در سال آینده دو دارو ی مهم ضد سرطان تولید خواهد شد

در سال آینده دو دارو ی مهم ضد سرطان تولید خواهد شد
  • 1393/12/28
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، با توجه به وضعیت مطلوب تولید دارو های آنتی بادی مونو کلونال در کشور، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو دکتر رسول دیناروند گفت: دو داروی جایگزین هرسپتین و آوستین در سال ۹۴ تولید خواهد شد.  با توجه به اینکه داروی هرسپتین موجب افزایش ۶ ماهه ی عمر بیماران در ۲۰درصد مبتلایان می شود. همچنین گفت: اکنون ایران در تولید دارو های نو ترکیب وضعیت خوبی دارد. طبق مصوبه ی شورای فناوری وزارت بهداشت که یک شورای سیاست گذاری است امتیازاتی برای تولید کننده و تولید در نظر گرفتیم تا آنها را برای تولید دارو در کشور تشویق کنیم.

وی افزود: قبلا برای هر دارو یک تولید کننده داشتیم ولی اکنون برای هر دارو سه تولید کننده داریم و دارو های خوبی تولید شده است. برای بیماران همو فیلی در سال ۹۳ فاکتور ۸ نو ترکیب در کشور تولید شد و اکنون در بازار محدود است ولی سال آینده این تولید گسترش می یابد. از جمله دارو های ارزشمند ضد سرطان آنتی بادی مونو کلونال می باشد که تولید داخل Trastuzumab معادل داروی هرسپتین و Bevacizumab که داروی معادل اوستین است در آینده وارد بازار می شوند.

۱۸۹۰_orig

رئیس سازمان غذا و دارو با توجه به وضعیت تولید دارویی ایران در حوزه ی بیوتکنولوژی گفت: ما معتقدیم وضعیت دارویی نباید متکی به بازار داخلی باشد اکنون وضعیت فعلی مثبت است و صنعت دارو سازی برای توسعه ی صادرات باید چاره ای بیاندیشد. اکنون برای سال ۹۴ درصدی هدف گذاری شده که این هدف گذاری در دولت برای این است که به سهم ۵۰۰ میلیون دلار صادرات دارویی برسیم، همچنین در سال ۹۳ توانستیم به ۲۰۰ میلیون دلار دست یابیم. با توجه به وضعیت شرکت های دانش بنیان در حوزه دارویی دنیاروند گفت: فعالیت مراکز  رشد دانشگاه های علوم پزشکی گسترش یافته است و ما توانستیم در این عرصه رشد بسیار خوبی داشته باشیم.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *