنید.

step-011e

step-011fبالن های شما باید به شکل زیر بیاید.

step-011g

برای پایان دادن به این مرحله سه لایه بالن را انتخاب کنید و آن ها را با کلید های Ctrl+G در یک گروه قرار دهید و نام آن را Balloons بگذارید.

step-011hمرحله 12

در این مرحله میخواهیم چند تکه روبان به تصویر پروژه اضافه کنیم و آن ها را به بالن ها وصل کنیم. ابتدا یک گروه جدید ایجاد کنید و نام آن را Ribbons  بگذاریدو آن را در بین گروه Right Girl و Picture  قرار دهید. برای ایجاد گروه می توانید از کلیدهیا Ctrl+G استفاده کنید.

step-012aتصویر روبان را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار Quick Selection نوار سوم روبان را انتخاب کنید.

step-012b

آن را به داخل پروژه انتقال دهید روبان را تغییر اندازه داده و سپس آن را در دستان دخترک قرار دهید.

step-012cحال دوباره کلید هیا Ctrl+T را بزنید و سپس روی روبان کلیک راست کرده و Warp را انتخاب کنید.

step-012d

قصد ما این است که رو.بان را کمی خم کنید تا واقعی تر دیده شود کافیست همانند تصویر زیر عمل کنید و جاهای مشخص شده را تغییر دهید.

step-012f

از لایه روبان قرمز یک کپی بگرید و باز هم آن را در دست دخترک قرار دهید.

step-012g

به بخش Free Transform برای تغییر اندازه رفته و از بالا روبان را بکشید تا فقط به صورت عمودی بزرگ شود.

step-012h

باز هم از تکنیک Warp  برای خمیده کردن روبان استفاده کنید و سر دیگر آن را همانند تصویر زیر به بالن وصل کنید.

step-012i

step-012j

با این دو روبان تصویر شما اینگونه خواهد شد.

step-012k

دوباره به یک روبان دیگر نیاز داریم از یکی از روبان ها کپی گرفته و آن را در دستان دخترک قرار دهید.

step-012l

همانند مرحله قبل ارتفاع روبان را افزایش دهید.

step-012mکلید های Ctrl+T را زده روی آن کلیک راست کنید و گزینه Warp را انتخاب کنید و سر آزاد روبان را به بالن آخر وصل کنید.

step-012n

step-012o

پس از اتمام کار با روبان ها تصویر شما اینگونه خواهد شد.

step-012p (1)اگر شما لایه های روبان را در یک گروه قرار داده باشید گروه لایه ها اینگونه خواهد شد.

step-012q (1)

مرحله 13

هم اکنون میخواهیم تصویر استوک دست را به پروژه اصلی اضافه کنیم. تصویر دست را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار Quick Selection ان را انتخاب کنید.

step-013aآن را در پروژه اصلی کپی کنید و سپس به مسیر Edit > Transform > Flip Horizontal بروید تا تصویر افقی شود.

step-013b

تصویر دست را تغییر اندازه دهید و مکان آن را طوری تعیین کنید که بالن بین انگشت های دست تصویر استوک دیده شود.

step-013cکلید های میانبر Ctrl+Alt+Shift+N را بزنید تا یک لایه جدید ایجاد شود نام آن را ‘Shadow’ بگذارید و موقعیت لایه را به زیر لایه دست تغییر دهید.

step-013dهمانند تصویر زیر قسمت های مشخص شده را با یک براش سخت مشکی رنگامیزی کنید.

step-013e (1)

حال به منوی Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و در پنجره باز شده مقدار Radius را به 5Px تغییر دهید.

step-013g

تصویر شما تا به این مرحله اینگونه خواهد شد.

step-013h

اگر توجه کرده باشید یک دایره قرمز رنگ روی انگشتان دست دیده می شود بهتر است آن را حذف کنیم ابزار Spot Healing Brush را انتخاب کنید و روی دایره قرمز کلیک کنید.

step-013i

پس از حذف قسمت مشخص شده تصویر شما مشابه تصویر زیر خواهد شد.

step-013j (1)برای به پایان رساندن این مرحله لایه های دست و سایه را در یک گروه قرار دهید.

step-013kمرحله 14

حال قصد اضافه کردن یک پنجره شناور را به تصویر پروژه اصلی را داریم تصویر پتجره را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار Pen همانند تصویر زیر 4 خط در اطراف پنرجه بکشید.

step-014aسپس داخل خطوط کلیک راست کرده و گزینه Make Selection را بزنید.

step-014b

در پنجره باز شده مقدار Feather Radius به 0px تغییر دهید و روی Ok کلیک کنید.

step-014cآن را در تصویر پروژه اصلی قرار داده و تغییر اندازه دهید و آن را در جای مناسب قرار دهید.

step-014dحال ابزار Rectangular Marquee را انتخاب کنید وداخل قاب پنجره را با این ابزار انتخاب کنید این کار برای این است که پنجره خالی به نظر برسد. به یاد داشته باشید که در زمان کشیدن مستطیل ها با این ابزار کلید Shift را نگه ندارید.

step-014e

سپس به مسیر  Select > Save Selection بروید و در پنجره باز شده نام سلکشن خود را Window Frame بگذارید.

step-014f

step-014gاکنون تصویر Premade را در فتوشاپ باز کنید سپس کلیدهای Ctrl+A را بزنید تا انتخاب شود آن را تغییر اندازه داده و زی پنجره قرار دهید.

step-014h

step-014iبعد از اینکه تصویر را در پروژه اصلی جای دادید به مسیر Select > Load Selection بروید و در پنجره باز شده Window Frame را که قبلا ساخته بودیم انتخاب کنید.

step-014j

step-014k

پس از آن یک لایه ماسک برای تصویر premade ایجاد کنید.

step-014lتصویر شما تاکنون باید اینگونه باشد.

step-014m

حال به تنظیمات  Black and White در Adjustment Layer نیاز داریم تمامی مقادیر را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

step-014n

step-014o

حال تصویر شما باید اینگونه باشد.

step-014p (1)

به پنجره لایه ها بازگردید و دوبار روی لایه 16 کلیک کنید تا Layer Style options باز شود.

step-014q

حال میخواهیم به پروژه Drop Shadow,  Outer Glow و Inner Glow اضافه کنیم. همانند تصاویر زیر عمل کنید.

step-014r

step-014s

step-014t

تنظیمات لایه به اتمام رسید  تصویر شما باید همانند تصویر زیر باشد.

step-014u (1)

لایه های پنجره و تصویر داخل پنجره را انتخاب کرده و آن را ها به یک گروه تبدیل کنید و نام آن را Window بگذارید.

step-014v

مرحله 15

اکنون میخواهیم تصویر نردبان را به پروژه اصلی اضافه کنیم. تصویر نردبان را در فتوشاپ باز کنید و سپس با ابزار Pen آن را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر عمل کنید.

step-015a (1)حال همانند مرحله قبل عمل کنید روی نردبان کلیک راست کرده و گزینه Make Selection را بزنید مقدار Feather Radius را 0px قرار دهید سپس آن را به پروژه اصلی فرا بخوانید نردبان را تغییر اندازه داده و روی لاکپشت به شکل زیر قرار دهید.

step-015bیک گروه جدید ایجاد کرده نام آن را Ladder بگذارید و لایه نردبان را در آن قرار دهید.

step-015c

مرحله 16

بهتر است که تصویر یک دختر را در بالای نردبان قرار دهیم. تصویر استوک Girl 2 را در فتوشاپ باز کنید با ابزار Quick Selection آن را انتخاب کنید در مورد موهای آن نگران نباشید در مراحل بعدی قابل تغییر است.

step-016aتصویر دختر را به داخل پروژه اصلی فرا بخوانید و سپس آن را تغییر اندازه داده و روی نردبان قرار دهید.

step-016bحال میخواهیم موهای دخترک را با ابزار Smudge تغییر دهیم. ابزار را انتخاب کنید روی گوشه ای از صفحه کلیک راست کردهو اندازه قلم را 1px و Strength آن را 90% قرار دهید سپس آن را روی موهای دختر بکشید.

step-016c

step-016dحال تصویر شما باید اینگونه باشد.

step-016e (1)

برای پایان دادن به این مرحله تصویر دخترک را در یک گروه قرار داده و نام آن را ‘Left Girl’ بگذارید.

step-016f (1)

مرحله 17

اکنون نوبت به اضافه کردن تصویر استوک فیل شده است. تصویر فیل را در فتوشاپ باز کنید و سپس با ابزار Pen Tool آن را انتخاب کنید.

step-017a (1)

روی فیل کلیک راست کرده و گزینه Make Selection را انتخاب کنید مقدار Feather Radius روی 0px باشد. سپس آن را به پروژه اصلی وارد کنید آن را کوچک کرده و تصویر را روی لاک پشت قرار دهید همانند تصویر زیر.

step-017b (1)

حال میخواهیم زاویه خرتوم فیل را به گونه ای تغییر دهیم که یکی از بالن ها را گرفته شد روی لایه فیل کلیک کنید و به مسیر Edit > Puppet Warp بروید.

step-017c

در نقاط مشخص شده برای اضافه کردن anchor point کلیک کنید.

step-017dپس از اضافه کردن هفت نقطه anchor نقطه روی خرتوم را همانند تصویر زیر به بالای بالن بکشید.

step-017e

حال گروه لایه های بالن ها را باز کنید یک لایه ماسک برای فیل ایجاد کنید کلید Ctrl را گرفته و روی تصویر کوچک لایه بالنی که فیل آن را گرفته است کلیک کنید.

step-017f

پس از آن با یک براش مشکی جاهای مشخص شده را روی بالن رنگامیزی کنید.

step-017g (1)

تصویر شما باید همانند تصویر زیر بااشد.

step-017h (1)

حال یک لایه جدید زیر لایه فیل ایجاد کنید و نام آن را Shadow بگذارید.

step-017i

اگر لایه بالن را deselect کرده اید دوباره آن را Select یا انتخاب کنید گروه بالن ها را باز کردن کلید Ctrl ر گرفته و روی تصویر کوچک لایه بالن کلیک کنید پس از آن با یک براش سخت مشکی  سایه بالن را ایجاد کنید.

step-017j

برای آن که سایه واقعی تر دیده شود بهتر است از فیلتر Gaussian blur استفاده کنیم به مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و مقدار radius را برابر با 5px قرار دهید.

step-017k

step-017l

تصویر شما اینگونه خواهد شد.

step-017mبرای به پایان رساندن این مرحله لایه فیل و سایه آن را در یک گروه قرار داده و نام آن را Elephant بگذارید.

step-017n

مرحله 18

نوبت به اضافه کردن اسب برای نگه داشتن نردبن شده است. تصویر اسب را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار Quick Selection آن را انتخاب کنید.

step-018aتصویر را به پروژه اصلی اضافه کنید و کلید های Ctrl+T آن را تغییر اندازه دهید و به مقدار لازم چرخش دهید. آن را همانند تصویر زیر در پشت نردبان جایگذاری کنید.

step-018b

حال میخواهیم تنظیمات Color Balance را انجام دهید Color Balance را از  Adjustment Layer باز کنید و سپس همانند تصویر زیر مقادیر را تغییر دهید.

step-018c

پنجره Level را باز کرده و مقادیر تعیین شده را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

step-018d

پس از اعمال این تغییرات تصویر شما باید اینگونه باشد.

step-018e (1)

در این مرحله بازهم نیاز به ابزار Puppet Warp داریم پس به مسیر  Edit > Puppet Warp رفته و 6 نقطه anchor را به اسب اضافه کنید.

step-018f

step-018g

حرکت پاهای اسب را به گونه ای تغییر دهید که زیر و بالای پله های نرده بان رد شده باشد.

step-018h

step-018i

اکنون باز هم از ابزار Smudge برا مرتب کردن موهای دم اسب استفاده می کنیم اطلاعات این ابزار را همانند تصویر زیر تغییر داده و سپس عمل کنید.

step-018j

step-018k

یک لایه جدید زیر لایه اسب ایجاد کرده و نام ان را Shadow بگذارید.

step-018lگروه turtle یا لاک پشت را باز کرده و کلید Ctrl را گرفته و روی تصویر کوچک لایه لاک پشت کلید کنید پس از آن با یک براش و تنظیمات زیر سایه پاهای اسب را روی لاک پشت رنگامیزی کنید.

step-018mبه مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و مقدار radius را به 3px تغییر دهید.

step-018n

step-018oتصویر اسب باید اینگونه باشد.

step-018pاکنون تمام لایه هیا اسب را در یک گروه قرار دهید و نام آن را hours بگذارید.

step-018qمرحله 19

اکنون میخواهیم به نردبان سایه اضافه کنیم پس گروه نردبان را باز کنید یک لایه جدید ایجاد کرده و نام آن را Shadow بگذارید و سپس لایه را زیر لایه نردبان قرار دهید پس از رنگامیزی سایه همانند تصویر زیر عمل کنید.

step-019a (1)سپس فیلتر Gaussian Blur را اضفاه کنیم به مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و مقدار radius را به 3px تغییر دهید.

step-019cاگر تک تک مراحل را تا به اینجا درست انجام داده باشید تصویر شما باید همانند تصویر زیر باشد. برای اضافه کردن جزئیات بیشتر به تصویر آماده باشید.

step-019d (1)حال بهتر است که تصویر چند ساختمان را به پشت لاک پشت اضافه کنیمو تصویر ساختمان را در فتوشاپ باز کرده و ابزار Quick Selection را انتخاب کنید و آن را همانند تصویر زیر انتخاب کنید زیاد در مورد قسمت زیرین ساختمان ها نگران نباشید چون قابل تغییر است آن را تغییر سایز دهید و در جای مناسب قرار دهید.

step-020bیک گروه جدید ایجاد کرده و نام آن را Skyline بگذارید آن را زیر گروه لایه elephant (فیل) قرا دهید.

step-020cتصویر رویایی شما تا به این مرحله باید اینگونه باشد.

step-020d

مرحله 21

حال قصد داریم به زیر ساختمان ها تصویر یک کوه را اضافه کنیم. تصویر کوه ها را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار Quick Selection آن را انتخاب کنید در مورد لبه های آن زیاد نگران نباشید چون آنها را پاک خواهیم کرد.

step-021a (1)

حال تصویر کوه ها را به پروژه اصلی وارد کنید آن ها را تغییر اندازه داده و سپس زیر ساختمان ها در بالای فیل قرار دهید.

step-021bحال بیاید روی لبه های کوه کمی کار کنیم. یک لایه ماسک ایجاد کرده و همانند تصویر زیر قسمت های مشخص شده را پاکسازی کنید.

step-021dتصویر شما باید اینگونه باشد.

step-021f

اگر توجه کرده باشید کوه ها بیش از حد آبی به نظر می رسد پس بهتر است با Color Balance رنگ کوه را تغییر دهیم. Color Balance را از Adjustment Layer ایجاد کنید به یاد اشته باشید روی لایه کوه این کار را بکنید.

step-021g

step-021hحال یک گروه جدید برایی لایه های کوه ایجاد کنید و نام آن ها را mountain بگذارید.

step-021i

مرحله 22

تصویر هلی کوپتر را در فتوشاپ باز کرده وآن را با یکی از ابزارهای سلکشن انتخاب نمایید و سپس آن را به تصویر اصلی وارد کنید آن را تغییر اندازه داده و در محل مناسب قرار دهید.

step-022e (1)

براش Light Beams یا پرتوهای نور را دانلود کنیدآن را هرجای رایانه خود که میخواهید قرار دهید سپس ابزار براش را انتخاب کنید روی گوشه ای از تصویر کلیک راست کرده ودر پنجره باز شده روی فلش سمت راست کلیک کنید load brushes را بزنید و در مسیر مشخص شده براش SS-light-beams.abr را انتخاب کنید.

step-022f

همانند تصویر زیر یکی از براش ها را انتخاب کنید و اندازه آن را به 417px تغییر دهید.

step-022gما نمخواهیم که از براش مستقیما در لایه هلیکوپتر استفاده کنیم یک لایه جدید ایجاد کرده و نام ان را ‘Light Beam’ بگذارید آن را زیر لایه هلیکوپتر قرار دهید.

step-022h

قبل از شروع رنگامیزی رنگ سفید را انتخاب کنید این کار با زدن کلیدهای میانبر D و سپسx ممکن است مقدار opacity براش را روی 75% قرار دهید و سپس همانند تصویر زیر شروع به رنگامیزی کنید.

step-022i

برای پایان دادن به این مرحله یک گروه جدید با نام helicopter ایجاد کرده و لایه های هلی کوپتر و براش آن را در این گروه قرار دهید.

step-022kمرحله 23

اکنون میخواهیم تصویر تنه درخت را به پروژه اصلی اضافه کنیم تصویر را در فتوشاپ باز کنید و با ابزار Quick Selection آن را انتخاب کنید.

step-023a

تصویر تنه درخت را به پروژه اصلی اضافه کنید و سپس  Color Balance را همانند تصویر زیر انجام دهید.

step-023b

آن را تغییر اندازه داده وتنه درخت را به پای فیل وصل کنید  سعی کنید که هم اندازه پای فیل باشد.

step-023c (1)

اکنون میخواهیم از لایه تنه دخرت سه Dup;icate بگیریم همانند تصویر زیر لایه ها را بگیرید و به سمت دکمه ‘Create a new layer’ بکشید این کار را سه بار برای سه پای دیگر فیل انجام دهید.

step-023d

همانند تصویر زیر عمل کنید.

step-023eحال هرکدام از سه لایه را در جای خود قرار دهید تنظیمات رنگ در زمان Duplicate گرفتن کپی شده است پس نیازی به تنظیم دوباره رنگ ها نیست.

step-023fبه یاد داشته باشید که لایه های تنه درخت باید بالای لایه فیل باشند.

step-023g (1)یک لایه ماسک ایجاد کنید و قسمت های اضافی لایه را همانند تصویر زیر پاک سازی کنید.

step-023i

نتیجه این مرحله باید اینگونه باشد.

step-023j

اکنون پای جلویی سمت راست کمی غیر طبیعی است با یک لایه ماسک آن را ویرایش کنید تا بهتر دیده شود.

step-023k

با استفاده از تکنیک لایه ماسک پای عقبی فیل را هم به شکل نیاز تغییر دهید تا به تصویر زیر شبیه شود.

step-023m (1)نتیجه پاهای جلو اینگونه خواهد بود.

step-023n (1)

حال برای پاهای عقب هم همین مراحل را انجام دهید و در صورت نیاز به آن ها سایه دهید.

step-023o

تصویر زیر ترتیب قرار گرفتن لایه های تنه درخت را نشان میدهد.

step-023p

تصویر شما تا به این لحظه باید اینگونه باشد.

step-023qاکنون تمام این لایه ها را در یک گروه قرار داده و نام آن را  Roots بگذارید.

step-023r

حال می توانیم پاهای فیل را کمی بیشتر تغییر دهید بهتر است به گروه لایه فیل بروید و پاهای فیل را با پشت لاک پشت با تکنیک لایه ماسک ترکیب کنید.

step-023sتصویر شما باید به شکل زیر باشد.

step-023tاکنون میخواهیم یک لایه سایه به تنه درخت و لاک پشت اضافه کنیم. یک لایه جدید ایجاد کرده و نام آن را Root Shadow بگذارید.

step-023uحال بایک براش سخت قسمت های مشخص شده را رنگامیزی کنید.

step-023w (1)همانطور که در مراحل قبل یاد گرفتیدد پس از رنگامیزی برای سایه یک فیلتر  Gaussian blur اضافه کنید برای این کار به مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur و مقدار radius را به 10px تغییر دهید.

step-023y

مقدار opacity این لایه را به 40% تغییر دهید.

step-023z

حال تصویر شما تا به این مرحله باید اینگونه باشد.

step-023zzمرحله 24

حال در اواخر این پروژه هستیم اکنون میخواهیم تنظیمات نهایی را انجام دهید یک لایه جدید ایجاد کرده و آن را در بالاترین لایه قرار دهید.

step-024a (1)

حال رنگ خاکستری را انتخاب کنید و در پانل رنگ مقدار ‘H’ را به 0, ‘S’ به 0 و ‘B’ به 50 تغییر دهید.

step-024bلایه جدید را با رنگ خاکستری  بپوشانید برای این کار می توانید از کلیدهای میانبر  Alt/Option+Delete استفاده کنید.

step-024c (1)

حال blend mode لایه را به Overlay تغییر دهید.

step-024d (1)

ابزار Dodge را انتخاب کنید براش آن نرم باشد و مقدار exposure همانند تصویر زیر 10% باشد.

step-024eحال روی لایه خاکستری شروع به نقاشی کنید و از ابزار Burn هم استفاده کنید.

در جاهایی که از ابزار Doge استفاده کنید رنگ را روشنتر می سازد.

ابزار Burn  در جاهای استفاده شده رنگ را تیره و تاریک می کند.

برای تعویض سریع این ابزار می توانید از کلید میانبر Alt استفاده کنید.

این مرحله بسیار مهم بودهو باید به دقت عمل کنید چرا در واقعی به نظر رسیدن تصویر کمک می کند.

step-024fپس از استفاده ابزار های Dodge/Burn در تصویر تصویر شما اینگونه خواهد شد. اگر حالت blend mode را دوباره به حالت عادی یا normal تغییر دهید تصویر شما همانند تصویر زیر خواهد شد.

step-024g (1)اکنون نتیجه خروجی تصویر شما باید همانند تصویر زیر باشد.

step-024h

این مرحله تقریبا به پایان رسیده است کلید های Ctrl/Command + Shift + Alt/Option + E  را برای ترکیب دو لایه با هم را بزنید. نگران نباشید لایه ها حذف نخواهند شد بلکه با هم ادغام می شوند. حال blend mode لایه را به  Lighten تغییر دهید و مقدار Opacity لایه باید روی 35% باشد.

step-024iحال میخواهیم تصویر کمی رویایی به نظر برسد پس بهتر است از فیلتر Gaussian Blur استفاده کنیم. به مسیر  Filter > Blur > Gaussian Blur رفته و مقدار radius را به 10px تغییر دهید.

step-024kپس از آن تصویر شما اینگونه خواهد شد.

step-024lاکنون به چند تغییر کوچک نیازمنیدم. تنظیم Selective Color را باز کردهو همانند تصویر زیر عمل کنید.

step-024mاگر تا به کنون مراحل را به درستی دنبال کرده باشید تصویر شما اینگونه خواهد شد.

step-024n

با استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl/Command + Shift + Alt/Option + E لایه های انتخاب شده را با هم ترکیب کنید.

step-024oاکنون میخواهیم از فیلتر Lens Correction استفاده کنیم به مسیر Filter > Lens Correction بروید. در پنجره باز شده تب custom را انتخاب کنید و سپس همانند تصویر زیر عمل کنید.

step-024p (1)

step-024q

پس از ان تصویر شما اینگونه خواهد شد.

image_3

تصویر نهایی این پروژه اینگونه خواهد شد.

image_4 (1)این آموزش به پایان رسید امیدواریم که از این آموزش استفاده لازم را برده باشید لطفا نظرهای خود را درباره این آموزش برای ما ارسال کنید. منتظر آموزشهای بعدی ما باشید

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید ممنون از آموزش هاتون. اگه ممکنه به آموزش spring مراجعه کنید و پاسخگوی سوالامون بشید. ممنونم

  2. سلام،خسته نباشیـــــــــــــــــــــــــد.من این برنامه رو داشتم ولی عمراً به فکرم می رسید که باهاش میشه این تصویر رو درست کرد،ممنون.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *