دوربین پشتی گوشی های گلکسی S6 یکسان نیستند

دوربین پشتی گوشی های گلکسی S6 یکسان نیستند
  • 1394/2/16
  • حسین محمودزاده
  • 0

بر اساس نتایج تست هایی که آزمایشگاه DxOMark بر روی دوربین گلکسی S6 انجام داده، این گوشی صاحب باکیفیت ترین دوربین در بین اسمارت فون های موجود در بازار می باشد، به طوری که حتی iPhone 6 را نیز در این زمینه مغلوب کرده است.

البته این طور که به نظر می رسد این افتخار سامسونگ زیاد دوام نداشته، چون اخیرا بعضی کاربران این گوشی خبر داده اند که دوربین تلفن همراه آنان از سنسور ساخت سامسونگ به جای سنسوری که سونی برای این محصول طراحی کرده (و احتمالا تست فوق نیز بر روی این مدل انجام شده) استفاده می کند، که این امر باعث تفاوت محسوس کیفیت عکس ها در دو مدل یکسان از S6 و S6 Edge شده است!

این ناهمخوانی ابتدا در انجمن اینترنتی XDA مطرح شد، که در آن یکی از کاربران این سایت، عکسی از دو گوشی S6 منتشر کرد که سنسورهای دوربین آنها با یکدیگر متفاوت بود. یکی از آنها از سنسور ISOCELL استفاده می کرد که ساخت خود سامسونگ می باشد (تصویر سمت چپ) و دیگری از سنسور Exmor ساخت سونی (تصویر سمت راست).

screenshotsدر چند روز گذشته صاحبان این گوشی ها مدام مشغول بحث و بررسی مدل سنسور گوشی خود بوده اند. پس از آن بود که وبسایت SamMobile دست به کار شد و تصاویری مقایسه ای از این دو مدل سنسور ارائه کرد که در زیر آنها را مشاهده می کنید:

testone

testtwo

testthree

testfourنتیجه این تصاویر از نظر این وبسایت بدین شرح است:

به اعتقاد ما تصاویری که بوسیله سنسور IMX240 گرفته شده اند درخشان تر و گرم تر از تصاویر مشابه گرفته شده با سنسور ISOCELL هستند. همچنین تصاویری که با استفاده از سنسور سونی ثبت شده اند عمق بیشتری دارند.

با اینکه به نظر می رسد تصاویر مربوط به سنسور سونی به واقعیت نزدیک تر هستند، ولی در شرایط با نور محیطی کم، قضیه کاملا برعکس می شود و تصاویر سنسور سامسونگ بهتر خواهد بود.

سنسور تصویربرداری سونی طی چند سال گذشته تحسین بسیاری را برانگیخته و حتی در سال گذشته توانست میزان ۴۰ درصد از سهم کل بازار را از آن خود کند. اما آیا کمبودی از جانب سنسورهای سونی وجود داشته که سامسونگ از سنسور تولیدی خود به جای آن در گوشی های گلکسی S6 استفاده کرده است؟ به اعتقاد سایت SamMobile احتمالا این موضوع به واقیعیت نزدیک تر است.

اگر شما هم صاحب گوشی S6 و یا S6 Edge هستید و می خواهید بدانید گوشی شما از سنسور کدام شرکت بهره می برد، می توانید با شماره گیری کد #۳۴۹۷۱۵۳۹#* به اطلاعات فرمویر دوربین خود دسترسی یابید، فقط توجه کنید که پس از تایپ کد، کلید برقراری تماس را لمس نکنید و منتظر بمانید تا اطلاعات بر روی صفحه نمایان شود. اگر این اتفاق نیفتاد و اطلاعات برای شما نمایش داده نشد پس احتمالا اپراتور شما این قابلیت را غیرفعال نموده است.

منبع: [petapixel]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *