رونمایی Kodak از نخستین تلفن هوشمند خود در CES 2015

رونمایی Kodak از نخستین تلفن هوشمند خود در CES 2015
  • 1393/10/16
  • نادر عظیمی
  • 0

شرکت های مطرح تولید کننده دوربین همچون Polaroid و Rolleiflex شاید از دنیای دوربین فاصله گرفتند اما هیچ وقت تمایل نداشتند عرصه دیجیتال و طرفدارانشان را ترک کنند و در نهایت همچنان با قدرت به کارشان ادامه می دهند. اما باید در این بین یک شرکت دیگر نیز به دو شرکت Polaroid و Rolleiflex نیز اضافه کنیم و آن کمپانی Kodak است.

کمپانی Kodak در عرصه تولید دوربین بسیار مطرح بود اما به دلیل ورشکست شدنش قدم در تولید تلفن های هوشمند گذاشت. به طوری که این شرکت در نمایشگاه CES 2015 از اولین تلفن هوشمندش به نام IM5 رونمایی کرد. شرکت Kodak در تولید این تلفن از شرکت Bullitt که در ساخت تلفن های ضد ضربه دستی توانا دارد و با دیگر شرکتهایی همچون Cat نیز همکاری می کند یاری گرفته است.

تلفن هوشمند IM5 دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلویش است. هر دو دوربین این تلفن در شرایط نوری دشوار عملکرد خوبی دارند اما در مقایسه با iPhone حرفی برای گفتن ندارد.

شرکت Bullitt به خوبی توانست از پسش بر بیاید. باتوجه به اعلام Kodak هدف از ارائه این تلفن برای کیفیت مناسبش بوده و کاربرانی که نمی خواهند هزینه بالایی جهت بدست آوردن تلفنی با چنین دوربینی هزینه بالا پرداخت کنند تلفن هوشمند IM5 بهترین انتخاب است.

سیستم عامل این تلفن اندروید ۴٫۴ کیت کت بوده و دو شرکت Bullitt و Kodak سفارشی سازیهایی بررویش قرار دادند که از جمله می توان به اشتراک گذاری و پرینت تصاویر با دکمه های print و share در حاشیه این گوشی اشاره کرد.

تلفن هوشمند IM5 در سه ماهه اول سال جاری تنها در اروپا با قیمت ۲۴۹ دلار منتشر می شود و طرفداران ایالت متحده امریکای این تلفن هوشمند باید تا اواخر سال جاری منتظر بمانند.

شما را به مشاهده تصاویری از این تلفن هوشمند دعوت می کنم:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *