Windows RT رسما از دور کنار رفت

Windows RT رسما از دور کنار رفت
  • 1393/11/20
  • میلاد جهاندار
  • 0

مایکروسافت قبلا تنها شرکت سازنده تبلت هایی با سیستم عامل Windows RT بود اما در حال حاضر این شرکت از ادامه ساخت هر دستگاهی با سیستم عامل Windows RT صرف نظر کرد.

به تازگی یکی از نمایندگان مایکروسافت در گفتگویی با سایت The Verge تایید نمود دیگر تبلت Nokia Lumia 2520 با ویندوز RT تولید نمی شود. وی بیان کرده است:

ما دیگر به تولید تبلت های Nokia Lumia 2520 ادامه نمی دهیم، بنابراین طرفداران Nokia Lumia 2520 برای خرید باید به فروشگاه مایکروسافت،خرده فروشی های شخص ثالت و یا نمایندگان فروش برای خرید آخرین نسخه ها مراجعه کنند.

این تایید یک هفته پس از خبر پایان تولید تبلت Surface 2 یکی دیگر از تبلت های Windows RT مایکروسافت می آید. در حالی که شرکت های لنوو، سامسونگ، دل قبلا از سیستم عامل Windows RT حمایت می کردند اما به دلیل کاهش فروش و عدم علاقه مشتریان این کمپانی ها نیز دست از حمایت آن کشیدند.

به نظر می رسد که تجربه مایکروسافت با تبلت های مبتنی بر پردازنده هایی با معماری ARM موجب شده شکست در بازار تبلت تا حد زیادی کاهش یابد. ویژگی های بد Windows RT از جمله عدم برنامه ای مبتنی بر قابلیت لمسی بودن، حالت گیج کننده دسکتاپ و نامگذاری عجیب آن نتایج ناخوشایندی برای مایکروسافت به بار آورد.

اکثر سازندگان اخیر تصمیم گرفتند از پردازنده اینتل در تبلت های ۷ و ۸ اینچی ویندوزی خود بهره ببرند. همه چشم ها در حال حاضر برروی ویندوز ۱۰ می باشد و مایکروسافت اگرچه ویژگی های ویندوز ۱۰ برروی تلفن های همراه را نشان داد اما مشخص نکرد که آیا ما در تبلت های ۷ و ۸ اینچی مبتنی بر ARM این ویندوز را خواهیم دید.

نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ در حال حاضر برای تبلت های ۸ اینچی به بالا طراحی شده و مایکروسافت درباره برنامه های خود در رابطه با تبلت های آینده مبتنی بر ARM اظهار نظری نکرده است.

شاید تولید تبلت Surface 2 به پایان رسید اما به لطف تبلت های Surface Pro 3 سطح درآمد مایکروسافت بهبود یافته است. شرکت بزرگ مایکروسافت به طور حرفه ای در حال حاضر برروی تبلت های مبتنی بر پردازنده اینتل تمرکز نموده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *