کلاه کاسکت مجهز به واقعیت افزوده، حافظ جان شما

کلاه کاسکت مجهز به واقعیت افزوده، حافظ جان شما
  • 1393/4/11
  • بهراد جاود
  • 0

ریان شیرمن، مدیر و موسس FUSAR Technologies در نمایشگاه جهانی واقعیت افزوده سال 2014 می‌گوید:

من پشت ترافیک صبحگاهی روی موتور خود نشسته بودم که ناگهان یک راننده بی‌دقت از پشت با موتور من تصادف کرد و من را از موتورم به جلو پرتاب کرد.

این مشکلی است که ممکن است برای هر موتورسواری پیش بیاید – و متاسفانه به دفعات زیاد هم شاهد این نوع حوادث هستیم – اما همین حادثه می‌تواند جرقه‌ای  برای یک اختراع باشد.

چرخ‌ دنده‌های ذهن من شروع به حرکت کردند: چطور می‌توانم موتورسواری را به فعالیتی امن‌تر تبدیل کنم؟

پاسخ او به این سوال ساختن یک کلاه کاسکت بهتر بود.

smarthelmet

 

شیرمن کلاه کاسکت هوشمند خود را گاردین نام نهاده. این کلاه که به تایید دپارتمان حمل‌ونقل هم رسیده است دارای یک بورد اندروید، دو دوربین با زاویه دید گسترده و بخش‌هایی از عینک Epson Moverio است.

این کلاه، یک دیوایس کاملا یکپارچه و پیوسته است که موتورسوارها با پوشیدن آن می‌توانند همیشه بدانند که در اطراف‌شان چه می‌گذرد.

دوربین اپسون به موتورسوار اطلاعاتی از جمله دید دوربین عقب، سرعت حرکت و مسیر حرکت را نشان می‌دهد.

شیرمن در ادامه می‌گوید:

گاردین همچنین توانایی ضبط تصاویر را هم دارد. همه چیز به صورت فعالانه ضبط می‌شود ولی وقتی یک تصادف رخ بدهد، تمام تصاویر ضبط شده در حافظه موجود در کلاه ذخیره می‌شوند. در واقع این کلاه یک جعبه سیاه در داخل خود دارد.

 

helmet

ویژگی خارق‌العاده‌ای است اما شیرمن مسلما می‌خواهد تا حد ممکن از این ویژگی کمتر استفاده شود. نرم‌افزار این کلاه به گونه‌ای طراحی شده که با کمک دوربین‌ها خطرات احتمالی را شناسایی کند – اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، محصول نهایی می‌تواند قبل از وقوع حادثه به موتورسوار اخطار بدهد. شیرمن همچنین برنامه دارد که کنترل صوتی را هم به این محصول اضافه کند. در خوشبینانه‌ترین حالت سال آینده میلادی شاهد عرضه این کلاه کاسکت هوشمند به موتورسواران خواهیم بود.

مرجع: engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *