تغییر گروه خون امکان پذیر شد

تغییر گروه خون امکان پذیر شد
  • 1394/2/16
  • راضیه نائین
  • 0

احتمالا حداقل یک بار در زندگی تان پیش آمده که برای اهدای خون اقدام کرده باشید، اقدامی که می تواند نجات بخش انسان های زیادی باشد . حال اگر گروه خونی شما O باشد احتمالا از شما درخواست می شود که بیشتر از بقیه خون اهدا کنید چرا که گروه خونی O بین گروه های خونی مهم تر و نایاب تر است.

 

همان طور که می دانید تمام گروه های خونی از گروه خونی O قادر به گرفتن خون هستند اما افرادی با گروه خونی O تنها می توانند از افرادی با گروه خونی مطابق خودشان خون بگیرند . و اگر انتقال خون از یک گروه خونی به گروه دیگر به طرز نادرستی صورت گیرد نتیجه کار مرگبار خواهد بود.

۹۳۲۰_۸۳۹

تحقیقات تازه ی دانشمندان دانشگاه کلمبیا نتایج جالبی در مورد تغییر گروه خونی در پی داشته است. این دانشمندان توانسته اند توسط آنزیمی که به سادگی مولکول قند اضافی خون را جدا می کند. ( افرادی با گروه خونی A  و B، پیوند مولکول قند اضافی در سطح سلول های قرمز خونی خود دارند که به آن آنتی ژن می گویند) و نتیجه این می شود که دانشمندان توانسته اند گروه های خونی را بسیار شبیه گروه خونی O کنند و این بدین معنا است که توانسته اند یک گروه خونی جهانی با قابلیت اهدا و انتقال به هر شخصی، با هر گروه خونی بسازند.

پیش بینی می شود این روش جدید تحولی بزرگ و چشمگیر در عرصه ی پزشکی ایجاد کند.

منبع : [popsci]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *