با Zaundy صدای شما هر گوشه از شهر باقی می‌ماند!

با Zaundy صدای شما هر گوشه از شهر باقی می‌ماند!
  • 1393/10/21
  • مریم موید
  • 0

هرکجا که می‌روید از خود یادگاری به‌جا گذاشته، صدای خود را ثبت کرده و در آن مکان باقی بگذارید و یا به صدای تمامی افرادی که تا آن روز به آن مکان سرزده‌اند گوش دهید. فکرش را بکنید وارد تخت جمشید می‌شوید. این برنامه را باز می‌کنید، کسانی که پیش از شما آنجا آمده‌اند افکار خود را به زبان آورده و به اشتراک گذاشته‌اند. یکی برایتان توضیح می‌دهد که در چه مکان باارزشی حضور دارید، دیگری توجهتان را به سنگ‌نوشته‌ای جلب می‌کند، کسی آوازی خوانده و به اشتراک گذاشته، دیگری به شما توصیه می‌کند در پارک کناری، از آن رستوران فلان غذا را خریداری کنید، یکی خاطراتش را با دیگران سهیم می‌شود و می‌گوید به چه مناسب و با چه کسانی اینجا حضور پیداکرده و الآن چه وقتی از سال است. این برنامه به نحوی احضار شبح تمامی افرادی است که پا در آن مکان گذاشته‌اند و به نحوی دیگر سفر در زمان است و از سویی بهترین شیوه است برای به‌جا گذاشتن یادگاری. شاید به کافه‌ای سر بزنید و ببینید هنرمند محبوبتان هفته پیش آنجا بوده و پیامی برای طرفدارانش در آن مکان به‌جا گذاشته.

با Zaundy صدای شما هر گوشه شهر باقی می‌ماند!

برنامه‌هایی مانند اینستاگرام وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید لحظات خود را از طریق تصویر به اشتراک بگذارید، برنامه‌های دیگری هستند مانند تویتر که می‌توانید افکارتان و حرف‌هایتان را به‌صورت نوشتاری به اشتراک بگذارید، چرا برنامه‌ای وجود نداشته باشد که بتوانیم آنچه بر زبان می‌آوریم را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

با Zaundy می‌توانید در هر مکانی یک فایل صوتی کوتاه ایجاد کنید. موقعیت مکانی، به این فایل‌ها تگ می‌شود. و کاربران می‌توانند از هشتگ های موردنظر خود برای انتشار فایل‌ها استفاده کنند. شاید یک فایل صوتی در مورد #رستوران#خیابان#ایکس باشد و دیگری مربوط به #شب#برفی#خیابان#ایکس. هر کاربر حساب کاربری و تصویری خواهد داشت. می‌توانید فایل‌های صوتی کاربران دیگر را لایک کنید و با این کار دیگران می‌توانند ببینند که یک فایل چقدر محبوبیت داشته است. تمام این کلیپ‌های صوتی پابلیک (عمومی) بوده و همه می‌توانند به آن گوش دهند. می‌توان بر اساس مکان، این فایل‌ها را مشاهده کرد، مثلاً در این مکان چه کسانی چه چیزهایی گفته‌اند و می‌توان بر اساس زمان مرتبشان کرد؛ به‌این‌ترتیب که در این لحظه چه کسانی و کجا چه می‌کنند و چه می‌گویند. شاید رخدادی مهم اتفاق افتاده باشد، مانند راه‌یابی به جام جهانی، به این برنامه آمده و ببینید مردم مناطق مختلف چطور جشن می‌گیرند و الآن در کدام خیابان‌ها چه خبر است.

کار با این برنامه ساده بوده و تنها نقطه‌ضعف آن جامعه کم‌جمعیت برنامه است. افراد کمی در حال حاضر از این برنامه استفاده می‌کنند بنابراین چیز زیادی بر روی نقشه دستگیرتان نخواهد شد. این مسئله به خودمان برمی‌گردد، با استفاده ما و روی آوردنمان به این برنامه جالب، همین نقطه‌ضعف هم رفع خواهد شد. البته اولین بودن هم لطف خود را دارد. اگر جزو اولین کاربران این برنامه باشیم، پیام‌هایی که هرکجا از خود به‌جا می‌گذاریم به گوش افرادی که پس از ما به این شبکه می‌پیوندند خواهد رسید. فکر کنید افراد نقشه‌ای را مقابل خود دارند که هر گوشه آن، شما برایشان پیامی گذاشته‌اید.

با Zaundy صدای شما هر گوشه شهر باقی می‌ماند!

ظاهر و لایه‌بندی برنامه:

اگرچه این برنامه ایده‌ای منحصربه‌فرد دارد، اما ظاهر آن، آن‌طور که بایدوشاید دل‌چسب نیست. کار با برنامه آسان است اما می‌توانست شسته‌رفته تر باشد. بی‌شک ظاهری جذاب‌تر می‌تواند محبوبیت بیشتری را برای برنامه به همراه داشته باشد. به‌خصوص که ماهیت برنامه اشتراک فایل صوتی است و فایل‌های صوتی، خود جذابیت بصری ندارند؛ و برنامه باید به نحوی این مسئله را مدنظر قرار بدهد. بهتر می‌بود اگر یک قابلیت برای تبدیل صوت به متن هم در نظر گرفته می‌شد تا بتوانیم سریع نظرات را مشاهده کنیم.

این برنامه رایگان است و همین مسئله می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن به‌حساب بیاید. اما چیزی که هست، ایده نوآورانه آن، تنها زمانی به کار خواهد آمد که کاربران بیشتری را دست‌وپا کند. فقط زمان است که مشخص می‌کند آیا Zaundy می‌تواند نظر افراد را جلب کرده و به یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی محبوب تبدیل شود، یا نه.
به‌هرحال کسانی که علاقه‌مند به پیوستن به این جامعه هستند، می‌توانند برنامه را ازاینجا دانلود کنند.

با Zaundy صدای شما هر گوشه از شهر باقی می‌ماند!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *