جایزه 100000 دلاری گوگل برای بهترین طراحی

جایزه 100000 دلاری گوگل برای بهترین طراحی
  • 1393/11/4
  • نیما سعادت فر
  • 0

سال گذشته شرکت گوگل در کنفرانس I/O 2014 اقدام به معرفی  منحصر بفرد ترین اسمارت فون جهان کرده بود و اخیرا این شرکت این پروژه مهیج و کاربر محور خود را در دنیای اسمارت فون ها و گوشی های همراه استارت زده است

این اسمارت فون نخستین گوشی تلفن همراه ماژولار جهان می باشد.این گوشی جدید تحت پروژه ARA گوگل ساخته شده.پروژه آرا نام یکی از جدید ترین پروژه های گوگل برای ساخت تلفن همراهی کاملا انعطاف پذیر و کاربر محور است. سری اسمارت فون های ساخته شده توسط تعاریف این پروژه از نوع ماژولار خواهند بود.بدین معنا که کاربر می تواند تمامی قطعات و حتی پوسته و ظاهر تلفن همراهش را به میل خود بچیند!

Project_Ara_scattered_parts

این اسمارت فون جدید یک اسکلت کاملا انعطاف پذیر است که کاربر به سلیقه خود قطعات دلخواهش را بر روی آن سوار می کند به راحتی تعویض باتری ویا سیمکارت تلفن همراهتان! و حتی به کاربر این امکان را می دهد تا ظاهر دلخواه خود را برای اسمارت فونش بسازد!

6929

در فناوری معرفی شده امروز آنقدر انعطاف و قابلیت نهفته است که تنها می توان گفت در صورتی که دارای اشکالات و تداخلات فنی نباشد و در عمل نیز کاملا طبق ادعاهای گوگل باشد باید گفت در نوع خود گنجینه ای محسوب می شود که همه باید از هم اکنون آن را شناخته و قدر آن را بدانند و خود را برای این نسل جدید از تلفن های همراه آماده سازند

یکی از دلایل مهمی که هر یک از طرفداران اسمارت فون ها همزمان چند تلفن همراه خریداری می کنند این است که هیچ اسمارت فونی امکانات کامل و جامعی که آن را بی نیاز از سایر اسمارت فونهای یک شرکت یا سایر شرکت ها کند وجود ندارد.بنابراین عشاق گوشی های روز ویا افرادی که به قابلیتهای خاصی نیاز دارند برای رفع کاستی های گوشی فعلی خود مجبور به خرید تلفن همراه دیگری می شوند.حال فکر کنید تلفن همراهی باشد که بتوانید آن را بر حسب ویژگی های ایده آل خود چیده و از آن لذت ببرید!

فرض کنید اسمارت فون شما قابلیت های نرم افزاری خوبی دارد اما دوربین آن مقداری ضعیف است.با تهیه اسمارت فون جدید گوگل دیگر نیازی به خرید تلفن همراه دیگری با کیفیت دوربین بالا ندارید، تنها دوربین با کیفیت مورد نظرتان را تهیه و بدون دانش فنی آن را نصب می کنید!

Project_Ara_assemble

قابلیت بعدی این اسمارت فون صرفه جویی اقتصادی آن می باشد. یکی دیگر از دلایل تعویض تلفن همراه، تنوع طلبی و خستگی از ظاهر تلفن همراه است. در اسمارت فون پروژه آرا، گوگل امکان طراحی ظاهر و چیدمان  گوشی را به کاربر می دهد.با کمک این خاصیت تنها کافی است که کاربر تلفن همراه از یکی از طرح های آمده استفاده کند و یا اگر توان طراحی حرفه ای دارد، خود به طراحی گوشی ایده آل و آرمانی خود بپردازد و و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذراد. بدین صورت هر بار با ایجاد تنوع و حتی تحول در ظاهر تلفن همراه خود هرگز احساس خستگی نخواهید کرد

از سوی دیگر به دلیل قابلیت ارتقا پذیری سخت افزارهای این گوشی، دیگر نیازی نیست هر بار که اسمارت فون جدیدی در شرکتهای بزرگ تلفن همراه تولید شد، به امتحان آن بپردازید تنها کافی است قطعه مورد نظر خود را تهیه و در چهارچوب اسمارت فون گوگل آن را پیکر بندی کنید و به این ترتیب هرگز احساس رکود و کهنگی و همچنین عقب ماندن از امکانات روز دنیای موبایل را نخواهید داشت

قابلیت های اشاره شده در بالا و بسیاری از قابلیت های دیگر این نسل جدید از اسمارت فون ها می تواند موجب بی نیازی و صرفه جویی اقتصادی بزرگی برای کاربران تلفن همراه گردد.

طبق پیش بینی های گوگل این دست از اسمارت فون ها تا 5-6 سال آینده جزو اولین انتخابهای کاربران خواهند شد.

قیمت این دستگاه تنها 50 دلار میباشد! این اسمارت فون قابلیت اتصال wifi، پردازنده، قاب، صفحه نمایش و حتی لوازم جانبی گوشی را به راحتی به کاربر می دهد.

گفتنی است که شرکت گوگل برای بهترین طراحی این گوشی همراه جایزه یکصد هزار دلاری معادل 3 الی 4 میلیارد ریال تعیین کرده است!

index

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *