ماهانه ۱۰ دلار، هزینه سرویس موسیقی اپل

ماهانه ۱۰ دلار، هزینه سرویس موسیقی اپل
  • 1394/3/12
  • مهدي ده نبي
  • 0

اپل با راه اندازی سرویس موسیقی خود، قصد دارد تا سهم Spotify از بازار موسیقی را نصیب خود کند. انتظار می رود که معرفی این سرویس، در تاریخ ۸ ژوئن، در کنفرانس WWDC 2015 صورت پذیرد. با گویا آی تی همراه باشید.

سرویس استریم کردن موزیک، جزء امکاناتی است که به سرعت در حال پیشرفت است. سال گذشته، سرویس های خرید موزیک با کاهش ۸% ، به مبلغی معادل ۳٫۶ میلیارد دلار رسید و در مقابل، امکان استریم موزیک با رشد ۴۵ درصدی، ارزشی معادل ۱٫۶ میلیارد دلار را در پی داشت.

۱

در ماه های گذشته، شاهد شایعات بسیار زیادی در مورد راه اندازی سرویس استریم موزیک توسط اپل را شاهد بوده و هستیم که طبق آنها، اپل میزان ۸ دلار ماهیانه را برای این سرویس در نظر گرفته و در مقابل، گروه Spotify ، هزینه ای ۱۰ دلار را برای این سرویس از کاربران خود دریافت می کند. اما کسانی که ارتباط نزدیکی با شرکت اپل دارند، اعلام کرده اند که این شرکت، مبلغ ۱۰ دلار را برای سرویس استریم موزیک خود در نظر گرفته است. در حال حاضر، Spotify یک سرویس رایگان نیز به همراه تبلیغات به مشتریان خود ارائه می دهد. اما اپل، فقط چند آهنگ محدود را به رایگان در دسترس کاربران قرار می دهد.

۲

اپل قصد دارد تا سرویس استریم موزیک را جایگزین خرید موزیک های خود نماید. به عنوان مثال کسی که می خواهد ۱۰ دلار برای خرید یک آلبوم بپردازد، اپل به او پیشنهاد می دهد که به جای این کار، ۱۰ دلار را به عنوان هزینه اشتراک یک ماهه سرویس استریم موزیک بپردازد و در این یک ماه، به انواع و اقسام موسیقی های موجود گوش فرا دهد. طبق شنیده ها احتمالا، در ابتدا اپل این سرویس را به مدت سه ماه راگیان برای کاربران خود ارائه دهد. اپل همچنین در نظر دارد تا اپلیکیشن و سرویس استریم موزیک خود را برای سیستم عامل اندروید نیز ارائه نماید.

در حالی که اپل قصد رونمایی از این سرویس را در چند روز آینده دارد، اما تا به حال هنوز قراردادی با سه شرکت بزرگ Sont، برداران وارنر و Universal به امضا نرسانده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *