دانشمندان توانستند با فناوری سوسک ها را مطیع خود کنند

دانشمندان توانستند با فناوری سوسک ها را مطیع خود کنند
  • 1393/12/18
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا ای تی، محققان توانستند ریز کنترل کننده هایی روی سوسک های حمام نصب کنند که بدین وسیله قدرت ارادی سوسک ها از بین می رود و آنها را تحت اراده ی خود قرار می دهند. محققان زیادی در سراسر جهان از حشراتی مثل سوسک به عنوان ابزاری برای توسعه ی فناوری های نو ظهور مثل سیستم  های اطلاعاتی، کنترلی و ارتباطی استفاده می کنند.

گروهی از محققان برای کنترل رفتار و حرکات حشرات از جمله سوسک بر پشت آنها ریز پردازشگر نصب می کنند تا بر آنها تسلط یابند. در این ریز پردازشگر ها باتری وجود دارد که انرژی مورد نیاز آنها را تامین می کند و با سیستم عصبی سوسک ارتباط مستقیمی دارد به همین دلیل محققان می توانند بر روی سوسک ها تسلط یابند.

 این دستگاه مثل یک کوله پشتی بر پشت سوسک حمام قرار دارد و سیگنال های الکترونیکی را به مغز آن می فرستد تا به این وسیله دانشمندان بتوانند مسیر حرکت سوسک را به دلخواه خود تغییر دهند و گروه دیگری از دانشمندان الکترود هایی به شاخک های سوسک وارد می کنند تا وقتی سوسک ها به مانعی نزدیک شدند، دانشمندان بتوانند جهت تغییر مسیر، رفتار آنها را تغییر دهند. دانشمندان با گسترش این فناوری می توانند راه را برای فناوری های دیگری باز کنند که در طول آن بتوانند از حشرات دیگری هم برای جاسوسی استفاده کنند.

[منبع:mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *