نرم افزار Healthbook اپل دکتر مجازی شما خواهد بود

نرم افزار Healthbook اپل دکتر مجازی شما خواهد بود
  • 1392/12/27
  • بهراد جاود
  • 0

نرم افزار پر شایعه Heathbook اپل می تواند تحول عظیمی در حوزه ردیابی و بررسی سلامت کاربران ایجاد کند. شایعات زیادی تا کنون در مورد Heathbook منتشر شده است ولی اطلاعات و گزارش جدید 9to5mac از نقشه های جدید و جسورانه شرکت اپل برای این نرم افزار سخن به میان آورده.

نرم افزار Healthbook قادر خواهد بود اکثر وضعیت های حیاتی شما را مورد بررسی قرار دهد که از آن جمله می توان به ضربان قلب، فشار خون، وزن، اشباع اکسیژن، تعداد تنفس و قند خون اشاره کرد. علاوه بر این طبق گزارش ها این نرم افزار قادر است فعالیت های بدنی، تغذیه و خواب کاربر را هم مورد بررسی و ردیابی قرار دهد.

Healthbook

 

نرم افزار Healthbook اکثر شرایط حیاتی شما را بررسی می کند

عکس از: اپل

ویژگی ردیابی وزن این امکان را به شما می دهد که با وارد کردن میزان قد و وزن خود اوضاع شاخص توده بدن یا همان BMI و همین طور درصد چربی بدن خود را به طور دقیق دنبال کنید. شما می توانید از این اطلاعات بعدا در برنامه کاهش وزن خود استفاده کنید. ویژگی تغذیه نیز این امکان را برای شما فراهم می سازد که با وارد کردن اطلاعات رژیم غذایی خود، برنامه غذایی خود را مورد بررسی قرار دهید.

نرم افزار Healthbook می تواند فشار خون و ضربان قلب شما را بررسی کرده و وضعیت را ذخیره کند و تغییرات را دنبال کند. این نرم افزار میزان اشباع اکسیژن در بدن شما را محاسبه می کند تا بتواند تعداد و کیفیت تنفس شما را اندازه گیری کند. افزون بر این Healthbook میزان قند خون شما را هم ردیابی می کند، عاملی که در تشخیص خطر ابتلا به بیماری دیابت بسیار مهم است. ضمن اینکه این نرم افزار توانایی آن را دارد که چرخه های خواب شما را هم دنبال کند.

برخی از سرویس ها و نرم افزارهای دیگر هر کدام برخی از این ویژگی ها را به کاربر ارائه می دهند ولی نرم افزار Heathbook تمامی این اطلاعات را تحت یک نرم افزار جامع در اختیار ما می گذارد. در مورد محتوای نرم افزار هنوز مشخص نیست که اطلاعات موجود در نرم افزار مستقیما از طریق آیفون فراهم می شوند یا از طریق یک دیوایس جداگانه از شرکت اپل یا حتی شرکتی متفرقه.

با اینکه طبق شایعات، اپل نرم افزار Healthbook را برای iOS 8 آماده می کند اما ممکن است عرضه این نرم افزار به نسخه دیگری از این سیستم عامل موکول شود یا کلا متوقف شود. اما اگر فرض کنیم واقعا چنین نرم افزاری وجود دارد و قرار است همراه با نسخه بعدی iOS عرضه شود چه زمانی شاهد متولد شدنش خواهیم بود؟

اپل معمولا نسخه کاملا جدید iOS را در کنفرانس WWDC در خرداد ماه معرفی می کند اما اگر نرم افزار Healthbook به یک سخت افزار دیگر مثل iWatch وابسته باشد باید تا زمان انتشار آن سخت افزار منتظرش بمانیم.

مرجع: CNet.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *