ساخت خورشید مصنوعی توسط محققان ایتالیا

ساخت خورشید مصنوعی توسط محققان ایتالیا
  • 1393/12/11
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، محققان ایتالیایی موفق به ساخت چراغ LED شدند که می تواند نوری مانند نور خورشید از خود تولید کند، بیشتر طراحان و معماران ساختمان برای کار خود نیازمند نور خورشید هستند و آنها اغلب تلاش می کنند که نور خورشید به فضای داخلی ساختمان راه پیداکند و یکی از چالش های بزرگ، پیچیدگی های مربوط به نوع طراحی سازه می باشد ولی فناوری جدید محققان ایتالیایی این مشکل را حل نموده است.

 محققان شرکت CoeLux در ایتالیا به گونه ای چراغ ‌LED را طراحی کردند که به دلیل شباهت های زیاد آن با نور خورشید، مغز انسان و دوربین ها نمی توانند این دو را از هم تشخیص دهند و در طراحی ‌LED از فناوری نانو کمک گرفته اند به صورتی که توانستند با بازتولید شرایط طبیعی موجود در اتمسفر زمین، نور مصنوعی بسازند.

معمولا نور خورشید در یک روز آفتابی از بین اکسیژن و دی اکسید کربن و مولکول های نیتروژن می گذرد تا آسمان آبی به نظر برسد. محققان با توجه به این فرایند و با الگو برداری از ضخامت اتمسفر زمین حدود ۱۰ کیلومتر، توانستند در محیط آزمایشگاهی به فشرده کردن و بازتولید آن در قالب چند میلیمتر بپردازند و شرایط مناسبی فراهم کردند که نوری شبیه نور خورشید داشته باشد، شباهت این دو در شدت رنگ و دما تا حدودی است که همگان را متحیر کرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *