دزدی ۱/۷۵ میلیون دلاری از سایت چینی تبادل بیت کوین BTER

دزدی ۱/۷۵ میلیون دلاری از سایت چینی تبادل بیت کوین BTER
  • 1393/12/2
  • مرتضی بیاتی
  • 0

سرویس چینی تبادل بیت کوین BTER اعلام کرد که در روز ولنتاین مورد حمله قرار گرفته و بیش از ۱٫۷۵ میلیون دلار پول دیجیتالی از آن دزدیده شده است.

BTER جزئیات بیشتری را در رابطه با این حمله، مظنونین و یا چگونگی نفوذ به “Cold Wallets” این شرکت منتشر نکرد. Cold wallets و یا “کیف پول های سرد” شیوه‌ای برای ذخیره سازی پول های دیجیتالی به صورت آفلاین می باشد. طبق گفته ها، ۷۱۷۰ بیت کوین رمز شده (cryptocurrency) از این شرکت دزدیده شده است.

در وب سایت رسمی BTER آمده است که، “تمامی کیف-پول ها مسدود شده اند و برداشت از سکه هایی که مورد هک قرار نگرفته اند تا اطلاع ثانویه امکان پذیر نیست.”

هم اکنون مأموران اینترنتی در حال ردیابی بیتکوین های مفقود شده می باشند. به دلیل نحوه کار پول های دیجیتالی، توسط سرویسی به نام “blockchain” می توان تمامی معاملات و تراکنش های ارزی اینترنتی را ردیابی کرد. توسط لینک زیر می توانید جزئیات این تراکنش را مشاهده فرمایید:

https://blockchain.info/tx/f5b0363f03e1ed8bb812c135361ea93590c831ce9f13a3750be1b93575baccc6

به نظر می رسد که بعد از دزدیده شدن بیت کوین ها، آنها بین کیف-پول های مختلف تقسیم شده اند.

اکنون BTER جایزه ۱۷۰ هزار دلاری را برای شخصی که بتواند این بیت کوین ها را برگرداند در نظر گرفته است. به گفته‌ی رسانه اجتماعی چینی BTER ، Weibo در حال همکاری با مجریان قانونی است تا بتوانند بیت کوین های دزدیده شده را بازگردانند.

البته این اولین باری نیست که BTER هک می شود. در آگوست ۲۰۱۴ نیز ۱٫۶۵ میلیون دلار پول دیجیتالی از این سرویس به سرقت رفت که البته بعدها بیشتر آن برگردانده شد.

به نظر شما آیا این حملات باعث کمتر شدن محبوبیت استفاده از بیت کوین های می شود؟ لطفا نظرات خود را با ما و خوانندگان گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *