صاعقه ی عجیب در ابر های آتشفشان شیلی

صاعقه ی عجیب در ابر های آتشفشان شیلی
  • 1393/12/16
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، صاعقه ی عجیبی در ابرهای ناشی از خاکستر آتشفشان ها به دلیل فوران کوه آتشفشان Villarrica در شیلی رخ داده که دانشمندان را به حیرت وا داشته است و منجر به ترس و وحشت گردشگران و ساکنان اطراف آن گردید. طبق تصویر گرفته شده از ابر ناشی از خاکستر آتشفشان، پرسش های زیادی در مورد وقوع چنین صاعقه ی گسترده برای دانشمندان به وجود آمد.

تاکنون چندین مورد صاعقه در ابرهای ناشی از دوده و خاکستر به وجود آمده است اما وقوع چنین صاعقه ای در فوران آتشفشان شیلی که اخیرا اتفاق افتاده پدیده ی بی سابقه ای است و هنوز دانشمندان، علت و عامل مؤثر در وقوع این صاعقه ی شیلی را کشف نکرده اند. آنها حدس می زنند عامل اصلی بروز این فرآیند ذرات ریز خاکستر است اما اطلاعاتی درمورد چگونگی این پدیده ندارند.

دانشمندان حدس می زنند که فوران آتشفشان، همزمان با خروج ذرات خاکستری به ذرات باردار الکتریکی تبدیل می شود اما عقیده دارند که تنها راه درک درست این پدیده، نزدیک شدن به فوران های آتشفشانی و خاکستر است ولی با خطر بسیار زیادی رو به رو می شوند، به همین دلیل تصمیم دارند از پهباد هایی در این زمینه استفاده کنند که بسیار عمل هوشمندانه ای است.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *