طولانی ترین پل شیشه ای جهان سال آینده در چین افتتاح می شود

طولانی ترین پل شیشه ای جهان سال آینده در چین افتتاح می شود
  • 1394/2/31
  • راضیه نائین
  • 1

شرکت معماری به نام «هیم دوتان» برای جذب گردشگر بیشتر به چین قرار است طولانی ترین پل شیشه ای جهان را در استان هونان بسازد . پل شیشه ای که ۳۷۰ متر عرض دارد و در عرض دره‌ای به نام  «گرند کنیون» شهر  Zhangjiajie» در استان هونان چین ساخته می شود . این پل شیشه ای شفاف در حدود ۴۰۰ متر بالاتر از کف دره است و هربار ۸۰۰ نفر می توانند در آن رفت و آمد کنند. این پل زیبای شیشه ای که مقامات چینی لقب یکی از عجایب جهان را به آن داده اند ، قرار است سال آینده راه اندازی شود.

glass-bridge-2

 

این پل هر یک از طرفین دره را به یکدیگر متصل می‌کند و افراد می توانند از روی این پل شیشه ای نظاره گر مناظر زیبای دره باشند و به دلیل شیشه ای بودن سازه به راحتی از آن لذت ببرند . همچنین در این پل منحصر به فرد ویژگی خاصی نیز پیش بینی شده است و در آن  نوعی طناب فنردار برای علاقه‌مندان به پرش بانجی در وسط آن تعبیه شده است تا طرفداران هیجان نیز از این پل لذت ببرند .

glass-bridge-4

پس از افتتاح این پل طولانی ترین پل شیشه ای دنیا و  این طناب فنردار  مرتفع‌ترین طناب فنردار برای ورزش بانجی جامپینگ در جهان خواهد بود در حال حاضر مرتفع ترین طناب فنردار دنیا  با ۲۳۳ متر ارتفاع بر روی برج Macau در چین قرار دارد .

منبع :[gizmag]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. دره ی گرند کنیون، اسم دره ای توی امریکاست! در حالی که این پل شیشه ای توی کشور چین قرار داره
    لطفا متنو اصلاح کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *