خانه های هوشمند باهوش تراز صاحبانشان هستند!

خانه های هوشمند باهوش تراز صاحبانشان هستند!
  • 1393/11/24
  • فرشته سعیدی
  • 0

ساختن خانه ی هوشمند ایده ی جالبی می باشد، هنگامی که واردش می شوید تمامی لامپ ها روشن می شوند و حتی وقتی کیک در فر پخته شد نیازی به خاموش کردن فر نیست، در این خانه تمامی امکانات به اینترنت و تلفن همراه شما متصل است.

خانه های هوشمند که همه چیز بدون دخالت انسان، در تایم خاص خود شروع به فعالیت یا خاموش شدن می کند، ایده ای است که در آینده ی نه چندان دور اجرا می شود.

برخی می گویند: چشم انداز ها و شاید هدف ایجاد خانه های مجهز به تکنولوژی به گونه ای است که وقتی صبحانه آماده می شود، از خواب صبحگاهی بیدار شده و گلدان ها به صورت خودکار آبیاری می شوند. برخی دیگر می گویند هدف اصلی این خانه ها جلوگیری از اتلاف منابع طبیعی انرژی است.

چنین قابلیت هایی علاوه بر هیجان انگیزتر کردن زندگی به دلیل اینکه وسایل برقی در ساعت های خاص خاموش و روشن می شوند، می تواند از اتلاف انرژی الکتریکی در ساعات اوج مصرف خودداری کند.

به نظرمی رسد رویای این خانه ها در ۱ تا ۲ سال آینده به حقیقت بپیوندد و اما مهمترین چالش خانه های هوشمند برای افزایش تولیدات، سیستم کدگذاری بین المللی یا جهانی می باشد. در واقع تولیدات باید بتوانند از طریق کدگذاری با یکدیگر در ارتباط باشند.

شرکت های بزرگ سامسونگ، اپل و گوگل برای کد گذاری تلاش می کنند.اما به غیر از مزیت، معایبی هم وجود دارد که مهمترین آن《هک خانه های هوشمند》است که می تواند زمزمه ی اخبار سایبری باشد.

البته کمپانی های سازنده ی اینگونه خانه ها، ادعا می کنند مسئله ی امنیت را درساخت محصولاتشان در نظر بگیرند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *