بازگشت به نسخه پیشین iOS به زودی امکان پذیر خواهد بود

بازگشت به نسخه پیشین iOS به زودی امکان پذیر خواهد بود
  • 1393/12/25
  • علیرضا اصغری
  • 0

وقتی صحبت از جیل بریک برای یک دستگاه با سیستم عامل iOS به میان می آید، ذخیره کردن SHSH blobs شما معمولا ایده خوبی است، ‌زیرا این کار،‌این اجازه را می دهد تا نسخه فعلی سیستم عاملتان را که در حال اجرا است، بتوانید ذخیره نمایید تا درصورتی که دستگاه شما جیل بریک نگردید و یا پس از ارتقا سیستم خود به نسخه جدید، امکان جیل بریک وجود نداشت،‌ بتوان مجدد به نسخه قبلی باز گشت.

اگرچه اپل جلوی این روش را گرفت و با پَچ کردن iOS عملا اپلیکیشن هایی مانند TinyUmbrella بی استفاده ماندند. ولی حال خبر خوب این است که ظاهرا اپل تغییر عقیده داده است و یا شاید فراموش کرده است که دوباره repatch کند، زیرا نسخه جدید TinyUmbrella که اخیرا عرضه شده است،‌ به شما اجازه ذخیره SHSH blobs را می دهد.

در حقیقت استفاده از نسخه جدید TinyUmbrella راحت تر شده است،‌ (و مثل قبل پیچیده نیست). این نسخه یک رابط ساده بالا به پایین و یا یک دکمه ساده و راحت دارد که به شما اجازه می دهد به راحتی blobs را با یک کلیک ساده ذخیره نمایید،‌ درست بعد از اینکه دستگاه خود را به کامپیوتر وصل نمودید.

همان طور که گفتیم هنوز نمی دانیم که چرا و چگونه TinyUmbrella دوباره قابل استفاده شده است ولی به هر حال این یک خبر خوب برای کاربرانی است که می خواهند نسخه فعلی iOS خود را حفظ کنند. فقط در صورتی که نسخه بعدی iOS ارائه گردد،‌ اثر منفی بر روی اجرای دستگاه شما این خواهد بود که سعی در برگشت به عقب (downgrade ) خواهد داشت.

یا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *