شارژ گوشی آیفون از طریق امواج رادیویی

شارژ گوشی آیفون از طریق امواج رادیویی
  • 1394/2/15
  • حسین محمودزاده
  • 0

به گفته بنیانگذار شرکت Nikola Labs آقای دکتر راب لی، میزان ۹۷ درصد انرژی تلفن های همراه که صرف انتقال اطلاعات و ارتباطات صوتی از طریق امواج رادیویی می شود، به هدر رفته و قابل استفاده نیست. بنابراین، این شرکت با همکاری دانشگاه Ohio State دست به تولید قابی برای گوشی آیفون زده که می تواند با تحت کنترل درآوردن این انرژی، از آن برای شارژ تلفن همراه استفاده کند. این قاب به ظاهر ساده ۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

برخلاف سایر روش های معمول مانند انتقال فراصوتی الکتریسیته که شرکت uBeam مبلغ ۱۳ میلیون دلار صرف توسعه آن نموده، شما به هیچ منبع انتقالی برای شارژ گوشی نیاز نخواهد داشت. به عبارتی این قاب به صورت نامحسوس و به آرامی از انرژی تلف شده توسط گوشی آیفون شما برای شارژ آن استفاده می کند.

این قاب بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد، این طور نیست؟ اما صبر کنید! نباید از این قاب انتظار معجزه داشته باشید. این طور نیست که با نصب این قاب به سرعت گوشی خالی از شارژ شما کاملا شارژ شود، باید بدانید استفاده از امواج رادیویی بی مصرف و تبدیل آن به الکریسیته لازم برای شارژ گوشی کاری زمان بر و کند بوده و استفاده از این قاب تنها می تواند ۳۰ درصد بر عمری باطری بیفزاید.

اما نکته مثبت در اینجاست که عمل شارژ توسط این قاب به صورت پیوسته انجام شده و مادامی که گوشی درون قاب باشد این کار انجام خواهد شد. بنابر این تخلیه شارژ به آهستگی صورت گرفته و با از دست دادن ناگهانی شارژ باطری روبرو نخواهید شد.

nikola frameنبود باطری داخلی درون قاب باعث شده تا این محصول در مقایسه با سایر قاب های شارژ کننده گوشی که از باطری درون خود برای این کار استفاده می کنند (مانند قاب Mophie)، به طور قابل ملاحظه ای کوچکتر به نظر آید.

فعالیت پیشین دکتر لی به عنوان رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر و برق دانشگاه Ohio State نیز بر اعتبار این طرح افزوده و شرکت Nikola Labs با در اختیار گرفتن حق انحصاری تولید و فروش این قاب، قصد ارائه محصولی آکادمیک به بازار را دارد.

البته با آزمایشاتی که بر روی نسخه آزمایشی این قاب صورت گرفته اشکالاتی مانند نواسانات الکتریکی در مجاورت روتر وایرلس مشاهده شده ولی به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا شرکت Nikola Labs می تواند با رفع نواقص آن، محصولی انقلابی روانه بازار کند یا نه؟

منبع: [engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *