روزنگار ؛ آزمایشات جدید ناسا/ بلندترین آسمان‌خراش های دنیا و بیشتر

روزنگار ؛ آزمایشات جدید ناسا/ بلندترین آسمان‌خراش های دنیا و بیشتر
  • 1393/12/29
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

بازی League of Legends آماده میشود تا بر روی سیستم عامل های جدید اجرا شود

moba-2

افزایش MOBAs ها ی بازی برای دستگاه های تلفن همراه به نظر کاری عاقلانه به نظر میرسد. این ایده توسط توسعه دهندگان بازی League of Legends در حال انجام است. مانند MOBAs جدیدی که برای پلتفرم آی او اس منتشر شد که توسعه دهندگان این بازی این را وعده دادند که این MOBAs برای اندروید هم به بازار ها می آید. در اینجا یک سوال به وجود می آید که چرا این نسخه برای کامپیوتر ها به بازار نمی آیند و چرا این نسخه ها فقط برای پلتفرم های همراه شایع شده است؟

ناسا تست های بیشتری در مورد فناوری فرود دقیق انجام خواهد داد

nasa-adapt-landing

ناسا می خواهید کاری کند تا ما اجرام آسمانی‌ای که تا کنون ندیده ایم قابل مشاهده باشند، بنابر این شروه به انجام آزمایشات و تست هایی در زمینه سیستم فرود دقیق نموده که برای اولین بار در پرتاب ماهواره و ربات به مریخ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مهندسان در آزمایشگاه پیش رانش جت، از راکت هایی که Autonomous Descent و ADAPT نامیده شده استفاده نموده اند تا دو پرواز که به دسامبر سال میلادی گذشته برمی گردند را تست کنند. ADAPT در هر حال، به عنوان یک آزمایش با قبلیت انجام مجدد ساخته شده تا پرتاب های راکت و فرود آنها بر سطح افقی مورد بررسی قرار گیرد. در هر دو آزمایش یاد شده قبل از شروع جدا شدن دو بخش سیستم، کل آن تا ارتفاع ۱۰۶۶ فوتی بالا رفته است.

سونی از Xperia J1 Compact رونمایی کرد: سخت افزار قوی در قاب فلزی

heroامروز، سونی از یک اسمات‌فون به نام، اکسپریا J1 کامپکت رونمایی کرد. این گوشی تقریبا هم اندازه اکسپریا Z3 کامپکت است، در حالی که این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۴.۳ اینچی می باشد و ۰.۳ اینچ کوچکتر از Z3 کامپکت است، ولی به خاطر قاب بزرگتر ابعاد آن ۱۲۸ در ۶۵ در ۹٫۷ میلی متر، است که باعث می شود J1 کامپکت کمی بزرگتر از Z3 کامپکت با ابعاد ۱۲۷ در ۶۴٫۹ در ۸٫۶ میلی متر باشد. از لحاظ طراحی، این گوشی از یک قاب فلزی، بهره می برد که ممکن است احساس بهتری نسبت به Z3 کامپکت به شما منتقل کند. با این حال، نسبت صفحه نمایش به بدن آن بسیار پایین تر است که به عنوان یک گوشی هوشمند مدرن چندان جالب به نظر نمی رسد.

نمک روی مغز انسان تاثیر مخرب دارد

۱۶۲۲۸۲۳

تاکنون در مورد زیان های نمک شنیده اید اما مصرف بیش از حد نمک نه تنها ما را با مشکلاتی مانند فشار خون، تهدید سلامت قلب، کلیه و …  رو به رو می کند بلکه تاثیرات مخرب و بدی روی مغز انسان می گذارد. علاوه بر آن فعالیت های روزانه ی ما ۵ گرم سدیم احتیاج دارد ولی مصرف بیش از حد آن نه تنها منجر به بالا رفتن فشار خون می شود بلکه تهدید جدی برای سلامت قلب و استخوان است.

فهرستی از بلندترین آسمانخراش ها در قاره های مختلف

۵۵۷۹۵۱۰۲۷۲_۰۸۸ae6059e_z

وب سایت Halcyon Maps مجموعه ای جالب از تصاویر را منتشر کرده که بلندترین آسمانخراش ها، ساختمان ها و یا معابد هر قاره را صرف نظر از نوع سازه و مواد به کار رفته در آن نشان می دهد. در این مجموعه می توانید مسابقه سرسام آور ساخت بلندترین برج را که بین کشورهای مختلف در جریان است مشاهده کرده و ببینید هر ساختمان در کدام قسمت از فهرست جای دارد.

مایکروسافت “پلتفرم توسعه Cortana” را منتشر کرد، به برنامه نویسان دست یاری داد

مایکروسافت “پلتفرم توسعه Cortana” را منتشر کرد، به برنامه نویسان دست یاری داد

مایکروسافت این هفته در چین است، جایی که آنها در حال صحبت کردن درباره همه چیز ویندوز ۱۰ در WinHEC می باشند. همه چیز از طریقه های ارتقا ویندوز ۱۰ برای دادن نخسه های رایگان از سیستم عامل به آنهایی که قبلا نسخه های قبلی ویندوز را داشته اند ارائه شده و اکنون ما کمی بیشتر درباره کورتانا می آموزیم. در نشست WinHEC، مایکروسافت شرح داد که آنها چگونه می روند برای آسانتر ساختن آن برای توسعه دهندگان جهت ادغام کورتانا به برنامه هایشان. با دستیار دیجیتال می آیند به دسکتاپ، و کاملا از سیستم عامل انتظار می رود به یک موفقیت بزرگ چونکه برای سال اول آپگرید رایگان دارد، مبنای عملیاتی کورتانا به طور تفصیلی در این تابستان رشد می کند

USB Type-C چیست و چرا به آن نیاز خواهید داشت

USB Type-C چیست و چرا به آن نیاز خواهید داشت

مک بوک جدید شرکت اپل دارای یک عدد پورت USB Type-C می باشد اما این پورت فقط استاندارد این شرکت نیست بلکه این پورت استاندارد جدیدی می باشد که با گذشت زمان, جایگزین USBهای بزرگتر قدمی خواهد شد. USB Type-C با استانداردهای جدید همانند استاندارد USB 3.1 برای سرعت بیشتر و استاندارد ارسال توان از طریق USB برای شارژ دستگاه ها, کاملا سازگار است. USB Type-C کانکتور فیزیکی جدید و باریکی می باشد که می تواند استانداردهای مختلف جدید از قبیل USB 3.1 و ارسال توان (USB PD) را پشتیبانی کند. از جمله استانداردهای USB که شما با آن بیشتر آشنا هستید, USB Type-A می باشد که در USB 2, USB 1 و حتی در کانکتور جدید USB 3, شکل ظاهری آن ثابت مانده است. اندازه ی این کانکتور بزرگ بود و فقط هم از یک طرف به دستگاه متصل می شد, به همین دلیل باید قبل از اتصال به دستگاه, از درست بودن جهت آن اطمینان حاصل می کردید.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز گویا آی تی رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری منتشر شده امروز را برایتان مرور کردیم. همچنین می توانید در زیر لینک سایر مطالبی که امروز در گویا آی تی منتشر شده اند را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند شیائومی در ۲۴ مارچ معرفی خواهد شد

دانلود پس زمینه متحرک نوروز برای اندروید

مک کیبورد آینده با تکیه بر فناوری Force Touch همراه خواهد بود

اپلیکیشن Android Auto سرانجام در گوگل پلی قرار گرفت

بزرگترین شتاب دهنده ی ذرات جهان روشن خواهد شد

HTC بروز رسانی اندروید ۵.۱ را برای One M7 عرضه نمی کند!

وان‌پلاس در ماه آپریل از محصولی مرتبط با گیم رونمایی خواهد کرد

شایعه ساخت Nexus بعدی توسط LG

تصاویر جدید از تلفن هوشمند Ascend P8 به بیرون درز یافت

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *