تعصب اپل واقعا واقعیت دارد!

تعصب اپل واقعا واقعیت دارد!
  • 1394/7/4
  • مهیار سوری
  • 2

یک روز ثابت در بین تقویم تکنولوژی مصرفی کابران وجود دارد، و آن هم روز معرفی آیفون جدید است. از همان روز که آیفون جدید معرفی می شود و خبر های آن در بین سایت های مختلف منتشر می شود؛ عکس های درخشانش در سایت اپل به نمایش در می آید و پیام های طرفداران متعصب اپل را در زیر آن می توانیم به خوبی مشاهده کنیم. این اتفاق دیگر به امری عادی در دنیای تکنولوزی تبدیل شده است.

apple iphone

نکته جالب هم این است که تمام کاربران درست می گویند. عده ای می گویند که آیفون با تمام گوشی های هوشمند بازار متفاوت استو آنها حس دیگری را با این گوشی هوشمند دارند. اپل در مدت سه ماه همیشه به بیشتر میزان سوددهی نسبت به رقیبان خود رسیده است و این میزان فروش آیفون است که بسیاری از صنایع را تحت شعاع قرار می دهد. در مجموع اجزای فلزی، پلاسکی و تراشه های به کار رفته در آیفون بسیاری از کمپانی ها را تحت شعاع قرار داده است.

هر ساله با فرا رسیدن ماه سپتامبر، دوباره اعتیاد به آیفون در میان کاربران بالا می گیرد. هر ساله اپل در این ماه شروع به عرضه ایفون خود با قیمت های ( نسبتا) نجومیمی کند و نکته جالب در این جا است که این قیمت هرکز هم افت نمی کند و اپل هنوز هم فراتر از انتظارات ظاهر می شود و هنوز هم بالاترین رتبه بندی رضایت کاربران در ایالات متحده را در اختیار دارد. با اینکه در این سال ها گوشی هایی با صحه نمایش بزرگ بیشتر در بازار حضور داشته اند اما هنوز هم اپل چند بار دست به باز تولید گوشی های خود می زند. البته بیشتر این فروش اپل و محبوبیت در بین کاربران بیشتر شبیه به چیزی مثل توهم است.

آیفون همیشه مزایای زیادی را برای کاربران خود به همراه داشته است. از لوازم جانبی گوناگون گرفته تا پشتیبانی قوی از محصولات و اخیرا هم سری جدید آیفون به یک دوربین برجسته که توسط DXO ساخته شده است مجهز شده است. اپل یک آرم انحصاری به نام MFI یا همان ساخته شده برای آیفون دارد که مایه غرور این شرکت نیز هست دارد.

یکی دیگر از دلایل موفقیت شرکت اپل و به تبع دستگاه های آیفون، وجود فروشگاه اپ استور و سرویس هایی از قبیل آیتونز است. در حال حاضر سرویس های و کانال های اختصاصی در آیتونز مثل  HBO وجود دارد که درآمد و سودآوری خوبی را برای این شرکت رقم زده است.

یکی از گله هایی که توسعه دهندگان نرم افزار نسبت به اپل و فروشگاه اپ استور دارند وجود قوانین سخت گیرانه این شرکت در قبال اپلیکیشن های تولیدی است. اما با این وجود اپلیکیشن های اپ استور از کیفیت بالایی بهره می برند و بسیار هم برای این شرکت پر سود بوده اند.

دفعه ی بعدی هم که در حال خواندن یک بررسی در مورد محصولات اپل هستید، احتمالا این تعصبات را ذهن خواهید داشت. آیفون را می توانید قریب به یقین مورد علاقه ترین محصول تکنولوژی سیاره ی ما دانست. این محصول ارتباطی را بین تجارت و ارتباطات ایجاد کرده است و بیشتر به جنبه ی کلاسیک بودن و سوداوری آن توجه می شود.

باید ببینیم که روی گوشی های هوشمند دیگری که توسط شرکت هایی مثل سامسونگ و هواوی روانه ی بازار می شوند آیا روزی جای این محصول را خواهند گرفت و یا همچنان اپل به سلطه ی خود بر دنیای محصولات تکنولوژی ادامه می دهد؟

منبع : TheVerge

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *