مؤثرترین دارو ی ضد پیری جهان توسط دانشمندان انستیتو تولید می شود

مؤثرترین دارو ی ضد پیری جهان توسط دانشمندان انستیتو تولید می شود
  • 1393/12/21
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، دانشمندان انستیتو در نظر دارند در دل کلاس جدیدی از دارو ها، دارویی تولید کنند که منجر به کندی فرآیند پیری به طرز شگفت انگیزی می شود، در علم پزشکی به این کلاس جدید از دارو ها senolytics می گویند و محققان این دارو را روی حیوانات آزمایشگاهی آزمایش کردند و متوجه شدند به طرز شگفت انگیزی فرآیند پیری آنها کند شد. گروهی از سلول ها به اسم senescent با افزایش سن، دیگر تکثیر نمی شوند و منجر به توقف فرآیند تکثیر آنها که توده های بدنی را تولید می کنند، می شود.

چند مرکز تحقیقات علوم پزشکی در آمریکا، کلینیک مایو و دانشمندان انستیتو تحقیقات Scripps با توجه به اینکه سلول های senescent توانسته اند بازدهی زمان سالم ماندن موش های آزمایشگاهی را افزایش دهند، سعی می کنند این عمل را روی انسان انجام دهند بدون اینکه به سلولی آسیب وارد شود و متوجه شدند این سلول ها که مشابه سلول های سرطانی اند، به سلول هایی که در قالب های خاصی در برابر مرگ مقاومت می کنند، کمک می کند که زنده بمانند.

طبق یافته ها، دانشمندان می توانند تحقیقات هدفمندشان را برای تولید دارو های تاثیر گذاری که فرایند پیری را بدون داشتن عوارض و خطرات کاهش می دهد شروع کنند. همچنین آنها ترکیبات داروهای موجود در بازار به نام dasatinib و quercetin مورد بررسی قرار دادند تا بتوانند در آینده داروی ضد پیری را با استفاده از ترکیبات این دارو ها بسازند.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *