بهترین آیفون ۲۰۱۶ : چگونه مدل مناسب را برای خودتان انتخاب کنید

بهترین آیفون ۲۰۱۶ : چگونه مدل مناسب را برای خودتان انتخاب کنید
  • 1395/4/15
  • زهرا معبودی
  • 0

آپدیت: بهترین آیفون ممکن است آیفون ۷ باشد که چند ماه دیگر معرفی می شود ولی شاید شما به آن نیاز نداشته باشید. همه این گوشی های آپل بر روی  پلتفوم ios 10 کار می کنند که باعث می شوند در بسیاری از زمینه ها حس تازه بودن را بدهند. در این مقاله بهترین آیفون برای شما را معرفی می کنیم.

شما از خواب بیدار شده اید و به بیرون از پنجره نگاه می کنید و سپس به گوشی قدیمی ای تان نگاه می کنید که مدت هاست از آن استفاده می کنید.

بخشی از ذهنتان می گوید که وقت ارتقا دادن گوشی تان است  و اگر قصد خریدن آیفون دارید پس تصمیمات بزرگی پیش رو دارید. می توانید هزینه زیادی صرف کنید و آیفون ۶ اس پلاس قدرتمند را به عنوان یکی از قوی ترین گوشی های موجود در لیست را بخرید و یا اینکه در بازار دست دو بچرخید تا یک مدل ارزان تری از آیفون را پیدا کنید، ولی آیا در هر صورت شما چیزی که می خواهید را به دست می آورید؟

iPhone 6S review (17)-970-80

با وجود مشخصات، ساز صفحه نمایش و قیمت های  سردرگم کننده هر یک از این دستگاه ها آن ها قابلیت های متفاوتی برای جذب هر یک از طرفدارن اپل دارند. به همین دلیل ما گزینه های انتخابی را به صورتی جمع کرده ایم که خواندنش آسان باشد.

اگر بخواهیم به ترتیب تاریخ مدل ها را مرتب کنیم از آیفون ۵ ارزان با صفحه نمایش ۴ اینچ به آیفون SE قدرتمند می رسیم. لیست زیر بهترین آیفون های موجود بر اساس بودجه و نیازمندی های متفاوت می باشد.

IPhone SE

به عنوان اولین آیفون ۴ اینچی بعد از سال ۲۰۱۳ مدت ها بود که انتظار اومدن آیفون SE را داشتیم  اما با اینکه  این گوشی رده پایین اپل به حساب می آید، ولی در بسیاری از جهات این گوشی بیشتر نسبت به گوشی قبلی اش یک جانشین و خلف محسوب می شود تا اینکه مانند آیفون ۵c یک گوشی ارزان قیمت باشد.

به دلیل اینکه با وجود سایز کوچک آیفون SE و قیمت نسبتا متوسط اش، این گوشی به پرچمدار بودن بسیار نزدیک است.

این گوشی همان طراحی مکعبی ولی درجه یک فلزی آیفون ۵S و پردازنده قدرتمند اپل A9 و دوربین عقب آیفون ۶S را دارد.

iPhone SE review (17)-650-80

این گوشی قابلیت های ۳D  تاچ و دوربین جلو با کیفیت تر آیفون ۶S  را ندارد. کیفیت تصویر هم به طور کلی کم کیفیت تر است که برای این هم باید از کنتراست پایین آن تشکر کنیم! ولی از همه لحاظ با دیگر گوشی های رده متوسط رقابت می کند.

و واقعا هم این گزینه ها تنها قربانی های جدی ای است که شما با انتخاب آیفون SE به جای ۶S و ۶S پلاس می کنید. این قوی ترین گوشی ۴ اینچی ای است که می توانید بخرید پس برای آن دسته طرفدارانی که گوشی های جمع و جور را می پسندند این گزینه بدیهی است.

اما با اینکه این مدل به ارزانی آیفون ۵S تخفیف خورده نیست ولی باز هم با توجه به استاندارد های اپل بسیار ارزان به حساب می رود پس اگر بودجه محدودی دارید بد نیست این گزینه را در نظر بگیرید.

IPhone 6S

همانطور که می دانید آیفون ۶S آخرین پرچمدار اپل می باشد. پردازنده اپل A9 و ۲ گیگا بایت رم که ۱ گیگابایت از مدل قبلی بیشتر است این گوشی را نسب به مدل قدیمی تر سال ۲۰۱۴ بسیار قوی تر کرده است و همچنین این مدل جدید حقه های بیشتری درون خود نهفته دارد.

این مدل دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی در عقب و سنسور ۸ مگاپیسکلی واقعی در جلو دارد که آن را بهترین دوربین سلفی در تمام گوشی های اپل کرده است. به عبارتی دیگر این گوشی آرزوی تمام طرفداران پرچمدار است که در زمینه عملکرد پردازشی و عکسبرداری هیچ نقطه ضعفی ندارد.

iPhone 6S review (19)-650-80

آیفون ۶S بیشتر از همان طراحی قبلی و سایز صفحه نمایش مشاهده شده در آیفون ۶  استفاده می کند و این صفحه نمایش هم در مقابل کیفیت فوق دقیق QHD دیگر رقبا کمی قدیمی به نظر می رسد.

اما حداقل اپل چند گزینه جدید به صفحه نمایش اضافه کرده است، مثل قابلیت ۳D تاچ که صفحه را به فشار حساس می کند و برای دیدن ایمیل ها و میانبر ها در سراسر صفحه اصلی راه های جدیدی اضافه می کند.

نهایتا آیفون ۶S بهترین آیفون ۴٫۷ اینچی بازار است که می بایست برای سال ها گزینه وسوسه انگیزی بماند.

حتما به راحتی حدس می زنید که چه می خواهیم بگوییم… درست است، شما باید هزینه داشتن این گوشی را هم بپردازید. شما بایستی ۶۴۹ دلار برای این گوشی بپردازید که خیلی زیاد است ولی خیلی هم از آیفون ۶ پلاس بیشتر نیست.

همچنین این گوشی به همراه آیفون ۶S  پلاس تنها آیفون موجود با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است پس اگر اهل ذخیره حجم زیادی از محتوا هستید  این یکی از گزینه های موجود IOS می باشد.

IPhone 6S Plus

این هم گران ترین آیفون شرکت اپل. آیفون ۶S پلاس با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه می شود البته با این قیمت شما تمام امکانات آیفون ۶S را در صفحه ای ۵٫۵ اینچی با دقتی بیشتر دریافت می کنید.

این سایز در دست گرفتن آن را نسبت به آیفون ۶S سخت تر می کند ولی صفحه بزرگتر مزیت های خودش را دارد، فیلم دیدن و بازی کردن را لذت بخش تر می کند و رزولیشن بیشتر واقعا باعث می شود اپلیکیشن ها بهتر به نظر برسند.

۶SPlus-HandsOn-02-650-80

این گوشی باتری قوی تر و با دوام تری دارد که با آیفون ۶  پلاس در زمینه عمر باتری رقابت می کند و فقط به همین دلیل هم که شده آن دسته از طرفدارانی که می خواهند گوشی ای بخرند که تا آینده دور در دست شان بماند نمی توانند گزینه ای بهتر از ۶S پلاس پیدا کنند حداقل تا زمانی که  آیفون ۷ پلاس عرضه شود.

آیفون ۶S پلاس بزرگ، قوی و مملو از قابلیت هاست و می تواند بیشتر از همه آیفون ها عمر کند که آن را بهترین فبلت برای طرفداران اپل می کند که پول زیادی برای خرج کردن دارند. علاوه بر این این مدل تا سایز صفحه ۱۲۸ گیگابایت موجود است که می توانید تمام کالکشن فیلم هایتان را در آن ذخیره کنید.

IPhone 6

آیفون ۶ تغییر بزرگی برای اپل بود. نه تنها از شاسی گرد تری نسبت به برخی مدل های قبلی برخوردار بود این دفعه به جای ترکیب از فلز و شیشه از بدنه تماما فلزی استفاده می کرد و همچنین بزرگتر هم شده و به سایز صفحه ۴٫۷ اینچ رسیده بود.

حتی این تغییر هم مطابق با استاندارد های گوشی های هوشمند خیلی بزرگ نیست ولی از آیفون ۵S 4 اینچی بسیار بزرگتر بود که اپل را وارد بازار رقابتی صفحه نمایش های بزرگ  کرد.

iPhone 6 review (112)-650-80

اما متاسفانه دقت صفحه نمایش آیفون ۶ بیشتر یا کمتر از آیفون ۵S نیست. در حالی که رزولیشین به همراه صفحه نمایش بالا رفته، جایی که رقبا در حال افزایش پیکسل به عنوان معیار کیفیت صفحه هستند.

با این همه وجود، آیفون ۶ با استفاده از پردازنده A8 که به آن قدرت بیشتری می دهد از ۵S بسیار قوی تر است. اما از آن وقت تا کنون قدرت این مدل توسط آیفون ۶S و حتی SE شکست داده شده است ولی هنوز هم آیفون ۶ یکی از سریع ترین گوشی ها در پردازش بیشتر اپلیکیشن های رده بالا محسوب می شود.

اپل در این گوشی باتری بهتری قرار داده که یک روز را با آن سر کنید. باتری خیلی قوی نیست ولی بایستی در استفاده متوسط یک روز شما را روشن نگه دارد، که آن را برای معتادان گوشی نسبت به مدل های قدیمی تر اپل گوشی بهتری می کند.

همچنین می توانید تا چند سال آینده انتظار پشتیبانی نرم افزاری از سوی اپل را داشته باشید و در حالی که طراحی آیفون ۶ شاید به مزاج همه خوش نباشد ولی باید بگوییم که طراحی گرد و بی لبه نسبت به طراحی لبه تیز ۵S در نوع خود یک پیشرفت به حساب می رود.

این هم در نظر داشته باشید که آیفون ۶ تا ظرفیت ۶۴ گیگابایتی به راحتی در دسترس است، در حالی که مدل های قبلی هم نسخه ۶۴ گیگابایتی داشتند ولی پیدا کردن این نسخه به آن راحتی که در آیفون ۶ پیدا می شود نبود.

بدترین مشکل آیفون ۶ این است که کمی قیمتش بالاش و از ۵۴۹ دلا شروع می شود. این مبلغ بیشتر از قیمت خیلی از پرچمداران اندرویدی است در حالی که حتی این گوشی جدید ترین مدل موجود هم نیست ولی انکار ناپذیر است که حس نسل جدید را به طرفداران اپل القا می کند.

iPhone 6S Plus

اگر ۴٫۷ اینچ برایتان کافی نیست شانس آورده اید! اپل یک مدل ۵٫۵ اینچی را به همراه آیفون ۶ عرضه کرده است تا در بازار فبلت ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

سایز بیشتر این مدل را برای دیدن فیلم، گشت در اینترنت و به صورت کلی وقت تلف کردن با گوشی تان مناسب تر می کند. صفحه این مدل نسبت به آیفون ۶ دقت بیشتری هم دارد که رزولیشن ۱۹۲۰ x 1080 با ۴۰۱ ppi را جایگزین ۷۵۰ x 1334  ۳۲۶ppi می کند.

اما سایز بیشتر کار کردن یک دستی با آن را سخت تر می کند و هر کس که دست های کوچکی دارد باید تقلا کند. همچنین این مدل در جیب تان هم به راحتی جا نمی شود چون در مقایسه با دیگر فبلت های بازار بسیار درشت است.

۶Plus-HandsOn-15-650-80

در بسیاری موارد این مدل با آیفون ۶ برابر است  به جز افزونه جزیی تثبیت کننده اپتیکال تصویر برای گرفتن تصاویر بهتر و ارتقای عمر باتری که بسیاری از آیفون داران خواهان آن هستند.

افزایش سایز بر روی قیمت بی تاثیر نیست. خریداران آیفون ۶ پلاس می بایست مبلغ ناچیز ۶۴۹ دلار را پرداخت  کنند پس با خریدن آن کیف پولتان اصلا خوشحال نخواهد بود!

IPhone 5S

اپل با عرضه آیفون ۵S راه آیفون ۵ را ادامه داد. این گوشی اندازه و رزولیشن مشابه آیفون ۵ داشت پس یک گوشی جمع و جور بود که برای افرادی که قصد نداشتند یک تبلت سایز کوچک را با خودشان حمل کنند بسیار ایده آل به نظر می رسید.

کیفیت ساخت هم تقریبا به تغییر ماند و همان ساختار دو شکل شیشه و فلز در آن به چشم می خورد. ولی این مدل با داشتن پردازنده جدید تر کمی قوی تر بود.  با این گوشی دیگر (در سال ۲۰۱۶ البته) در محدوده رده بالا قرار نمیگیریم ولی در دست این گوشی بسیار چالاک نشان می دهد.

دوربین این مدل هم نسبت به آیفون ۵ ارتقا پیدا کرده است و با سنسور ۸ مگاپیکسلی اش هنوز هم عکس های مناسبی می گیرد. ولی اینطور که به نظر می آید بزرگترین تغییر این مدل نسبت به مدل پیشین افزوده شدن قابلیت Touch ID است که به شما اجازه می دهد گوشی تان را با استفاده از اثر انگشت ایمن کنید.

iPhones5S-HandsOn-19-650-80

همچنین از آنجایی که اپل عادت دارد که سیستم عامل دستگاه هایش را برای مدت طولانی تری به روز نگه دارد، به عنوان یک دستگاه جدید عمر بیشتری خواهد کرد. اگر قصد ارتقا دادد در یک یا دو سال آینده را ندارید این گوشی باید مد نظرتان باشد زیرا نهایتا وارد سال ۲۰۱۸ (اگر کاربری سنگینی ندارید تا سال ۲۰۱۹) می شوید که آن موقع وقت ارتقای گوشی تان است.

همه این ها هزینه خود را دارد. شما دیگر نمی توانید آیفون ۵S را مستقیما از اپل بخرید ولی در فروشگاه های متفرقه با قیمت ۳۳۵ دلار موجود می باشد. این قیمت نسبت به آیفون ۵ گران تر به نظر می رسد ولی اگر پول برای خرج کردن دارید قطعا هزینه پرداختی برای قدرت بیشتر، آینده نگری و قابلیت اسکن اٍثر انگشت ۵S می ارزد.

IPhone 5

این مدل در سال ۲۰۱۲ روانه بازار شد که آن را قدیمی می سازد ولی همین آیفون ۵ را نسبت به بقیه گوشی های اپل بسیار مقرون به صرفه تر کرده است.

اگر خوب بگردید می توانید مدل نو آن را با قیمت تقریبی ۲۵۰ دلار گیر بیاورید ولی بیشتر شما به دنبال دسته دو این مدل هستید که قیمتش از ۱۲۵ دلار شروع می شود.

از این رو اگر بودجه محدودی دارید این انتخابی ایده آل به حساب می رود زیرا آیفون ۵ یک گوشی پرچمدار بوده که هنوز هم طراحی آن با ترکیب شیشه و فلز زیبا به حساب می رود.

همچنین این برای طرفداران گوشی های کوچک تر انتخابی عالیست زیرا با صفحه نمایش ۴ اینچی به راحتی با یک دست می توان با آن کار کرد و در کیف و جیب های کوچک جای می گیرد.

iPhone_5_review_07-650-80

با وجود سن زیادش آیفون ۵ را می توان به نسخه ۹٫۳ ios آپدیت کرد که آخرین نسخه ios به حساب می رود. از این رو نیز شما نرم افزار به روز خواهید داشت. اما این نرم افزار کمی کند تر از آنچه در مدل های جدید دیده می شود خواهد بود.

از طرفی دیگر اپل نسبت به دیگر مدل های معرفی شده زود تر پشتیبانی نرم افزاری را قطع خواهد کرد مثلا در ۲ سال آینده. پس اگر قصد دارید گوشی تان را برای مدت طولانی نگه دارید این گزینه خوبی برایتان نخواهد بود.

با توجه به مشخصات قدیمی آیفون ۵ برای کسانی که عملکرد رده بالا می خواهند گوشی خوبی نیست مخصوصا وقتی بحث سر بازی کردن و نرم افزار های سنگین باشد. این مشخصا برای کسانی است که تنها یک آیفون ارزان و برنامه های معمولی می خواهند.

از آن جایی که عرضه آیفون ۷ و ۷ پلاس نزدیک است قطعا باز هم در این لیست گزینه هایی وجود خواهد داشت. و اگر شایعات حقیقت داشته باشند اپل همچنین یک آیفون ۷ پرو هم معرفی خواهد کرد و احتمال دارد این لیست ما از این هم بلند و بالا تر شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *