بازی‌ها و موتور گرافیکی استفاده شده در آنها

  • 1389/2/10
  • ميثاق جراحي
  • 0

موتور گرافیکی پایه و شالوده ی ساخت یک بازی رایانه ای هر چند کوچک است که مولفه نرم افزاری و اصلی هر بازی کامپیوتری و ویدئویی خواهد بود که سازندگان برای ساخت بازی باید موتور گرافیکی  مناسب را برای ان انتخاب نمایند.

موتور های زیادی برای ساختن و طراحی محیط های گرافیکی وجود دارد که بین همه ی انها موتور گرافیکی Unreal Engine 3 بیشتر از همه خود نمایی می کند و پر طرفدارترین برنامه و الگو برای طراحی داده های گرافیکی است.

این موتور برای اولین بار توسط شرکت بازی سازی EPIC معرفی شد و با بازی Gears of wars  به اوج خود رسید .این شرکت که از زیر مجمو عه های شرکت نرم افزاری Microsoft است برای به تصویر کشیدن قدرت بازی های خود این موتور گرافیکی را عرضه کرد.

معمولا تمام عناصر یک  موتور های گرافیکی  در یک محیط باز  گردآورده میشود تا توسعه تند و آسان بازیهای کامپیوتری را ممکن سازد. موتور های گرافیکی را  گاهی اوقات با نام “میان افزار بازی” یا “game middleware” نیز میشناسند.

بعضی از این موتور ها به جای کلیه قابلیتهایی که مورد نیاز یک بازی کامپیوتری است تنها قابلیت رندرینگ بلادرنگ و سه بعدی سازی را مهیا میسازند. اما نرم افزار قدرتمند UE3 به توسعه دهنده گان بازی اجازه می دهد که بقیه توانایی ها و قابلیت های مورد نیاز را فراهم نموده و مجموعه را تکمیل کنند.

موتور کرافیکی  بازیهای FPS امروزه عمومی ترین نوع موتورهای رایج میباشند که تقریبا 80 درصد انها با توان و قدرت UE 3  سازگارند و اکثر بازی های اول شخص را با این سیستم پایه گذاری می کنند.

Motion Blur یکی دیگر از اعجاز !!!

با استفاده از این تکینک اجسام درحال حرکت محو به نظر میرسند این تکنولوژی یکی از تکنولوژیهای جدیدی هست که استفاده از آن در تمامی بازیهای جدید رایج شده این فناوری به واقع گرایی به شدت کمک میکند.

به طور مثال تمام شما وقتی سوار ماشین شدید اگر به بیرون نگاه کنید اجسام محو به نظر میرسن که در واقع اینطور نیست.

طراحان مجبور بودند که افکت های مختلفی را بعدها به گرافیک بازی اضافه کنند تا به موشن بلور برسند در بازی فوق العاده شرکت Crytech از این تکنولوژی استفاده شده است البته باید گفت این فناوری در DX10 به صورت پیش فرض فعال هست. استفاده از این تکنولوژی در بازی Crysis بسیار جالب هست این تکنیک برای اولین بار توسط تیم طراحی NFS Most Wanted استفاده شد.

موتور گرافیکی یکی از اجزای فوق العاده مهم هر بازی رایانه ای است. امروزه با یک جستجو  در دنیای وب میتوان موتور های گرافیکی بسیاری را پیدا کرد که اوپن سورس و رایگان هستند و قدرت های خوبی نیز داند و به صورت SDK عرضه میشوند موتور گرافیکی Unreal Engine 3 نیز به همین ترتیب است و برای دریافت ان هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

اما بعضی از انها  ها به همراه سورس کد کامل ارائه میشوند و بعضی دیگر تنها مرجع توابع API هستند که برای دستیابی به سورس کد کامل آنها میبایست مبلغ اضافه تری پرداخت کرد.

بازی هایی که در انها  از این موتور((EN 3)) استفاده شده :

Batman Arkham Asylum

Rainbow Six Vegas 1&2

Bio Shock 1&2

Dark Void

Gears of Wars 1&2

Stranglehold

unreal tournament

پایان

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *