آموزش مقدماتی نرم‌افزار اسکایپ – قسمت اول

آموزش مقدماتی نرم‌افزار اسکایپ – قسمت اول
  • 1393/4/28
  • Jeff Mosawy
  • 3

نرم‌افزار اسکایپ یکی از معروف‌ترین سرویس‌هایی می‌باشد که از ابتدای سال ۲۰۰۳ تا به امروز، در حال فعالیت می‌باشد. هدف اصلی این برنامه، ایجاد ارتباط میان افراد بصورت کاملاً رایگان مي‌باشد، و تقریباً به این هدف نیز رسیده است! هم‌اکنون، نرم‌افزار اسکایپ جزو ارزانترین و بهترین سرویس‌ها نسبت به سایرین می‌باشد. در این مقاله‌ی آموزشی قصد داریم که شما را با نحوه استفاده از این نرم‌افزار آشنا سازیم. پس همراه ما باشید…

  • ثبت‌نام در اسکایپ

قدم اول جهت استفاده از اسکایپ، ثبت‌نام در وب‌سایت آن‌ها و تخصیص یک نام‌کاربری برای خود است. ابتدا به وب‌سایت اسکایپ وارد شده و بر روی گزینه Join Us در گوشه‌ی سمت راست کلیک کنید.

join_skype

در این صفحه شما می‌توانید نحوه ثبت‌نام خود را انتخاب کنید. در صورتی که در وب‌سایت مایکروسافت یا فیسبوک حسابی داشته باشید، می‌توانید بدون پر کردن فرم اقدام به ساخت حساب در اسکایپ کنید. در غیر این صورت می‌توانید که با پر کردن فرم زیر، حساب جدیدی را برای خود ایجاد نمایید.

settingupaccount

اگر که توسط حساب فیسبوک خود در اسکایپ ثبت‌نام کنید، خواهید توانست که بخش News Feed فیسبوک خود را در نرم‌افزار اسکایپ خود مشاهده کنید و با دوستانتان از طریق اسکایپ در فیسبوک ارتباط برقرار کنید.

skypefacebook

  • دریافت و نصب نرم‌افزار اسکایپ

مرحله بعد، دانلود کردن نرم‌افزار اسکایپ می‌باشد. برای دانلود، به اینجا مراجعه کرده و نرم‌افزار را دریافت کنید. پس از آنکه فایل اجرایی را دانلود کردید، بر روی آن دابل کلیک کرده تا نرم‌افزار اجرا شود. بنا بر راهنمای موجود در صفحه، مراحل نصب را پیش ببرید.

در یکی از مراحل، از شما درخواست می‌کند که آیا Click to Call را برای شما نصب کنید یا خیر؛ توصیه ما نصب آن است، چرا که زمانی که در یکی از صفحات وب شماره تلفنی یافت شود، آیکون اسکایپ بصورت خودکار ظاهر خواهد شد و خواهید توانست که به‌راحتی و با سرعت با آن شماره تماس بگیرید.

clicktocall

پس از آنکه نرم‌افزار اسکایپ با موفقیت نصب شد، از شما درخواست می‌کند که نام‌کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید؛ در صورتی که برای اولین بار شما وارد نرم‌افزار اسکایپ می‌شوید، ممکن است از شما برخی تنظیمات را بپرسد، مثلاً زبان بخش تنظیمات، یا اینکه می‌خواهید با اجرای سیستم‌عامل، اسکایپ نیز همراه با آن اجرا شود یا نه و …

  • صدا و تصویر خود را امتحان کنید!

قدم بعدی، تست صدا و تصویر خود است؛

screenshotaudiovideo_skype

کاربران Mac می‌توانند با کلیک بر روی Skype در گوشه سمت چپ و ورود به بخش Preferences، وارد قسمت Audio/Video شوند.

کاربران Windows وارد منوی Call شده و سپس بر روی Audio Settings کلیک کنید. زیر آن نیز، Video Settings را خواهید دید.

مواردی که می‌بایست بررسی شوند به شرح زیر است:

    • از کار کردن اسپیکرهای خود مطمئن شوید؛ در صورتی که صدای اسکایپ رو می‌شنوید، همه چیز رو به راه است!
    • از وصل بودن و کارکرد درست میکروفن خود در این صفحه اطمینان حاصل کنید. می‌توانید از منوی Microphone، میکروفون خود را انتخاب کنید.
    • دوربین یا همان وبکم خود را نیز بررسی کنید. در صورتی که تصویر خود را مشاهده می‌کنید، طبیعتاً دوربین نیز فعال است!

 

  • تنظیم پروفایل خود

ممکن است در حین مراحل ساخت حساب و یا نصب و فعال‌سازی نرم‌افزار اسکایپ، از شما درخواست شده که عکس پروفایل خود را تغییر دهید. برای تغییر عکس خود و یا حتی کارهای بیشتر از قبیل تنظیم شهر، شماره تلفن و… می‌توانید بر روی نام خود در سمت بالا، چپ کلیک کرده و خواهید دید که تمامی تنظیمات مربوط به حساب شما در سمت راست نمایان می‌شود.

profilesetup_skype

در بخشی که در عکس فوق مشخص شده است، می‌توانید تعیین کنید که کدام یک از اطلاعات شما بصورت عمومی (Public) باشد و کدام یک نباشد. این تنظیمات بستگی به‌خودتان دارد که دوست دارید چه افرادی، چه اطلاعاتی را از شما بدانند. درصورتی که به‌طور کلی با وارد نمودن این اطلاعات مشکل بخصوصی را دارید، توصیه می‌کنیم که کلاً دست به این قسمت نزنید.

  • مشخص کردن مود فعلی

ممکن است که هر زمانی یک حس خاصی را داشته باشید؛ بعضی وقت‌ها شاد هستید، بعضی وقت‌ها بی‌حوصله و یا هر چیز دیگر. در صفحه پروفایل خود می‌توانید بخشی با نام Add a mood message را ببینید. می‌توانید در این بخش، وضعیت فعلیتان را برای دیگر کاربران بنویسید.

moodskype

  • تعیین وضعیت حسابتان

شما در نرم‌افزار اسکایپ این امکان را خواهید داشت که وضعیتتان را نسبت به شرایط تغییر دهید؛ ممکن است در بعضی از اوقات در دسترس باشید (Online) یا بعضی وقت‌ها دوست دارید کسی شما را آنلاین نبیند (Invisible) و … بسته به کار شما، می‌توانید در این بخش، Status خود را مشخص کنید.

onlinestatus_skype

  • اضافه کردن مخاطب جدید

شاید بخش اصلی کار با اسکایپ همین باشد؛ شما باید مخاطب‌های خودتان را در لیست دوستان اضافه کنید تا بتوانید در آینده با آن‌ها صحبت کنید. در صورتی که صفحه‌ای مشابه صفحه زیر را در اسکایپ می‌بینید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی Search address book، اقدام به جستجوی مخاطبان خود کنید. در غیر اینصورت، آخرین گزینه از ۴ گزینه موجود در سمت چپ، با کلیک کردن بر روی آیکون Add Contact، اقدام به جستجوی مخاطب خود کنید.

addressbook_skype

بخش اول آموزش مقدماتی اسکایپ به پایان رسید؛ در روز آینده، منتظر بخش بعدی آن باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. بازتاب: آموزش مقدماتی نرم‌افزار اسکایپ – قسمت دوم (آخرین بخش) | آی تی دان
  2. بازتاب: آموزش مقدماتی نرم‌افزار اسکایپ – قسمت دوم (آخرین بخش) | وب سایت عمومی شهر جویم Juyom
  3. بازتاب: آموزش مقدماتی نرم‌افزار اسکایپ – قسمت دوم (آخرین بخش)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *