آشنایی ومقابله با نرم افزار های جاسوسی(بخش دوم)

آشنایی ومقابله با نرم افزار های جاسوسی(بخش دوم)
  • 1393/10/13
  • نادر عظیمی
  • 0

در بخش دوم با انواع نرم افزار های جاسوسی آشنا می شویم .

نرم افزار Domestic Spyware

این نرم افزار برای تاثیرات اینترنت برروی شبکه های کامپیوتری توسط صاحب کامپیوتر ها خریداری ونصب می شود اين نرم افزار براي آگاهي از فعاليتهاي آنلاين کارمندان استفاده مي کنند. بعضي افراد نيز براي اطلاع از فعاليتهاي ساير اعضاء خانواده استفاده مي کنند(مانند مشاهده محتويات اتاقهاي گفتگو توسط والديني که کودکانشان در آنها شرکت مي کنند) نرم افزار جاسوسی می تواند بدون اجازه از کاربر روی سیستم نصب شود مجريان قانون از نرم افزارهاي جاسوسي براي آگاهي يافتن از فعاليت مجرماني استفاده ميکنند که اين مجرمان خود از همين نرم افزارهاي جاسوسي براي حصول اطلاعات از کامپيوترهاي شخصي به قصد دزدي دارايي ها استفاده کرده اند.

نرم افزار Commercial Spyware

این نرم افزار برای تعقیب کاربران در اینتر نت استقاده می شود .شرکت های که به دنبال اطلاعات کاربرانشان هستند اغلب از این نرم افزار استفاده می کنند و اطلاعات بدست انده را به بازاریابان می فروشند . و آنها کاربران را با تبليغات خاصی مورد هدف قرار می دهند که با علائق کاربر مطابقت دارد و به عبارت دیگر براي وي جذاب است.روشهاي کسب اطلاعات شخصي هنوز وجود دارد، اما در آن روشها قدرت خواندن و اطلاع از سرنوشت اطلاعات شخصي و پذيرفتن يا نپذيرفتن آنها توسط افراد وجود دارد. با این وجود، اطلاع از سليقه هاي شما بصورت پنهاني با استفاده از نرم افزارهاي جاسوسي بسيار آسانترشده است و تصوير بسيار کاملتري به صنعت بازايابي ارائه مي دهد. در کل مي توان ادعا کرد که نرم افزارهاي جاسوسي همه جا هستند.

bonus

 نرم افزار BONUS

نرم افزاری است که علاوه بر نرم افزار اصلی شامل بسته های دیگر نرم افزاری است. وجود بسته های دیگر در یک نرم افزار رایج است .اگر ما یک مرورگر نصب کنیم می بینیم که این برنامه شامل بسته هایی نیر نرم افزار  Adobe acrobat  باشد .گاهی اوقات نیاز است برای نصب یک نرم افزار بسته های دیگری را نصب نماییم .در هنگام نصب نرم افزار اصلی به گاهی اوقات به کاربر اطلاع داده می شود و لی گاهی اوقات هم کاربر از نصب آن مطلع نمی شود وبه صورت اتوماتیک و پنهانی روی سیستم کاربر نصب می شود .

نرم افزار ثبت کنندگان نشاني هاي وب

این نوع نرم افزار ها  وب سايتها و صفحات ديده شده را رديابي مي کنند.ثبت کنندگان صفحه نمايش مي توانند يک تصوير سياه وسفيد کوچک  از صفحه پيش روي شما در هر زمان بگيرند و اين تصاوير را بدون اطلاع شما ذخيره يا ارسال کنند. اين روشها براي جاسوسي هاي خانگي خیلی مرسوم است.

نرم افزار های حشرات وب!
حشرات وب بعنوان جاسوسان تبليغ کننده يا نرم افزارهاي تبليغ شناخته مي شوند.هنگامي که شما این نرم افزار را روي کامپيوتر خود داريد، بعد از انجام بعضي کارها، مانند تايپ کردن عباراتي در يک موتور جستجو، پنجره هاي بازشونده تبليغاتي خاصي را مرتبط با عناوين مورد جستجو دريافت مي کنيد. اين تبليغات حتي گاهي مي توانند زماني که به اينترنت متصل نباشد، بر روي صفحه شما ظاهر شوند. اگر بطور پيوسته زيربار صفحات تبليغاتي قرارداريد، احتمالا يک حشره وب بر روي کامپيوتر شما نصب شده است.

ثبت کلمه عبور وکلید های تایپ شده

هنگامي که شما مشغول کار با کامپيوتر هستيد، یک جاسوس خانگی وجود دارد که همه فعالیت های صفحه کیبورد شما را اعم از تایپ پسورد و کلید ها را ثبت می کند .اگر شما در حال تایپ پسورد ایمیل یا شبکه های اجتماعی و حتی تراکنش های اینترنتی که شما  رمز دوم و اطلاعات خود را در صفحه پرداخت بانک وارد می کنید همه آنها بدون رمز گذاری ثبت می شود و در اختیار جاسوس یا هکر داده می شود پس حتما در هنگام انجام عملیات رمز عبور از صفحه کلید مجازی که بانک در اختیار شما قرار داده است استفاده کنید.

Capture4

نرم افزار های مرورگر ربا!
بعضي ها کامپيوتر شما را براي استفاده خودشان در دست می گیرند کاربران نرم افزارهاي جاسوسي مي توانند اتصال شما را براي ارسال اسپم هايشان از طريق سرويس دهنده اينترنت شما، بربايند و به اين معني که يک اسپم ساز انگل مي تواند هزاران ايميل اسپمي را از طريق شما، ارسال کند. دسترسيهاي با سرعت و ISP اتصال کامپيوترتان به اينترنت و آدرس حجم بالا به اينترنت معمولا هدف اين نوع کاربران قرار مي گيرند. اغلب قربانيان متوجه نمي شوند که از اعتبار آنها سوءاستفاده شده است، تا اينکه به خاطر شکايت عليه اسپم ها،سرويس دهنده اينترنت اتصالشان را قطع کند.

بخش اول آشنایی و مقابله با نرم افزار های جاسوسی

امنیت در زمان استفاده از کامپیوترهای عمومی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *