بهبود گارانتی بروزرسانی گوشی های Nexus با انتشار اندروید M

بهبود گارانتی بروزرسانی گوشی های Nexus با انتشار اندروید M
  • 1394/3/6
  • حسین محمودزاده
  • 0

در حال حاضر حدود یک سال از عرضه اندروید آبنبات چوبی می گذرد و انتظار می رود طی مراسم Google I/O که انتهای همین هفته برگزار خواهد شد، گوگل نسخه جدید سیستم عامل همراه خود با نام فعلی اندروید M را معرفی کند. عرضه این نسخه از سیستم عامل اندروید نیز به احتمال زیاد در فصل پاییز اتفاق خواهد افتاد. هنوز اطلاعات کاملی از این نسخه از اندروید منتشر نشده ولی طبق آنچه که تا الان مشخص شده، در اندروید M بهبودهایی در رابطه با کنترل صوتی دستگاه و همچنین امنیت آن اعمال شده است. همچنین برنامه ها در این نسخه از اندورید توانایی شناسایی اثر انگشت کاربر را خواهند داشت. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

Google-Nexus-6-630x340همچنین در گزارشی نیز که اخیرا منتشر شده بیان گردیده که با ارائه اندروید M مسائل مربوط به پشتیبانی و بروزرسانی تلفن های هوشمند نکسوس شفاف تر خواهد شد. در حال حاظر گوگل برای تلفن های هوشمند نکسوس تعهد ۱۸ ماهه برای ارائه بروزرسانی سیستم عامل در نظر گرفته که البته در این بین برخی از گوشی های سری نکسوس به خاطر بروز مشکلات حاد امنیتی و سیستمی از این قانون مستثنی شده اند. وب سایت Android Police نیز با استناد به منابع مورد اعتماد خود، گزارش داده که بازه زمانی گارانتی بروزرسانی و پشتیبانی این سری از گوشی ها با انتشار اندروید M افزایش خواهد یافت.

nexus-7-back-600x378

پیش بینی می شود طبق قانون جدید، گوگل متعهد به انتشار بروزرسانی های بزرگ تلفن های هوشمند نکسوس به مدت ۲ سال بعد از عرضه گوشی خواهد بود و وصله های امنیتی و بروزرسانی های مربوط به بهبودهای کارایی دستگاه را نیز تا ۳ سال پس از ارائه گوشی برای آن ها عرضه خواهد کرد. باید خاطر نشان کنیم که این قانون جدید تنها برای مدل های جدید سری نکسوس نیست بلکه مدل های پیشین را نیز شامل خواهد شد. به عنوان مثال گوشی های نکسوس ۴، نکسوس ۷ (۲۰۱۲) و نکسوس ۱۰ که به اندروید M مجهز نبودند نیز از این افزایش مدت گارانتی پشتیبانی و بروزرسانی بهره مند خواهند شد.از طرفی تلفن های هوشمند جدیدتر مانند نکسوس ۵ نیز به اندروید M ارتقا خواهند یافت و وصله های امنیتی نیز حداقل تا سال ۲۰۱۶ برای این گوشی ارائه خواهد شد.

پیش بینی می شود شرکت گوگل اطلاعات جامع در مورد این تغییر رویه را در مراسم Google I/O منتشر کند و این تغییرات را حتی قبل از انتشار رسمی اندروید M عملی نماید.

منبع: [androidauthority]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *