نانو پهباد ها در رگ های خونی پرواز می کنند

نانو پهباد ها در رگ های خونی پرواز می کنند
  • 1393/12/14
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، دانشمندان موفق شدند نانو پهباد های زیست تجزیه پذیری بسازند که دارو های لازم را به خون منتقل می کند و مانع از سکته ی مغزی می شود و این فناوری به دانشمندان کمک می کند هرچه سریعتر و بهتر سکته ی مغزی را شناسایی کنند و از وقوع آن جلوگیری کنند.

این نانو پهباد ها توسط مدرسه پزشکی هاروارد و دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا تولیدشده است که داروهای ضد التهابی را در خون انتقال می دهد. همچنین توانستند پلاک های خونی را در موش های آزمایشگاهی پایدار سازند و آنها امیدوارند این فناوری بتواند به پزشکان کمک زیادی کند.

این فناوری به دانشمندان کمک می کند که از بروز سکته های مغزی و قلبی ناشی از گرفتگی عروق  به شکل مؤثرتری جلوگیری کند درحالیکه این بیماری، سالیانه قربانی های زیادی در سراسرجهان داشته است و باعث شده دیواره ی عروق خونی ضخیم تر شود و انعطاف پذیری آنها کاهش یابد که در نهایت منجر به تجمع سلول های سفید خون می شود.

مطالعات نشان داده است که با حرکت نانو ذرات به صورت هدفمند، آنها به هدف موردنظر می رسند و باعث درمان التهابات قلبی و عروقی می شود، همچنین در این تکنیک پزشکی نانویی برای کاهش تبعات گرفتگی عروق خونی حیوانات آزمایشگاهی استفاده می شود. اندازه ی این نانو پهباد های تولید شده  و به کار برده شده در این پروژه، یک هزار بار کوچکتر از تار مو است.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *