کدام قفل برنامه بهتر است؟ Perfect Applock؟ Smart Applock؟ یا Applock؟

کدام قفل برنامه بهتر است؟ Perfect Applock؟ Smart Applock؟ یا Applock؟
  • 1393/12/24
  • مریم موید
  • 0

در کل افرادی که در وسایل شخصی افراد مانند گوشی، تبلت و یا رایانه سرک می‌کشند موجودات غیرقابل‌تحملی هستند. فکرش را بکنید، گوشی خود را از روی خیرخواهی دست دوستتان می‌دهید تا تماسی بگیرد و می‌بینید سر از گالری شما درآورده، جالب اینجا است که کار خود را بی‌ادبی هم نمی‌داند. انگار حق مسلم اوست!

ظاهراً دنیا پر است از این آدم‌ها! برای همین هم اپ های زیادی تولیدشده تا به نحوی حریم شخصی ما را تضمین کند. با داشتن این قبیل اپ ها می‌توانید هر آنچه نباید در معرض دید دیگران باشد را قفل کنید.

این اپ ها ابزارهای فوق‌العاده ضروری‌ای هستند. حتی اگر در اطرافیان خود فردی کنجکاو سراغ ندارید، بازهم باید یکی از این‌ها را برای روز مبادا داشته باشید.

هر سه قفل برنامه‌ای که موضوع این بحث هستند، نسخه‌هایی رایگان ارائه کرده‌اند. اما کدام‌یک بهتر است؟ ما در اینجا هر سه این‌ها را بر روی دستگاه موبایل امتحان کرده و نتیجه را برایتان ارائه کرده‌ایم تا ببینید کدام بیشتر به کارتان می‌آید.

امتیازی که ما به این اپ ها می‌دهیم:

Perfect Applock: 4 از ۵ ستاره

Smart Applock: 4.5 از ۵ ستاره

Applock: 4 از ۵ ستاره

کدام قفل برنامه بهتر است؟ Perfect Applock؟ Smart Applock؟ یا Applock؟

مزایا:

این برنامه خلاف آنچه نامش ادعا می‌کند در بسیاری از موارد آن‌قدرها پرفکت و کامل نیست. اما از حق نگذریم امکانات و ویژگی‌های خوبی نیز دارد. یکی از موارد، پاسخگویی بسیار خوب این برنامه است. بسیاری از اپ ها برای باز کردن صفحه قفل کمی مکث دارند، اما پرفکت اپ لاک این‌طور نیست. به‌علاوه در اینجا می‌توانید قفل اشاره ای نیز تعریف کنید.

معایب:

تفاوت نسخه رایگان این برنامه با نسخه پولی در تبلیغات است. نسخه رایگان طبق روال برنامه‌های رایگان حاوی یک سری تبلیغات است که گاها آزاردهنده می‌شوند. تا جایی که ممکن است این فکر به ذهنتان برسد که از روی تعمد این تبلیغ در این قسمت گنجانده‌شده تا شما را وادار کند نسخه پولی را دریافت کرده و از شر این تبلیغات خلاص شوید.

نقطه‌ضعف دیگر این برنامه طراحی نه‌چندان مطلوب رابط کاربری آن است. این رابط کاربری در کل مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد اما می‌توانست بهتر از این‌ها طراحی شود.

درمجموع:

همان‌طور که در ابتدا نیز گفتیم پرفکت اپ لاک هنوز راه زیادی تا پرفکت بودن دارد. اما اگر به دنبال یک برنامه ساده و رایگان هستید که کارتان را راه بیندازد، انتخاب بدی نیست.

کدام قفل برنامه بهتر است؟ Perfect Applock؟ Smart Applock؟ یا Applock؟

مزایا:

 

این برنامه خوش‌ظاهر به شما کمک می‌کند از محتویات اپ های خود محافظت کنید. به دلیل ویژگی‌های جالب و پیشرفته این برنامه، اگر بنا به انتخاب میان این سه باشد، من حتماً این‌یکی را انتخاب می‌کنم.

قبل از هر چیز اینکه این برنامه ۳۱ زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند که خب همین می‌تواند یکی از دلایل محبوبیت آن باشد.

در نسخه رایگان، می‌توانید از PIN، pattern و یا قفل اشاره‌ای برای باز کردن استفاده کنید. در روش ترسیمی یا همان pattern می‌توانید قفل ترسیمی خود را بی‌اندازه سخت طراحی کنید. این امکان وجود دارد که صفحه شطرنجی موجود را ۱۰x10 و یا حتی بیشتر نیز در نظر بگیرید.

نکته جالب دیگر این برنامه ‌این است که می‌توانید برای برنامه‌های مختلف، پسوردهای مختلف تعریف کنید. بنابراین اگر یک پسورد شما لو رفت و یکی از اپ های شما قربانی شد، حداقل باقی اپ هایتان در امنیت به سر خواهند برد.

معایب:

کاش می‌توانستم ایرادی به این اپ بگیرم! ولی حقیقتاً جای حرفی باقی نگذاشته است. تنها مورد این است که رنگ اعداد روشن بوده، بنابراین اگر پس‌زمینه شما نیز روشن باشد ممکن است در دیدن اعداد با دشواری مواجه شوید.

درمجموع:

 

این برنامه نظر من یکی را که به خود جلب کرد. می‌دانستید که حتی تماس‌های ارسالی و دریافتی خود را نیز می‌توانید با این اپ قفل کنید؟ حتی خود برنامه را نیز می‌توانید با تعریف یک قفل محافظت کنید.

از همه این‌ها گذشته می‌توانید قابلیت قفل از راه دور را فعال کنید و با فرستادن یک کلیدواژه خاص از طریق اس ام اس، گوشی هوشمند خود را قفل کنید. حال اگر گوشی شما به سرقت رفت، محتویات آن به دست سارق نمی‌افتد.

کدام قفل برنامه بهتر است؟ Perfect Applock؟ Smart Applock؟ یا Applock؟

مزایا:

 

اگر به شخصی‌سازی علاقه دارید، این اپ امکانش را به شما می‌دهد. می‌توانید پس‌زمینه‌های مختلفی برای آن دانلود کنید. اما نکته جالب این اپ که توجه من را جلب کرد، ویژگی تصویربرداری از شخص خاطی است. به‌این‌ترتیب که اگر کسی دور از چشمان شما تلاش کرد به حریم شخصیتان سرک بکشد، پس از سه بار تلاش ناموفق در واردکردن رمز، برنامه به‌صورت پنهانی تصویر او را ثبت خواهد کرد. حالا می‌توانید ببینید چه کسی پایش را در حریم شخصی شما گذاشته بوده.

به‌علاوه با این برنامه می‌توانید یک صفحه جعلی تعریف کنید تا شخص مذکور گمان کند برنامه‌ای که قصد وارد شدن به آن را دارد خراب است.

معایب:

 

برخی از گوشی‌ها در نشان دادن صفحه قفل این برنامه با مشکل مواجه می‌شوند، مخصوصاً در مورد آن صفحه جعلی که برای رد گم کردن طراحی‌شده است. در برخی موارد هم کمی مکث در عملکرد مشاهده‌شده. به‌غیراز این موارد نکته منفی شاخص دیگری وجود ندارد. خیلی‌ها از این برنامه رایگان رضایت دارند و خواست‌هایشان را برآورده می‌سازد. ممکن است این قضیه در مورد شما هم صدق کند.

درمجموع:

اگر می‌خواهید برخی از عکس‌های شخصی خود را جای امنی نگه‌دارید، این اپ انتخاب مناسبی است. در قسمت picture vault می‌توانید تصاویری را انتخاب کرده، در اینجا نگه‌داشته و از گالری اصلی حذف کنید. در مورد ویدئوها هم این مورد صادق است.

نتیجه‌گیری:

در رقابت میان سه برنامه برتر قفل اپ، Smart AppLock به طرز واضحی از دو رقیب خود جلوتر است. با ین حال هرکدام از موارد بالا ممکن است ویژگی خاصی داشته باشند که به دنبال آن هستید و در دیگری پیدایش نمی‌کنید. محبوبیت هر سه برنامه نیز به همین دلیل است. ازآنجایی‌که همه رایگان‌اند، می‌توانید برای اطمینان بیشتر از انتخاب خود، هرکدام را دریافت و نصب‌کرده و ببینید با کدام احساس راحتی بیشتری دارید.

تجربیات و نظرات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *