مروری بر بازی Angry Birds Epic در اندروید ٬ ios و وینوز‌فون

مروری بر بازی Angry Birds Epic در اندروید ٬ ios و وینوز‌فون
  • 1393/4/25
  • پرهام مارزلو
  • 0

پرندگان خشمگین مدت‌هاست که در جمع پرطرفدار‌ترین بازی‌های جهان قرار گرفته است. شرکت Rovio  پس از موفقیت در پروژه پرندگان خشمگین تلاش کرد تا بازی‌های دیگری را نیز به این سطح برساند اما مفق نشد و به ارائه نسخه‌های مختلفی از  بازی پرندگان خشمگین بسنده کرد. و اما آخرین نسخه از سری بازی‌های پرندگان خشمگین ٬ Angry Birds Epic می‌باشد. در این بخش به بررسی ویژگی‌های این بازی می‌پردازیم.

001

سبک این بازی٬ RPG می‌باشد؛ بدین صورت که شما کارکترهای مورد نظرتان را جهت مبارزه انتخاب می‌کنید (حداکثر 3 کارکتر در هر مبارزه). در میدان مبارزه شما و دشمنانتان به صورت نوبتی به هم حمله می‌کنید. شخصیت‌های اصلی این بازی همان پرندگان حاضر در نسخه‌های قبلی می‌باشند اما دیگر آن توانایی‌های قبلی را ندارند. با توجه به سبک بازی ٬ هر کدام از پرندگان ویژگی خاصی دارند. مثلا پرنده قرمز رنگ شوالیه ٬ پرنده زرد دانشمند و پرنده سفید معالج و شفادهنده می‌باشد.

پرنده قرمز در هنگام جنگ با اسلحه خود به دشمنان حمله می‌کند ٬ پرنده زرد رنگ از جادوهای برای مقابله با دشمنان استفاده می‌کند و پرنده سفید رنگ نیز در حین مبارزه به شفابخشی بقیه پرندگان کمک می‌کند.

Angry_Birds_Epic_-_Gameplay_Trailer

دشمنان شما در بازی خوک‌های سبز رنگ می‌باشند که همانند پرنده‌ها هر کدام ویژگی و قدرت خاصی دارد؛ یکی پرقدرت و مبارز و دیگری تغییر اندازه و نوسان.  اگر بر روی هر کدام از شخصیت‌ها تاچ طولانی نمایید٬ قدرت و ویژگی‌های او را مشاهده خواهید کرد. هر کدام از این شخصیت‌ها نوار سلامت خودش را دارد. ماموریت شما این است که هر 3 خوک را نابود کنید قبل از این که آنها این کار را انجام دهند.

AngryBirdsEpic2

با توجه به سبک بازی سلاح‌ها و ابزارهایی نیز وجود دارند که با پیش رفتن در مراحل مختلف ٬ آن‌ها را آزاد می‌کنید. همچنین می‌توانید اشیائی را جهت ساخت مواد مورد نیازتان خریداری نمایید. با جلو رفتن در بازی٬ شخصیت‌های جدیدتری را نیز آزاد می‌کنید که هر کدام به مرور افزایش قدرت می‌یابند.

نحوه جنگیدن بسیار ساده است. بر روی پرنده مورد نظر کلیک کرده و آن را به سمت خوک مورد نظرتان بکشید و سپس پرنده حمله را آغاز می‌کند. بعضی از حملات فقط بر روی یکی از خوک‌ها تاثیر دارند اما بعضی دیگر همانند جادوی نور پرنده زرد بر روی تمام خوک‌ها اثر می‌گذارند. همچنین می‌توانید نوبت هر پرنده را به پرنده‌ای دیگر واگذار کنید و در این صورت آن پرنده قدرت خود را برای مراحل دیگر حفظ می‌کند.  در زمان جنگ اگر جان یکی از پرندگانتان در آستانه‌ی تمام شدن قرار گیرد می توانید معجون قدرت را برای به دست آوردن سلامت استفاده نمایید.

angrybirds-epic-anvil

این بازی رایگان برای هر سه سیستم‌عامل اندروید ٬ ویندوزفون و ios منتشر شده است و تنها برای خرید سلاح‌ها و افزایش قدرت پرنده‌ها می‌توان از طلاهای بدست آمده از مراحل گوناگون بازی و یا پول واقعی خود استفاده نمود.

البته شرکت Rovio این رایگان بودن را جبران کرده است. در قسمت‌هایی از بازی تبلیغات های که به مدت چند ثانیه پخش می‌شوند قرار گرفته است. این تبلیغات‌ها بسیار کم هستند و کاربر را از بازی زده نمی‌کنند. در بعضی از قسمت‌ها٬ بازی به شما در ازای مشاهده ویدیوهای تبلیغاتی ٬ امتیاز و وسایل مختلفی هدیه می‌دهد.

Angry-Birds-Epic-Friendship-Gate

گرافیک این بازی به نسبت نسخه‌های قبلی پرندگان خشمگین تغییرات قابل توجهی کرده است. کیفیت انیمیشن‌های بازی بسیار بالا بوده و کاربران را به خود جذب می‌کند.من به شخصه از طراحی نقشه‌ی بازی بسیار لذت بردم. تمامی حرکات پرندگان و حملات آنها به خوبی در قالب انیمیشن‌های با کیفیت در آمده‌اند. اگر اسمارت‌فونی با صفحه نمایش رزولوشن بالا و صفحه‌ی AMOLED دارید ٬ به شدت جذب کیفیت بالای این بازی خواهید شد.

در مجموع می‌توان گفت امتیاز 8 از 10 بدست آمده از نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده موفقیت شرکت Rovio در ساخت این بازی را نشان می‌دهد. اگر به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده برای گوشی خود هستید٬ Angry Birds Epic یکی از بهترین گزینه‌های موجود می‌باشد. لینک رسمی بازی در فروشگاه‌ها:

ویندوز‌فون / آیتونز / گوگل‌پلی

منبع: اینجا

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *