دسترسی به فایل‌های به‌اشتراک گذاشته‌شده از طریق تلفن‌های هوشمند

دسترسی به فایل‌های به‌اشتراک گذاشته‌شده از طریق تلفن‌های هوشمند
  • 1393/4/22
  • Jeff Mosawy
  • 0

با به‌اشتراک گذاری یک فولدر توسط سیستم به‌اشتراک‌گذاری ویندوز، ما خواهیم توانست که به فایل‌های مورد نظرمان از طریق دستگاه‌های آندرویدی و یا iPhone دسترسی پیدا کنیم. همچنین این راه می‌تواند یکی از راه‌های خوب برای استریم کردن فیلم‌ها از کامپیوتر روی تلفن‌های هوشمندمان باشد. در طی این پست، شما با نحوه دستیابی به فایل‌های به‌اشتراک گذاشته شده در ویندوز از طریق تلفن‌های هوشمند را فراخواهید گرفت.

access-files-on-windows-pc-from-android-ipad-or-iphone

  • چگونه فایلی را در ویندوز به‌اشتراک بگذاریم؟

ابتدا وارد Control Panel ویندوز شوید، گزینه Choose homegroup and sharing options را که تحت بخش Network and Internet وجود دارد را انتخاب کنید. سپس گزینه Change advanced sharing settings… را انتخاب کرده و در نهایت، قابلیت File and printer sharing را فعال نمایید.

enable-file-and-printer-sharing-on-windows-8.1

حال کافیست برای به‌اشتراک‌گذاری فایل مورد نظرتان، بر روی فولدر آن راست-کلیک کرده و وارد Properties آن شوید. با ورود به سربرگ Sharing، بر روی دکمه Share کلیک کرده فایل را جهت دستیابی از طریق شبکه آماده کنید.

دقت کنید که به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها باعث می‌شود که تنها دستگاه‌هایی که به یک شبکه وصل هستند بتوانند فایل‌ها را ببینند. این قابلیت فایلی را بر روی بستر اینترنت به‌اشتراک نخواهد گذاشت!

  • دستیابی به فایل از طریق گوشی‌های Android

سیستم‌عامل آندروید به‌صورت پیشفرض نرم‌افزاری برای مدیریت فایل ندارد، لذا می‌بایست که ابتدا یک نرم‌افزار File Manager برای گوشی خود نصب کنید. پیشنهاد ما، استفاده از نرم‌افزار ES File Explorer است؛ هم رایگان است و هم قابلیت دستیابی به‌فایل‌های به‌اشتراک گذاشته در شبکه را نیز دارد.

پس از نصب و اجرای این نرم‌افزار، روی کلید منو کلیکی کنید و سپس وارد Network و در نهایت LAN شوید.

browse-windows-lan-shares-on-android-with-es-file-explorer

گزینه Scan را انتخاب کرده؛ نرم‌افزار بصورت خودکار به‌دنبال فایل Share شده در شبکه خواهد گشت. پس از آنکه جستجوی شبکه به اتمام برسد، برای شما ممکن است که لیستی از دستگاه‌های متصل در شبکه را نمایش دهد؛ باید کامپیوتر خود را از طریق IP پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. بسته به نوع تنظیمات Sharing شما، از شما درخواست نام کاربری و رمز عبور کند.

scan-for-windows-file-shares-on-android

بدین ترتیب، فایل‌هایی که پیش‌تر آن‌ها را به اشتراک گذاشته بودید را خواهید دید. می‌توانید فایل‌ها را باز کرده و یا آن‌ها را بر روی مموری کارت خود کپی کنید.

view-windows-file-share-on-android

 

  • دستیابی به فایل‌ها از طریق iOS

سیستم‌عامل iOS نیز نیازمند یک نرم‌افزار File Manager می‌باشد که ما در این زمینه، نرم‌افزار FileExplorer Free را توصیه می‌کنیم.

پس از دانلود و اجرای نرم‌افزار، گزینه + را انتخاب کرده و Windows را انتخاب نمایید.

connect-to-windows-share-on-ipad-or-iphone

نرم‌‌افزار بصورت خودکار شروع به گشت‌و‌گذر در شبکه شما کرده و دستگا‌ه‌های متصل را پیدا خواهد کرد. کافیست کامپیتور مورد نظرتان را انتخاب کنید.

scan-for-windows-network-shares-with-fileexplorer-free-on-ios

با انتخاب کامپیتور مورد نظرتان، فایل‌های به‌اشتراک گذاشته را مشاهده خواهید کرد؛ می‌توانید هر یک را انتخاب کرده و آن‌ها را اجرا کنید.

سیستم‌عامل iOS نسبت به آندروید از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردار است، چرا که ممکن است هر فایلی را نتواند اجرا کند؛ همچنین قابلیت ذخیره‌سازی به آن صورت دلخواه را نیز ندارد.

access-files-from-windows-network-shares-on-ios

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *