موتور بازی‌ سازی Unreal engine 4 رایگان می شود

موتور بازی‌ سازی Unreal engine 4 رایگان می شود
  • 1393/12/13
  • مجتبی
  • 0

مدیر عامل و موسس شرکت معروف Epic Games، آقای Tim Sweeney امروز اعلام نمود که این شرکت قصد دارد تا جدیدترین نسخه موتوربازی سازی مشهور خود یعنی Unreal engine را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. چهارمین نسخه از این پتلفرم بازی سازی به صورت کامل و بسیار کاربردی و متن باز برای دانلود در دسترس همه خواهد بود که این یعنی توسعه دهندگان نه تنها قادر به استفاده از ابزارهای بسیار قدرتمند آن هستند، بلکه می توانند با توسعه بیشتر هسته این موتور بازی سازی، امکانات و قابلیت های مورد نظرشان را هم اضافه کنند.

پکیج کامل Unreal engine 4 برای استفاده های شخصی و نیز استفاده های تجاری کوچک کاملا رایگان خواهد بود اما Epic قصد دارد تا از افراد و شرکت هایی که از پلتفرم مورد بحث برای اهداف بزرگ تجاری بهره می برند، هزینه اشنراک ماهانه ۱۹ دلار را دریافت نماید. همچنین نسخه های تیمی موتور بازی سازی یاد شده به صورت رایگان در اختیار همه افراد آن تیم خواهد بود ولی با چنین استفاده ای شما موافقت می کنید که در صورت کسب درآمد ماهانه بیش از ۳۰۰ دلار، ۵ درصد کل درآمد خود را به صورت هر سه ماه یکبار به شرکت Epic پرداخت کنید.

این خبر برای بسیاری از بازی سازان سراسر جهان خوشحال کننده بود وبسیاری را شگفت زده نمود. بارها دیده ایم که شرکت ها ریسک های مالی زیادی را متقبل می شوند تا به مقبولیت و موفقیت و نیز درآمد بیشتری دست یابند. حالا شرکت یاد شده نیز با تفکری باز قصد دارد سرویس محبوبش را برای همه رایگان سازد تا توسعه بازی با آن افزایش یابد و سهم آن در بازار پلتفرم های بازی سازی بیش از پیش گردد.

Epic games این پلفترم را از سال ۱۹۹۱ ایجاد نمود. بخش عظیمی از موفقیت شرکت مورد بحث به دلیل ارائه َUnreal Engine بوده که با قدرت زیادش تواسنته هسته اصلی بسیاری از بازی های مشهور مانند Deus Ex، Borderlands و تعداد بسیاری زیادی بازی دیگر شود. در حال حاضر امکان ساختن گیم برای بیشتر سیستم عامل ها و پلتفرم ها با این موتور بازی سازی وجود دارد. با Unreal Engine میتوان برای ویندوز، OS X, Linux, Xbox, پلی استیشن, iOS, و اندروید بازی ساخت.

[منبع: GsmArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *