هتل ژاپنی که از ربات های انسان نما استفاده خواهد کرد

هتل ژاپنی که از ربات های انسان نما استفاده خواهد کرد
  • 1393/11/20
  • مهرداد فراهانی
  • 1

تا حالا ژاپن رفتید؟ توصیه می کنم برای یک با هم که شده به ژاپن سفر کنید. البته اگر شما از دیدن روبات های انسان نما در هتل خود وحشت زده نمی شوید. هتل Henn-na در استان ناگاساکی قرار است در ماه جولای هتل رباتیک خود را افتتاح کند. این هتل فوق پیشرفته می خواهد از 10 ربات، به عنوان خدمه خود استفاده کند که سه تا از آن ها شبیه خانم ها و به چندین زبان زنده دنیا مسلط هستند. شرکت Kokoro، تولید کننده این روبات ها است و می خواهد آنها را “actroids،” صدا کنیم. خوشبختانه، آنها در پشت میز پذیرش مدارک شما را چک می کنند، بنابراین شما فقط می توانید مراحل پذیرش را سریع تر انجام دهید. از آنجایی که این ربات ها دارای ارتباط چشمی و کلامی هستند می توانید برای سرگرمی با آن ها به گپ زدن مشغول شوید.

هنگامی که شما در پذیرش در حال انجام مراحل اقامت هستید، ربات های دیگر مشغول جابجایی چمدان ها به اتاقتان می باشند. روبات هایی هم آماده پذیرایی از میهمان ها می باشند، چند ربات هم وظیفه تمیز کردن اتاق ها و بردن لباس ها به خشکشویی هتل را دارند. به غیر از ربات ها، این هتل ویژگی های دیگری از تکنولوژی سطح بالای خود را به رخ می کشد از جمله شامل تکنولوژی تشخیص چهره برای باز کردن در اتاق ها، استفاده از یک سیستم تشخیص حرارت بدن برای تغییر خودکار دمای اتاف می باشد. همچنین این هتل از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی خود استفاده می کند.

hen-na-hotel03-1

ساختمان این هتل دو طبقه است و تنها 72 اتاق در آن قابل اقامت می باشد، به همین دلیل شما برای اقامت در آن باید از قبل اتاق خود را رزرو کنید. خبر خوب این است که نرخ این اتاق ها نسبتا مناسب است، به ویژه برای خود ژاپنی ها: هزینه یک شب اقامت برای اتاق یک نفره  60 دلار خواهد بود، در حالی که بالاترین قیمت برای یک اتاق سه نفره 153 دلار برای یک شب خواهد بود. البته قرار است در سال 2016، 72 اتاق دیگر هم در دسترس قرار گیرد و آنها هم به احتمال زیاد با کارکنان روباتیک راه اندازی می شوند.

hen-na-hotel04-1

کسانی که می خواهند دیدن این ربات ها را تجربه کنند و یا ترجیح می دهند با ربات ها به جای کارکنان انسان تعامل داشته باشند حتما از این هتل دیدن کنند. توسعه دهندگان آن امیدوارند که ربات ها بتوانند 90 درصد کار های هتل را در آینده انجام دهند. همچنین آنها قصد ساخت 1000 هتل مشابه در سراسر جهان را دارند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. رباتای جالبی هستن من که تابه حال به ژاپن نرفتم ولی شنیدم خیلی دارن توپیشرفتو فناوری جلو میزنن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *