اختصاصی گویا آی تی؛ تبلیغ در کنار محتوا یا محتوا در کنار تبلیغات؟

اختصاصی گویا آی تی؛ تبلیغ در کنار محتوا یا محتوا در کنار تبلیغات؟
  • 1393/12/7
  • مجتبی
  • 0

اینترنت با کاربردهای وسیع و بی حد و مرزش باعث شده به یکی از بهترین بازارهای فروش کالا یا ارائه خدمات تبدیل گردد. فروشگاه های بزرگی چون آمازون که اکنون به یکی از بزرگترین شرکت های دنیا مبدل شده نمونه بارزی از مزایای اینترنت برای فروش کالاست. یا در داخل کشور می توان دیجیکالا و فروشگاه های بزرگ دیگر را در این حوزه نام برد.

اما همیشه برای بازاریابی اینترنتی راه های گوناگونی وجود داشته است. یکی از بهترین و موثر ترین آنها، تبلیغات است. تبلیغات به صورت گرافیکی و متنی از جمله پرکاربردترین روش ها برای شناساندن کالاها و خدمات بسیاری از شرکت ها بر بستر اینترنت شده اند. تا اینجای کار همه چیز خوب است، اما همیشه افراط و تفریط ها مشکل ساز می شوند.

امروز وب سایت های فارسی زبان بیشتر از هر زمان دیگری فعال شده اند و تعداد آنها روز به روز هم در حال افزایش است. یکی از راه های کسب درآمد اغلب سایت ها از نمونه های بزرگ گرفته تا سایت های متوسط و کوچک، تبلیغات است. اما مخاطب در درجه اول برای مشاهده محتوا به سایت های گوناگون مراجعه می کند و اصلا دلیل راه اندازی هر وب سایتی همین است.

در ادامه این مقاله با گویا آی تی همراه باشید.

این مقدمات را گفتیم تا بحث اصلی راحت تر و ملموس تر بنظر بیاید. امروز متاسفانه در وب فارسی شاهد تعداد زیادی وب سایت و وبلاگ هستیم که با انواع و اقسام روش ها مخاطبان را گول زده و وارد سایت خود می کنند و در آنجاست که تنها چیزی که بازدیدکننده نمیبینید محتوای مورد نظر اوست! مطمئنا برای همه ما پیش آمده که در گوگل به دنبال مطلب خاصی جستجو نموده ایم و پس از کلیک بر روی نتایجی که بنظر می رسد با جستجوی ما همخوانی دارد، با کمال تعجب سیلی از تبلیغات گوناگون را می بینیم که هیچ ربطی به محتوای مورد نظرمان ندارند.

اما در چند سال قبل اوضاع در وب فارسی اینگونه نبود. وب سایت ها کمتر بودند ولی پرمحتواتر کار می کردند. تولید محتوا از اساسی ترین مواردی است که نبض و حیات هر سایت به آن وابسته است. همانطور که گفتیم برای تامین مخارج و کسب درآمد بسیاری از سایت ها از جمله سایت خود ما یعنی گویا آی تی اقدام به نمایش تبلیغات می کنند. اما تبلیغات باید به صورت درست صورت پذیرد تا تاثیر خود را داشته باشد و مخاطب را آزرده خاطر ننماید.

وب سایت ها ابتدا باید بار محتوایی خود را بالا ببرند و سپس در کنار این محتوا، می توان تبلیغاتی را قرار داد. به این روش کاربر به مطلب مورد نظر خود دسترسی میابد و در کنارش گوشه چشمی هم به تبلیغات خواهند انداخت و این حرفه ای ترین روش و موثرترین راه برای دریافت بهترین بازخورد از آگهی های اینترنتی است.

در سویی دیگر همانطور که اشاره نمودیم، بسیاری از سایت ها صرفا به دنبال گول زدن موتورهای جستجو و کاربران هستند و در واقع محتوایی در خود ندارند یا این محتوا آنقدر کم است که به چشم نمی آید! سایت هایی که بیش از ۹۰ درصد آنها را آگهی های مختلف و آزار دهنده پر کرده چگونه می تواند کاربر را راضی کند تا حتی نگاهی به آنها بیاندازد؟

اینجاست که دلیل انتخاب عنوان این مطلب برایتان احتمالا روشن تر شده. تبلیغ در کنار محتوا یا محتوا در کنار تبلیغ؟ مشکل یاد شده البته تنها یک مورد از ده ها موردی است که در زمینه آگهی های اینترنتی در وب فارسی امروزی وجود دارد. همه می دانند که بهترین راه حل رفع این مشکل، فقط و فقط تولید محتواست. حتی گاها دیده می شود که در بسیاری از سایت ها با اینکه محتوای مورد نظر کاربر در آنها وجود دارد، اما بازدیدکننده برای دسترسی و مشاهده محتوای مورد نظرش باید یکسری تبلیغات اجباری را ببینید یا کلیک نماید. تحقیقات اخیر نشان داده که بیشتر کاربران در چنین شرایطی بلافاصله وب سایت مورد نظر را می بندند و در جایی دیگر به دنبال مطلب و محتوای مورد نظر خود جستجو می کنند. وس عملا تاثیر اینگونه آگهی ها نه تنها مثبت نیست، بلکه باعث می شود به دلیل آزرده خاطر شدن بازدیدکننده، حتی اثر منفی بر برندهای مورد تبلیغ داشته باشد.

امیدواریم شاهد روزی باشیم که محتوای وب فارسی غنی تر شده و وب سایت های بی محتوا کمتر و کمتر شوند. در آن صورت می توان بهترین نتیجه را از تبلیغات اینترنتی گرفت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *