ابراز علاقه مایکروسافت به اپل با تولید اپلیکیشن ها

ابراز علاقه مایکروسافت به اپل با تولید اپلیکیشن ها
  • 1394/3/11
  • مهدي ده نبي
  • 1

منزوی، کسل کننده و مغرور! این سه لغت را می توان به عنوان وضعیت مایکروسافت در سال گذشته عنوان کرد. اما آن مایکروسافت ظاهرا از بین رفته و چهره ای جدید به خود گرفته است. با گویا آی تی در این مقاله همراه باشید.

مایکروسافت در حال حاضر، محصولات جذاب و خلاقانه ای تولید می کند. محصولاتی که شما به آنها نیاز دارید. آنها از چیزهای جذاب و فوق العاده ای مانند اینترنت اشیا رونمایی کرده اند. آنها همچنین برای رقبای دیرینه خود مانند اپل و لینوکس، اقدام به تولید نرم افزار می کنند.

در حال حاضر و به مرور، یخ های بین مایکروسافت و کاربران سیستم عامل های اپل در حال شکستن بوده و این شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی ( مایکروسافت )، در حال تولید انواع اپلیکیشن ها برای مک و آیفون است. این پنج اپلیکیشن، نمونه هایی از علاقه مایکروسافت به محصولات اپل را نشان داده و گویای حرف ما می باشد.

Microsoft Xim

۱

با وجود همه گیر شدن اینستاگرام، اسنپ چت و فلیکر، مایکروسافت نیز تصمیم گرفت تا اپلیکیشن خود را برای عکاسی و ادیت عکس تولید و عرضه نماید. حاصل این تفکرات، نرم افزار Xim است که اواخر سال ۲۰۱۴ رونمایید شد.

البته، این اپلیکیشن به طرز عجیب و غریبی تحت برند مایکروسافت تولید نشد. تنها اپلیکیشنی که مایکروسافت در این زمینه آن را با نام خود ارائه نمود، Sway است.

نرم افزار Xim توسط تیم تولید اپلیکیشن FUSE که اقدام به طراحی نرم افزارهای خلاقانه و جدید می کنند، و با تحقیقات مایکروسافت تولید و عرضه شد.

اپلیکیشن Xim را می توانید برای اندروید، ویندوز فون و آی او اس دانلود نمایید.


Visual Studio Code

۲

Microsoft Visual Studio نام نرم افزاری است که برای تولید اپلیکیشن های ویندوزی و نسخه وب سازگار با ویندوز استفاده می شود. این اپلیکیشن در سال ۱۹۹۷ تولید و عرضه شد.

این نرم افزار، بسیار هوشمند بوده و در مواقعی، می تواند چیزی که مد نظر برنامه نویس است را حدس زده و آن را بنویسد.

اما Visual Studio تا به حال، پای خود را از سیستم عامل ویندوز فراتر نگذاشته بود. تا اینکه تیم برنامه نویسی اپل دست به کار شد و در نمایشگاه Build 2015 مایکروسافت، از Visual Studio Code برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک رونمایی کرد.

توسط این نرم افزار، دولوپرها می توانند در محیط سیستم عامل های دیگر مانند مک و لینوکس، اقدام به تولید نرم افزارهای ویندوزی نمایند. همچنین آنها می توانند برای Azure که سرویس ابری مایکروسافت است نیز اقدام به تولید نرم افزار نمایند.


Microsoft Office 2016 for mac

۴

البته مایکروسافت پیشتر نیز اقدام به تولید سری آفیس برای مک کرده بود، اما تمامی آنها، دارای مشکلات بسیار زیادی بود و تفاوت های بسیار زیادی با نسخه ویندوزی خود درا بود.

اما در نهایت آفیس ۲۰۱۶، تمامی این مشکلات را برطرف نمود و به عنوان یک اپلیکیشن پرقدرت و کامل، در مقابل پکیج iWork که توسط اپل تولید می شود، ایستاده است.


NET Framework.

دات نت فریمورک، نام سرویسی است که به صورت کاملا پنهان در پس زمینه ویندوز، وظایف بسیار سختی را بر عهده دارد.

این سرویس را می توان به عنوان هسته و قدرت اصلی نرم افزارهای ویندوزی به شمار آورد که نیاز هر سیستم عامل ویندوزی به شمار می رود. دات نت فریمورک به تازگی برای مک و لینوکس نیز به صورت مجاز و قانونی پورت شده است.


Office Lens

۶

Office Lens نام اپلیکیشنی برای وندوزفون است که به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی اسناد خود را اسکن کرده و آنها را به فایل های الکترونیکی ( مانند PDF ) تبدیل کرده و به راحتی به اشتراک بگذارند.

تا حدود دو ماه پیش، این اپلیکیشن تنها برای ویندوزفون وجود داشت. اما مایکروسافت دست به کار شد و آن را برای اندروید و آی او اس نیز ارائه نمود.


سورپرایز : اجرای اپلیکیشن های آی او اس و اندروید روی ویندوز ۱۰

۱۰

مایکروسافت در تلاش زیادی است تا بتواند امکان پورت کردن نرم افزارهای اندروید و آی او اس به داخل ویندوز ۱۰ را در اختیار دولوپرها قرار دهد. از آنجایی که ویندوز ۱۰، یک سیستم عامل کامل و یکپارچه برای تمام دستگاه ها اعم از تبلت، موبایل و کامپیوترها خواهد بود، بنابراین شما خواهید توانست تا اپلیکیشن های آی او اس و اندروید را روی کامپیوتر خود با سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز اجرا نمایید.

نام پروژه پورت کننده اپلیکیشن های اندروید Astoria و در مورد آی او اس نیز Islandwood نام دارد.


در نهایت، احساس ما این است که مایکروسافت، دنیای سیستم عامل مک را بسیار جدی گرفته است و قصد قدرت نمایی در این سیستم عامل را نیز در رویای خود می پروراند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. یه سوال
    اگه آخرین بازدید کسی رو چند بار چک کنیم ، متوجه میشه؟
    و این که چه طوری میتونیم بفهمیم چه کسی آخرین بازدید مارو چک کرده؟تو برنامه ی واتساپ منظورمه
    ممنون میشم جوابشو برام بفرستید به ایمیلم که بتونم ببینمش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *