ساق بند های جدید به کمک قربانیان تصادفات می آیند

ساق بند های جدید به کمک قربانیان تصادفات می آیند
  • 1394/1/13
  • علی رضاپور
  • 0

 این ساق بند، فقط یک پوشش خارجی ساده نیست که DARPA خود را با آن مشغول کرده باشد بلکه یک اسکلت خارجی سبک وزن است که به قربانیان سوانح و تصادفات کمک می کند تا دوباره لذت راه رفتن را تجربه کنند. این دستگاه، از فناوری های روز دنیا و مکانیزم های پیچیده ی مکانیکی تشکیل شده است.

مهندسان و محققان دانشگاه های Carnegie Mellon و North Carolina State روشی را ابداع کرده اند که فنر ها و چرخ ها را به گونه ای در کنار هم قرار دهند تا به شکل یک کفش در بیاید؛ بدون این که حالت تعادل آن از بین رود. جالب توجه است که راه رفتن با این کفش ۷ درصد سریع تر از کسانی است که با پای سالم خود راه می روند.

هدف از طراحی این ساق بند های اسکلتی، آسان کردن راه رفتن برای افرادی از قبیل فلج ها، قربانیان سوانح جاده ای و تصادفات و همچنین معلولین می باشد. لازم به ذکر است که قبلا هم از این دست اختراعات بوجود آمده بود اما هیچ کدام از آن ها اینقدر مقرون به صرفه نبوده اند؛ چون از باتری ها و موتور های بسیار گران قیمت بهره می بردند. این سیستم به تقلید از ماهیچه های انسان ابداع شده است؛ مخصوصا عضله های آشیل ومفصل مچ پا.

در واقع، این سیستم ابداعی نیازمند انرژی کمتری برای راه رفتن می باشد. اگر مایل به مطالعه ی جزئیات این سیستم مهندسی منحصر به فرد ، جزئیات بیشتر در مجله ی Nature به چاپ رسیده است. البته هنوز هم محققان سازمان DARPA مشغول تحقیق بر روی این پروژه و آنالیز چگونگی راه رفتن انسان هستند تا این سیستم را ارتقا و بهبود ببخشند.

 [منبع: Engadget]
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *