پنج روشِ تعاملِ مستقیم Google با تلفن اندرویدی شما

پنج روشِ تعاملِ مستقیم Google با تلفن اندرویدی شما
  • 1394/2/9
  • علیرضا اصغری
  • 0

امروزه شما می توانید کارهایی بیشتر از ارسال آدرس و مسیر به گوشی و یا ردیابی محل آن از طریق جستجوی Google انجام دهید. این در حالی است که گوگل همچنان مشغول اضافه کردن ترفند هایی به خدمات خود است که اینجا در گویا آیتی می خواهیم ۵ عملکردی که گوگل را با تلفن آندرویدی شما پیوند می دهد، برایتان معرفی کنیم.

برای فعال کردن این قابلیت ها کافی است یک صفحه جدید در مرورگر کروم باز کنید و یا از مرورگر دیگری مستقیم به صفحه اصلی گوگل بروید. اگر شما عبارت مورد نظر را درست را تایپ نمایید، یک پنجره برایتان باز خواهد شد که می توانید محتوای مورد نظر را از آن طریق اضافه نمایید، در ضمن از منوی موجود، می توان دستگاه اندرویدی مطلوبتان را که می خواهید با گوگل لینک کنید،‌ انتخاب نمایید.

البته شما باید حتما، در ابتدا با حساب کاربری خود وارد گوگل شوید تا این ۵ قابلیت به نحو مطلوب عمل نماید. گوگل یک صفحه پشتیبانی نیز دارد تا چنانچه شما در لینک دادن تلفن خود بی این سرویس ها به مشکل برخوردید، به کمک شما بیاید.

۱- ارسال یک یادآور (Reminder)

عبارت set an reminder و یا remind me را تایپ کنید و سپس عبارت مورد نظرتان را در خانه مستطیلی که در شکل زیر قابل مشاهده است، وارد نمایید. به محض ارسال،‌ شما بر روی گوشیتان یک پیغام هشدار (notification) دریافت خواهید کرد که می توانید آنرا با اپلیکیشن های مختلف مانند Evernote، OneNote و یا Google Keep باز نمایید. پس از آن نیز امکان تعیین زمان و موقعیت برای یادآور شما وجود خواهد داشت.

Pic 1

۲- تنظیم آلارم

شما می توانید عبارت set an alarm را در نوار جستجو زده و سپس یک زمان را انتخاب کنید و یا اینکه مثلا عبارت set an alarm for 6:30 را در قسمت نوار آدرس کروم و یا نوار جستجوی گوگل وارد نمایید. ساعت آلارم در اپلیکیشن ساعت شما بر روی گوشیتان ظاهر خواهد شد. به نظر می رسد فعلا امکان انتخاب یک اپلیکیشن خاص برای این قابلیت وجود ندارد.

۳- ارسال یک یادداشت

عبارت note to self و یا create a note را تایپ نمایید و سپس جزییات مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. درست مشابه به ارسال “یادآور” ها این امکان وجود دارد که یادداشت خود را Gmail، Keep، Evernote، OneNote و یا اپلیکیشین های مشابه باز نمایید.

Pic 3

۴- دریافت جهت و مسیر

آن طور که ما به تازگی متوجه شده ایم، ‌شما می توانید یک جهت یابی یه یک مسیر را مستقیما به گوشی یا تبلت خود ارسال نمایید. فقط کافی است که عبارت send directions را در صفحه جستجوی گوگل تایپ نمایید ، سپس یک رابط کاربری نقشه برای شما باز می شود که با قابلیت پیشنهاد خودکار، می توانید مقصدی که قصد رفتن به آنرا دارید، بیابید.

وقتی که شما گوشیتان را از حالت قفل خارج نمایید،‌ Google Map برای شما باز خواهد شد و آماده راهنمایی شما برای رسیدن به مقصدتان خواهد بود.

۵- گوشیتان را پیدا کنید

اگر شما گوشیتان را گم کرده اید،‌ حالا می خواهد در خانه خودتان باشد و یا مثلا در یک رستوران، می توانید به سرعت آنرا رهیابی نمایید. فقط کافی است عبارت find my phone را تایپ نمایید تا گوگل موقعیت تلفن شما بر روی نقشه نشانه گذاری نماید. (برای این کر لازم است در تنظیمات گوشی امکان ثبت مکان ها (Location) فعال شده باشد.)

Pic 4

همچنین یک گزینه برای زنگ خوردن تلفنتان نیز وجود دارد که می تواند به کمکتان بیاید، مثلا برای وقتی که ممکن است تلفنتان زیر مبل یا تخت خانه افتاده باشد. دو امکان جالب دیگر نیز وجود دارد: قفل نمودن یا پاک کردن اطلاعات گوشیتان،‌ در زمانی که احتمال سرقت آنرا می دهید که می بایست از طریق Android Device Manager تنظیمات لازم را برای این کار انجام دهید.

منبع: [Greenbot]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *